Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd 3. kvartfinale VIF - Stjernen 08.03.26. kl. 1700
Vi leder altså 2-0 kamper. En ny seier søndag vil nok avgjøre denne serien. Stjernen vinner aldri i verden fire kamper på rad mot VIF.

Ift laget tror jeg at vi ikke ser Cal O`Brien i søndagens kamp. Jeg vet ikke om han spilte halvskadet eller om noe skjedde i 1. periode fredag. Men han tok stadig kortere bytt før han helt mot slutten seg av isen og satte seg bakerst sammen med fysioen til VIF. Får håpe for hans del at en pause med behandling og trening gjør han klar til første semifinale som ikke er før fredag 20. mars. Eller ble dette det siste vi så av 39-åringen? I så fall et trist sorti.

Inn på laget kommer Leo Halmrast som er ferdig sonet fra fire kamper karantene for en takling mot hodet. For øvrig hans tredje matchstraff med påfølgede karantener (13 kamper til sammen) på 1,5 år. Han må justere spillet sitt slik at han unngår å treffe motstanders hode. Regner med at han går rett inn på center-plassen til O`Reilly, i rekke med Lasch og McLaughlin.

Hvis O`Reilly ikke kan spille kan vi hente ned Voutilainen fra tribunen. Kanskje er det han som står i målet i morgen? 

Men for en førstekeeper vi har i Mathias Arnkværn! I de 7 siste kampene han har stått i mål, serie og sluttspill, har han sluppet inn bare 4 mål på 154 skudd. Redningsprosenten blir da på hele 97,4. Det er kruttsterke tall. Men så får han også god hjelp av våre backer og vårt generelt oppofrende spill over hele linja.

PS! Søndagskamp på familievennlig tidspunkt gir et godt billettsalg. Ikke mye ledig igjen nede, mens det er 4 felt oppe som ikke er åpnet for salg. Så spørs det om det blir noe særlig med bortesupportere. Tipper i overkant av 3500 tilskuere.
Svar
To av to i boks https://www.vif-hockey.no/article/z1datbi-49ejd/view
Svar
Laget er klart. Voutilainen i mål. O’Reilly ikke med. Finstad tar hans plass med amerikanerne. Halmrast i fjerde, Torrissen 13. forward. Nystuen tribune
Svar
Vi ser vel nå at vår kjære finske venn i mål ikke holder mål.
Er vel bedre å bruke junior keeper i resten av sluttspillet. Jeg snakker ikke bare om begge måla han har sluppet inn, men andre involveringer. Han er rett og slett ikke god nok pr idag.

Han fortsetter å surre registrerer jeg. Vi kan rett og slett risikere at Stjernen får en seier med han i mål.

NOK en tabbe fra Voutilainen og 2-3.

NÅ MÅ HAN UT AV MÅL, forbaska elendig keeper vi har der.

Roy kjefter på utespillerne i powerbreak ...... Ja de kunne sikkert putta flere mål, men dette er utelukkende keeper sin feil. Det er ikke forsvaret heller. Alle 3 måla burde vært tatt.

Arnkværn i mål, godt Roy får med seg hva som skjer. Selvom det ikke er optimalt å komme inn midt i en periode, måtte Voutilainen ut. Det er vel noe av det svakeste jeg har sett av våre keepere på mange år.

Da ser vi oppskriften på å slå oss, bare kjempe og ikke spille hockey. Vi har jo "ingen" som står opp.

Da blir det årets første hjemmetap etter full tid denne sesongen, og det blir ikke det siste ...

Lasch, Røymark og Halmrast har vært meget dårlige i tillegg til Voutilainen
Svar
Voutilainen burde sendes med første fly tilbake til Finland igjen etter i kveld
Svar
(03-08-2026, 08:33 PM)KampenUltras Skreiv: Voutilainen burde sendes med første fly tilbake til Finland igjen etter i kveld

Helt enig, ekstremt dårlig keeper og bør ikke ta en plass på utlendingskvota.
Han alene ødela denne kampen, bare å gratulere.
Svar
Finnen i mål er rævva, men vi spiller en drit dårlig kamp og taper så jævlig fortjent. Når motstander spiller fysisk mot oss klapper vi bare sammen. Roy er elendig taktisk og har ingen mottrekk å komme med. Dette laget skal jaggu slite med å komme seg gjennom en semifinale
Svar
Er Roy som tar ut laget,så han har seg selv å takke!
Svar
(03-08-2026, 08:41 PM)Ingar Skreiv: Er Roy som tar ut laget,så han har seg selv å takke!

Helt enig, og det blir for mye "alle skal med", nesten som barneidrett.
Når vi nå har havna i sluttspillet, er det de beste som skal spille, så kan de mindre gode få teste seg mot slutten av kampene når vi har kontroll.
Gambling som idag er helt hårreisende.

I tillegg når det er flere som underprestere som idag, må han sette de på benken. Ja jeg har ment mye om Røya tidligere, men idag er det på sin plass å nevne at kapteinen må stå fram når vi spiller som idag. Det gjør han rett og slett ikke, og gjemmer seg utpå der. Når han ikke klarer å ta imot pasninger heller, eller lese spillet, er det bare å sette han på benken - selv som kaptein. Halmrast var rusten idag, og det virka som om han har fått beskjed om å roe seg ned. Han gikk unna alt av taklinger og potensielle konflikter. Lasch blir for lett når det er muskler i bildet. Han blir for lett skubba vekk dessverre.

Første rekka var veldig gode i 2 perioder, men i siste ble det bare rot på hele laget.
Caamano forsøker mye, og jobber hardt. Godt kamp av han.
Backene synes jeg var gode idag, bortsett fra at det er lite taklinger - enn noe bedre idag.

Ellers spiller også resten under pari, men ikke så dårlig som de 4 nevnte.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)