Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Kristiansund | Intility Arena | 29. mai kl. 19:00
Det er duket for et viktig oppgjør i nedrykksskorpa i Eliteserien i kveld. På tide med en kamptråd?  
Verken Vålerenga eller Kristiansund har hatt noen pangstart på sesongen og står med henholdsvis 10 og 11 poeng etter 10 kamper. Det er nedrykkstempo på poengsankinga for begge lag. 
Oppgjørene mellom lagene er åpne, og historien forteller om 6 seire, 4 uavgjort og 6 tap mot KBK. Men, i fjor vant vi begge oppgjør. 
I 2023 vant KBK straffekonk i kval-spillet, som sendte oss ned i OBOS. 
I 2025 brukte KBK en ikke-berettiget spiller som ga oss 2 bonuspoeng, som løfta oss fra 10. til 6. plass på tabellen. 
Best case scenario er at vi legger oss på 7. plass i kveld.
Går alt derimot så i dass som det kan ligger vi på direkte nedrykk. Kanskje bare ett poeng over tabelljumbo Start. 
Tidligere Vålerenga-helt Amund Skiri leder KBK. Og lovende Vålerenga-helt Promise Meliga er i stallen til KBK. Vår Sjåtil har en fortid i KBK. 
Det er lenge til neste kamp etter denne, så en seier og litt godfølelse før VM-pausen hadde utvilsomt smakt godt. 
Johs har forhåpentligvis vært mer på feltet de siste dagene enn han har vært i NFFs kurslokaler, så vi får håpe vi omsider ser noen spor av endringer i laget som på mandag så ut som de spilte i Cherrox mot Eliteseriens svakeste lag.

Registrerer at denne tråden fikk nummeret 666... (ref. URL'en)
Usikker på om det er et godt omen eller ei.
Men, er det noe vi trenger på banen i dag er det fandenivoldskhet, en helvetes innsats, satans godt spill, og faen så pene mål - så kanskje det er et frampek?
Svar
8200 solgte foreløpig - bør bikke 10 000 minst

Bare..VINN..kampen...

Innsats kreves, foran begge mål

Forventer at Sørensen og Westergaard er på benken og at Ambina og Haren starter...

Om det blir de samme 11 som vanligvis starter, så blir det hoderisting.
Svar
Vedlikehold på Helsfyr ved kampslutt !!

Viktig info

https://www.vif-fotball.no/nyheter/planl...fyr-t-bane
Svar
Lov til og håpe på et laguttak noe alla dette ?

Hedvall
Sjåtil - Aron - Ivan - Finsson
Bjørdal - Ambina - Strand/Lange
Haren - Grunde - Filip
Svar
Johs har endelig fått litt trening med laget. Fikk med meg han sa til Stang ut at han så langt med vilje har holdt seg ganske nærme Bakke sitt lag nettopp pga mangel av kjennskap til laget og spillerne. Veldig spent på om vi ser effekten i dag!
Svar
(05-29-2026, 03:30 PM)Hvalkjøtt Skreiv: Johs har endelig fått litt trening med laget. Fikk med meg han sa til Stang ut at han så langt med vilje har holdt seg ganske nærme Bakke sitt lag nettopp pga mangel av kjennskap til laget og spillerne. Veldig spent på om vi ser effekten i dag!

Jeg liker å høre på Johs, men jeg blir også litt bekymret etter det intervjuet i Stang ut.... Han ønsker å skape et lag som på en måte samsvarer med engasjementet til Østblokka og rundt klubben ellers, altså råskap, engasjement, lidelse etc... Det er jo super-dupert om han klarer det, det har jo vært en mangel i mange år. Det er liksom ingen som blør sånn ordentlig for drakta. 

Bekymringen min er, at dette er jo ikke nødvendigvis noe man lærer seg, men et karaktertrekk, og ser man på stallen så har vi ikke mange med de karaktertrekkene som Johs sier han ønsker seg. 

Så, bekymret på kort sikt, fordi vi har feil karakterer, men hvis man ser på lengre sikt så er jo dette det vi alle ønsker oss. Håper bare han kan få "omskolert" folk iløpet av VM pausa, evt får inn noen som drar med de andre. 

Idag tror jeg vi tar 3 poeng, men det blir nok en hardt kamp, ihvertfall for nervene.
Svar
Ivan på benken og Kevin og Aaron i midten

Ambina og Haren starter..
Svar
Westergaard og Sørensen på benken - det stemmer bra med forumets oppfatning i hvertfall. Liker byttene, men ikke helt happy med enda en ny stopperduo…
Svar
https://www.vif-fotball.no/nyheter/flere...laget-2026

Blir artig og se Promise igjen..
Svar
Der var vi utrolig direkte - fra stopper til Bjørdal på høyre og 45 inn - der kommer Haren og plasserer ballen i mål. Flott angrepsspill rett og slett
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)