Varedeklarasjon Stabæk

Nøkkelhullmerket betyr ikke annet enn at Gymsalen er litt bedre enn Nadderud. Vi titter gjennom nøkkelhullet og konkluderer med at vi har med en usunn sjel i et usunt legeme å gjøre.

Hemmelig våpen?
På hjemmesidene til bærumsklubben leser vi at Stabæk går nye veier. Et  hemmelig våpen er tatt i bruk. Smartfish er navnet, men hvor smart er det egentlig? Smartest for selgeren selvfølgelig.

– Kosthold og ernæring er en viktig del av det å kunne yte bedre, og forebygge skader. Smartfish har det produktet vi har lett etter og skal nå dekke de behovene vi har, forteller Bård Homstøl (Medisinsk koordinator/fysisk trener) til StabækTV.

Stabæk har inngått en avtale med Smartfish som er et norsk bioteknologiselskap som utvikler ernæringsdrikker, leser vi på Stabæks hjemmesider hvor de kliner til med:

– Stabæk er eneste tippeligaklubb med tilgang til nyutviklet ernæringsdrikk.

Sannheten er vel den at resten av tippeligaklubbene ikke bryr seg. For dette nye produktet i jungelen av mer eller mindre spekulative sportsdrikker kan kjøpes av hvem som helst når som helst. Smartfish har ikke hemmelig nummer, og Homstøl selv avslutter intervjuet med at produktene også er tilgjengelig for andre.

Så smarte er Stabæks menn. Det var derfor Smartfish så seg ut Stabæk som første offer i eliteserien.

– Vi forstod raskt at Stabæk har kosthold og ernæring i sentrum, og at klubben mener alvor når de sier at 25% av fundamentet i en topp-prestasjon kan tilskrives ernæring. Vi ble svært imponert over Stabæks kunnskapsnivå på ernæring og sammenhengen ernæring-trening-prestasjon, sa Henrik Mathisen fra Smartfish til stabæk.no

Mathisens kunnskapsnivå på Stabæks kunnskapsnivå på ernæring er derimot påfallende lavt. Stabæks ernæringseksperter har ingen motforestillinger om McDonalds som ny draktsponsor av året.

– Vi er veldig glade for å få på plass denne avtalen, en avtale som alle parter er godt fornøyd med, sier Alexander Reina i Stabæk.
– Stabæk Fotball har fått på plass enda en partner som ønsker å bidra til elitesatsingen.

Vi gratulerer Stabæk med satsingen, og om McDonalds-produktene ikke synes så godt utapå drakta så er de i hvertfall lett gjenkjennelige på det som er inni.

Telenor Arena
Stabæks toppskårer i 3. divisjon i 1975, Ingebrigt Steen-Jensen, er egentlig en grepa kar, eller en Ona fyr, for å si det sånn. Men drømmen hans gikk til helvete. Klubbens blå drøm har blitt en bunnløs blå brønn,  økonomisk sett. Men siden stabækregnskapet  tåler mindre og mindre dagslys, har de vel i bunn og grunn hatt  flaks med fasilitetene. Bortsett fra det har Blue Nightmare Arena tilført konsert-og utstillingsbransjen vesentlig mer enn den har hjulpet fotballen. Ålreit, da, greit å trene der når vinter’n er som verst, men å krype innendørs og gjemme seg bort når vårsola endelig titter fram fredag,  er for å si det mildt, litt baklengs.

Gymsalen åpnet 27. februar 2009 med treningskampen Stabæk-RBK. Den 8. mars var det ny treningskamp, Stabæk – Vålerenga 3-1. Mange folk liker å kalle dette den første superfinalen. Greit nok at det var serie-og cupmestre fra 2008 som møttes, men offisiell ”superfinale” var et begrep som ble spikka til i siste liten for å få blest om treningskampen. Om vi har hatt obligatorisk superfinale i Norge noen gang, må det ha vært i fjor. I år var det ingen. Ikke så rart egentlig, ‘Godset trengte vel bedre matching enn RBK rett før seriestart.

Vålerengas obligatoriske kamper i gymsalen er ikke mange, og vi mangler seier der ut..e..eh.. inne.

2009  Tap 2-3
2010  Uavgjort 1-1

Litt pissprat til slutt. Det er unisex-dass i gymsalen. Ingen pisserenne for gutta medførte evighetskøer foran avlukkene i fjorårets kamp. Ute voktet vektere ugraset langs gjerdet så ikke en dråpe østkanturin skulle ødelegge våren for flyplassens håpefulle, men litt svakelige utendørs hestehov.

Men hva gjør det når vi pisser på dem innendørs !

Facebook-kommentarer:

Ingen tilbakemeldinger

Det kan hende du også liker...