Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Siste serierunde 2025: Viking-Vålerenga
La oss bare gå rett til kjernen: jeg sliter med denne.

Viking er klar for fest og stadion er utsolgt.
For å unngå Viking-folk på vår del av stadion har man fått bortebillett enten ved å oppsøke sjappa fysisk eller sende mail samme sted.

Å være festbrems er jo fryktelig morro.
Samtidig, er vi festbrems så går gullet nordover (nok en gang).

Jeg orker ikke ta en avgjørelse på hva jeg egentlig ønsker. Det blir bare feil.
Minner meg litt om en Stabæk-supporter i 2004 som uttalte at hans drøm var at Stabæk slo oss samtidig som Lyn slo RBK med flere mål.
Han prøvde febrilsk å få meg med på at det var en god ide. 

Nå er jo ikke nedrykk et tema for oss og mest sannsynlig blir vi nr 6 uansett om vi vinner eller ikke.
Nei, huffameg.
Heldigvis er jeg invitert i middag og får ikke meg meg runden uansett.

Laget:
Vi er altså uten Vini, uten Ambina og uten Bjørdal.
Thorvaldsen har ikke vært all verdens i det siste.
Pallas var bare sånn passe mot KBK.
Vi slapp også til enormt mye kontringer mot KBK. Vi blir straffa hardere mot Viking for sånne feil.
Da ønsker jeg meg ballkontroll på midten og at Sjøvold får sjansen over Hagen - ikke at jeg egentlig tror det kommer til å skje men...

Så da går jeg for følgende lag:
Hedvall
Hedenstad AKO Ivan Sjåtil
Strand Sjøvold Lange
Promise Grunde Sørensen
Svar
(11-30-2025, 01:27 PM)Loffen Skreiv: La oss bare gå rett til kjernen: jeg sliter med denne.

Viking er klar for fest og stadion er utsolgt.
For å unngå Viking-folk på vår del av stadion har man fått bortebillett enten ved å oppsøke sjappa fysisk eller sende mail samme sted.

Å være festbrems er jo fryktelig morro.
Samtidig, er vi festbrems så går gullet nordover (nok en gang).

Jeg orker ikke ta en avgjørelse på hva jeg egentlig ønsker. Det blir bare feil.
Minner meg litt om en Stabæk-supporter i 2004 som uttalte at hans drøm var at Stabæk slo oss samtidig som Lyn slo RBK med flere mål.
Han prøvde febrilsk å få meg med på at det var en god ide. 

Nå er jo ikke nedrykk et tema for oss og mest sannsynlig blir vi nr 6 uansett om vi vinner eller ikke.
Nei, huffameg.
Heldigvis er jeg invitert i middag og får ikke meg meg runden uansett.

Laget:
Vi er altså uten Vini, uten Ambina og uten Bjørdal.
Thorvaldsen har ikke vært all verdens i det siste.
Pallas var bare sånn passe mot KBK.
Vi slapp også til enormt mye kontringer mot KBK. Vi blir straffa hardere mot Viking for sånne feil.
Da ønsker jeg meg ballkontroll på midten og at Sjøvold får sjansen over Hagen - ikke at jeg egentlig tror det kommer til å skje men...

Så da går jeg for følgende lag:
Hedvall
Hedenstad AKO Ivan Sjåtil
Strand Sjøvold Lange
Promise Grunde Sørensen

Enig i ditt laguttak, selvom jeg også tror Bakke/Myhre ikke starter slik.
Promise tror jeg sitter fra start, og jeg tror Hagen spiller istedenfor Sjøvold - det er i så fall en "liten katastrofe". Sjøvold dekker store rom og er mobil. Jobber bra for laget og leser spillet godt. Hagen er kanskje en bedre "boksåpner" og har et bedre skudd. I denne kampen mener jeg Sjøvold 10 av 10.
Promise er jeg usikker på om bør starte. Fortsatt ikke strukturert nok, men samtidig skaper han mye framover. Allikevel, er dette en kamp det er greit å forsøke litt.
Kan jo være de drar opp Jarl som en joker på sentral midt også.

Tipper Sjåtil starter på høyre og Hedenstad på venstre.
Svar
I denne kampen vil jeg ha Promise fremfor Sørensen faktisk. Elias har scoret mer mål og ikke minst FÅTT ballen oftere når han har kommet inn etter 60 min tid

Men samtidig så herjet jo Promise og Strand i sammen når de kom inn sist. What to do...

Angående et slutt resultat så er jeg på begge sider av gjerdet

Seier fører oss "oppover" på tabellen men det gir også "mer" forventningspress for neste sesong. La oss si at vi kommer på 5te plass, da er jo alt under det negativt neste sesong.

Tap vil føre oss "nedover" på tabellen men gir også mindre press neste sesong. La oss si vi får 7de plassen, da er alt over det positivt neste sesong

Men så er det jo pengepremie jo høyere opp man kommer og tenke på. En ekstra mill eller 2 er sjelden negativt og ta med seg videre..
Svar
Håper Hagen, Sjøvold og Strand starter, Promise kan komme inn når vi trener ett par mål mot slutten. Vi kan ikke starte med Pallas så dårlig som han var mot KBK, banens desidert dårligste! Vi vinner såklart, så får vi håpe B/G taper sin kamp.
Svar
Jeg har aldri håpet at Enga skal avgi poeng og det gjør jeg ikke i dag heller.
Vi er ikke som Storhamar hockey og legger oss for å ødelegge for en rival

Jeg hadde elsket det om vi vant ti null og at Promise, Thorvaldsen og Sjøvold hadde vært sitt hattrick.

Så vil jeg heller ha gull til Viking enn Glimt. Så seier til FFK hadde vært helt topp.

Så kan gjerne kristennaboene våre få ta poeng mot Sandefjord sånn at vi får femteplassene og tromsø eller brann vinne neste års cup og superfinalen så vi får Europa.

I følge bookmakerne er det ca 10 % sjanse for at vi vinner i dag
5,4 % sjanse for at FFK vinner
50 % sjanse for at KFUM tar poeng
sjansen for at alt det skjer er litt under 3 promille.

Oddsen for at Tromsø eller Brann vinner neste års cup fikk jeg ikke odds på, men den er neppe over 10 %.
Så det skal store mirakler til for at alt skal skje, men vi får nå se.

Håper vi avslutter med stil i hvert fall og at Sjøvold og Promise får mye spilletid.

Uavhengig av alt over om det skulle bli til at de gule ikke tar gull i dag så kan de vel ikke være kjempe fornøyde med sesongen. De har ikke hatt suksess i Europa, ikke lagt seg opp masse penger og ikke kommet langt i 2025 cupen. Joa de har tatt mange poeng i serien og de har en imponerende stall. Men kanskje begynner det å gå dårligere for dem nå. Det er lov å håpe.

Vi har tatt steg i rett retning så håper jeg vi sloss om medalje til neste år.
Vi får mer enn godkjent på hjemmebane, vi har hatt flere gode (og dårlige) perioder
Og vi har veldig mange spennende unggutter i stallen
Med et godt overgangsvindu kan dette bli veldig bra

Kom igjen Enga!
Svar
Unner ikke Glimt en dritt med arrogansen de har fått, så mister ikke nattesøvnen ved tap i dag
Svar
(11-30-2025, 01:50 PM)Glennsoe Skreiv: I denne kampen vil jeg ha Promise fremfor Sørensen faktisk. Elias har scoret mer mål og ikke minst FÅTT ballen oftere når han har kommet inn etter 60 min tid

Sørensen er et salgsobjekt, vil slå negativt ut å benke han i siste runde.
Svar
https://www.vif-fotball.no/nyheter/seson...te-ellever

Sebastian Jarl får sjansen fra start sentralt på midten, mens Håkon Sjåtil flytter dagens kaptein, Vegar Eggen Hedenstad over på venstrebacken. Forrige rundes tomålsscorer, Petter Strand tar plassen på høyrekant.
Svar
Skal ikke kimse av FFK. Når S08 kan vinne på Aspmyra kan FFK det også.
Vi får la det bli opp til FFK å hindre Glimt-gull og gjøre vårt for å ta de poenga vi kan.

Vi starter slik:
[Bilde: 1080x1350_2025-2.png]

Evenezer Awasum Forcha på benken. Det er første gang for ham, eller? Hadde jo vært gøy med et innhopp.
Svar
Så det var en bra VIF delegasjon på plass i Stavanger. Går utifra ikke de ønsker tap ihvertfall Smile
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)