Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykter og ønsketråd overgangsvindu sommer 2026
Sol og 20 grader på Valle, det betyr at nytt vindu nærmer seg med stormskritt! Det er signalisert tydelig at man forventet salg i vinter som ikke ble noe av, hva betyr det for sommervinduet? Både ut og inn?

Som det ble lagt inn i Vinter-tråden er Renshusløkken utlånt. Nok en forekomst av ny tilnærming til unge, kovende med å gi dem kamptrening på høyere nivå.
Svar
Vi har vel ikke så mange salgsobjekter igjen?
Med den sesongstarten vi, og de tre som har vært nevnt har hatt, så er det nok vanskelig å gjøre noen gode salg.
Kan ikke tenke meg at hverken Thorvaldsen, Sørensen eller Ambina er veldig attraktive for øyeblikket.
Svar
Vi får vel håpe vi har salgsobjekter for det er planlagt vesentlig inntekter fra det. Som igjen betyr at det kan ha vært en stor tabbe å ikke selge Filip

Vil tro vi planla å selge Sørensen og at erstatteren hans heter Haren. Gode stats fra 2025 som det burde vært mulig å fått penger for i januar.

Ambina er nok en vi planlegger å selge til sommeren. Hvor realistisk det er vet jeg ikke. At han har debutert for Kamerun er positivt. Men har jo ikke vært fremragende for oss i år akkurat.

Så er det jo Filip da. Men er vel med han som med Ambina, herjer jo ikke akkurat i serien for tiden. Så de 60-70 Lille ville betale for han fremstår mer og mer som et veldig godt tilbud.

Men form er midlertidig da. Hvor gode de er i øyeblikket har en del å si. Samtidig som hva de har vist før ikke er uviktig det heller. De får jo kanskje en hel preseason med sin nye klubb hvis de drar ut i juli. Og om de selges sent i august så kan de være i mye bedre form da enn de var i april.

Men vil vel tro vi prøver å selge tidlig. Vi har spillere ute på lån og vi kan vel ikke hente så mange flere før noen også går ut.
Svar
Promise er vel det største salgsobjektet akkurat nå.
Svar
(04-30-2026, 07:08 PM)Belhaven Skreiv: Promise er vel det største salgsobjektet akkurat nå.

Nei, Ambina er det største salgsobjektet. Kommer nok til å få mye spilletid i mai, kampen mot Molde var et godt bevis på at vi ikke har noen gode alternativer til Ambina. 
Har levert på et høyt nivå over 2 år og så lenge han får spilletid så blir han solgt for en ok sum i sommer.

Bak Ambina så tror jeg at Kiil-Olsen kan bli solgt. Thorvaldsen og Sørensen er nok ikke aktuelle for salg nå med mindre de presser gjennom en overgang (Hei Riisnæs!) eller presterer på et høyt nivå de resterende kampene før vinduet åpner.

Sjøeng og Jarl kan også forsvinne i sommer, men de kan vi ikke forvente å få noe særlig for.
Svar
Får vi tilbud på Ambina eller Thorvaldsen er bare å selge fortest mulig. Ikke spesielt gode noen av dem i år og enda lenger siden Ambina har fungert.
Svar
(04-30-2026, 10:45 PM)kaktus Skreiv:
(04-30-2026, 07:08 PM)Belhaven Skreiv: Promise er vel det største salgsobjektet akkurat nå.

Nei, Ambina er det største salgsobjektet. Kommer nok til å få mye spilletid i mai, kampen mot Molde var et godt bevis på at vi ikke har noen gode alternativer til Ambina. 
Har levert på et høyt nivå over 2 år og så lenge han får spilletid så blir han solgt for en ok sum i sommer.

Bak Ambina så tror jeg at Kiil-Olsen kan bli solgt. Thorvaldsen og Sørensen er nok ikke aktuelle for salg nå med mindre de presser gjennom en overgang (Hei Riisnæs!) eller presterer på et høyt nivå de resterende kampene før vinduet åpner.

Sjøeng og Jarl kan også forsvinne i sommer, men de kan vi ikke forvente å få noe særlig for.

Hvilken klubb ønsker Kiil Olsen tror du? Han innehar ikke de kvalitetene en større klubb ønsker. En spiller som drar ned spillet, har store plasseringsvansker og spiller lagkamerater i trøbbel gang på gang, er ikke et salgsobjekt. Ja han har vært bedre i år enn forrige sesong, men det er ikke godt nok.
Misforstå meg rett, jeg hadde blitt meget glad om det kom en klubb og la penger på bordet for han.
Vårt problem er at vi ikke har klart å hente en skadefri stopper som er bedre enn de vi har på mange år. Det er smått utrolig.
Svar

Tja. Han har vært positiv for KBK. Stått bak viktige mål. Samtidig så har han startet bare en kamp. Utrolig uttelling på fa minutter. Regner med at han raskt er i elveren. Sist kamp hadde han en kjenning. Strekk, så han kom ikke på banen i det hele tatt. Uansett en utrolig lovende spiller. Allerede bedre enn Thorvaldsen.
Svar
(05-01-2026, 08:45 AM)Flemmern Skreiv:
(04-30-2026, 10:45 PM)kaktus Skreiv:

Hvilken klubb ønsker Kiil Olsen tror du? Han innehar ikke de kvalitetene en større klubb ønsker. En spiller som drar ned spillet, har store plasseringsvansker og spiller lagkamerater i trøbbel gang på gang, er ikke et salgsobjekt. Ja han har vært bedre i år enn forrige sesong, men det er ikke godt nok.
Misforstå meg rett, jeg hadde blitt meget glad om det kom en klubb og la penger på bordet for han.
Vårt problem er at vi ikke har klart å hente en skadefri stopper som er bedre enn de vi har på mange år. Det er smått utrolig.
Var interesse for Kiil Olsen i vinter, blant annet fra MLS i følge ryktene som gikk. 
Jeg tror du undervurderer hvor vanskelige arbeidsvilkår han hadde før. Tok store steg i høst når Hedvall tok keeperplassen og Nasberg den siste stopperplassen. Har vært god i år med unntak av siste kamp. 
Er en av ligaens raskeste stoppere og kan bidra i det offensive spillet, fremdeles relativt ung til stopper å være.

Undervurderingen av Kiil Olsen minner meg om Strandberg i sin første periode her, ingen skjønte hvorfor RBK hentet en middelmådighet fra Vålerenga.
Svar
RBK hadde en plan med Stefan som var på vei inn som fast makker til Muri.
Hoftun uttalte jo at de ville hente han grunnet duellstyrke, passnings-fot og lederegenskaper.
Si hva du vil men de traff jo der.
Nå var jo ikke MA og Stefan så god match etter hvert heller.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)