Tråder: 5
Ble medlem: Oct 2023
Omdømme:
13
11-09-2025, 09:28 AM
(Dette innlegget blei sist endra: 11-09-2025, 11:54 AM av Kroken.)
Ny seriekamp (runde 28) og nye muligheter for oss til å bevise at vi kan prestere godt.
6.plass nå etter at FFK slo Særp i går - 5.plassen er vår med seier.
Vi tapte kampen 0-2 hjemme i runde 3 (april) og har litt å revansjere.
Vi har en bedre formkurve enn dem (også litt heldige) og, de er preget av intern og ekstern uro - umulig å si hvordan dette påvirker oss og kampen er åpen slik jeg vurderer det. Blir ikke overrasket om vi står med 0 poeng etter full tid, men vi kan like gjerne stå igjen med 1 eller 3 poeng også. Vi må uansett være på og evne å gjenskape mye av det samme som mot Glimt med fokus på defensiv struktur og samhandling, og være effektive fremover.
Registrer at det var bråk mellom våre «supportere» og trøndere i Trondheim i går, men har ikke mer informasjon enn det som står i media, samt refererte uttalelser her. På generelt grunnlag er vel de fleste enige om at dette er noe klubben gjerne skulle vært foruten (derav supportere i hermetegn over).
Tror vi får se samme startellever som mot Glimt og håper GB bruker benken aktivt ut fra kampbildet. Vi må uansett være forberedt på at de går fysisk til verks og at vi må stå opp, og ta duellene - mye av nøkkelen ligger nok her i dag. Forventer mange dueller og en oppstykket kamp, og håper vi unngår skader.
God kamp!
Tråder: 9
Omdømme:
110
11-09-2025, 12:44 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 11-09-2025, 12:45 PM av Flemmern.)
Blir en spennende kamp, uten den helt store betydninga, men allikevel viktig nok for kommende sesong.
Uten å peke på deg Kroken, det er også andre som har vært innom det samme tema, at vi har "vært heldige".
Det virker nesten som om flere av oss er smitta av "TV2-basillen".
Når vi slo Glimt, var all fokus på hvor dårlig de spilte, ikke hvor gode vi var. Akkurat som om Glimt bare skal valse over alt og alle.
En annen ting, hvorfor er det heldig om vi scorer på overtid? Det spiller ingen rolle når i kampen målene kommer, det har ingenting med flaks å gjøre.
Tenker vi spesielt på kampen mot Glimt, var vi ikke heldige, men gode. Glimt var ikke uheldige, men udyktige - fordi vi gjorde dem dårlige. En ting er belastning på spillere over tid, men dette er en myte som har gått over i sannhet. Hadde de ikke spilt kamp, hadde de trent. Ofte er intensiteten større på trening enn i kamp.
Ser vi på på kampen mot Godset, var det jo ikke flaks at vi vant. Vil heller si vi hadde uflaks som ikke putta flere mål, men det var nok en blanding av udyktighet og Godsets fortjeneste.
Første kamp for sesongen mot Viking blir ofte tatt fram som et godt eksempel på at vi hadde flaks, og at vi IKKE hadde vunnet om de hadde fullført med 11 mann.
Hvordan kan man mene det? Vi var bedre enn Viking i 11 mot 11 også, allikevel var det en heldig seier. NEI, det var ikke det.
Hvor står den regelen om at man automatisk putter flere mål med en spiller mer? Eller hvor motstander ikke FÅR LOV å score med en mindre? Jeg visste ikke at det var en regel i så fall.
Om vi bare putter mål via "deflections" og kun det, skal jeg også innrømme at det er en smule flaks, eller om motstander konstant skyter stang ut. Sånn er det nå ikke, og derfor mener jeg vi må fremheve våre prestasjoner mer.
Igjen, IKKE ment mot deg Kroken, men det har blitt en generell greie at vi har flaks, det mener jeg er feil.
Ellers satser vi på 3 herlige poeng idag
Tråder: 4
Omdømme:
23
(11-09-2025, 12:44 PM)Flemmern Skreiv: Blir en spennende kamp, uten den helt store betydninga, men allikevel viktig nok for kommende sesong.
Uten å peke på deg Kroken, det er også andre som har vært innom det samme tema, at vi har "vært heldige".
Når vi slo Glimt, var all fokus på hvor dårlig de spilte, ikke hvor gode vi var. Akkurat som om Glimt bare skal valse over alt og alle.
En annen ting, hvorfor er det heldig om vi scorer på overtid? Det spiller ingen rolle når i kampen målene kommer, det har ingenting med flaks å gjøre.
Tenker vi spesielt på kampen mot Glimt, var vi ikke heldige, men gode. Glimt var ikke uheldige, men udyktige - fordi vi gjorde dem dårlige. En ting er belastning på spillere over tid, men dette er en myte som har gått over i sannhet. Hadde de ikke spilt kamp, hadde de trent. Ofte er intensiteten større på trening enn i kamp.
Ser vi på på kampen mot Godset, var det jo ikke flaks at vi vant. Vil heller si vi hadde uflaks som ikke putta flere mål, men det var nok en blanding av udyktighet og Godsets fortjeneste.
Første kamp for sesongen mot Viking blir ofte tatt fram som et godt eksempel på at vi hadde flaks, og at vi IKKE hadde vunnet om de hadde fullført med 11 mann.
Hvordan kan man mene det? Vi var bedre enn Viking i 11 mot 11 også, allikevel var det en heldig seier. NEI, det var ikke det.
Hvor står den regelen om at man automatisk putter flere mål med en spiller mer? Eller hvor motstander ikke FÅR LOV å score med en mindre? Jeg visste ikke at det var en regel i så fall.
Om vi bare putter mål via "deflections" og kun det, skal jeg også innrømme at det er en smule flaks, eller om motstander konstant skyter stang ut. Sånn er det nå ikke, og derfor mener jeg vi må fremheve våre prestasjoner mer.
Igjen, IKKE ment mot deg Kroken, men det har blitt en generell greie at vi har flaks, det mener jeg er feil.
Mot b/g (3-1) så hadde vi;
29/71 i ballinnhav
0,74 vs 2,19 i xG
4 vs 7 skudd på mål
1 vs 3 store sjanser
Her mener jeg var heldige.
Mot godset (2-1) hadde vi:
68/32 i ballinnhav
2,69 vs 0,74 i xG
7 vs 3 skudd på mål
2 vs 1 store sjanser
Her var vi bare heldige i form av at uttellinga kom på overtid.
Mot viking (3-1) hadde vi:
53/47 i ballinnhav
1,47 vs 1,99 i xG
4 vs 6 skudd på mål
3 vs 4 store sjanser
Her var vi også heldige, men ikke like mye som mot b/g. Uavgjort hadde vært rettferdig her. Det som var litt spesielt her var to mål fra utenfor 16m fra vår side. De utligner også med 10 mann.
Tråder: 1
Ble medlem: Apr 2024
Omdømme:
32
Har vært og matet fuglene på 5 plasser her,det hjalp mot Glimt...
Tråder: 5
Omdømme:
13
@flemmern Mot Glimt var vi gode (årsbeste uavhengig av motstander), men jeg mener vi har hatt en del flaks og marginer med oss spesielt de siste 2-3 kampene før Glimt med unntak av Tromsø kanskje. Det er subjektivt og uten statistikk naturligvis (andre har bidratt med statistikk ser jeg), men mot Godset spesielt mener jeg vi hadde tur. Måla kommer ikke av seg selv og gutta sto på kampen ut++ men den kunne like gjerne endt u.
For øvrig forstår jeg det du påpeker.
Omdømme:
110
11-09-2025, 01:54 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 11-09-2025, 01:55 PM av Flemmern.)
(11-09-2025, 01:23 PM)Grimm Skreiv: (11-09-2025, 12:44 PM)Flemmern Skreiv: Blir en spennende kamp, uten den helt store betydninga, men allikevel viktig nok for kommende sesong.
Mot b/g (3-1) så hadde vi;
29/71 i ballinnhav
0,74 vs 2,19 i xG
4 vs 7 skudd på mål
1 vs 3 store sjanser
Her mener jeg var heldige.
Mot godset (2-1) hadde vi:
68/32 i ballinnhav
2,69 vs 0,74 i xG
7 vs 3 skudd på mål
2 vs 1 store sjanser
Her var vi bare heldige i form av at uttellinga kom på overtid.
Mot viking (3-1) hadde vi:
53/47 i ballinnhav
1,47 vs 1,99 i xG
4 vs 6 skudd på mål
3 vs 4 store sjanser
Her var vi også heldige, men ikke like mye som mot b/g. Uavgjort hadde vært rettferdig her. Det som var litt spesielt her var to mål fra utenfor 16m fra vår side. De utligner også med 10 mann.
Det jeg ville fram til er at resultater kan ikke måles i flaks og uflaks. Det er mer dyktighet og udyktighet.
I tillegg er det ofte motstanders fortjeneste at et lag spiller dårlig.
Statistikk kan aldri fortelle om det var flaks eller uflaks, men det er opp til hver enkelt å konkludere.
Hvis vi ser på alle kamper vi hadde før vi fikk inn Grundetjern (eller om det hadde vært en annen mer effektiv spiss), så er det jo ikke slik at vi hadde uflaks som ikke putta flere mål og fikk flere poeng, eller flaks om vi hadde hatt en bedre spiss - satt på spissen.
De poenga vi har, har vi fått gjennom hardt arbeid, ikke flaks. Hadde vi hatt mindre poeng, som for 2 år siden, var jo ikke det uflaks at vi rykka ned.
Du skjønner hvor jeg vil
Tråder: 2
Omdømme:
29
Viktig kamp I dag. Veldig spent på om vi opprettholder det gode spillet fa Glimt kampen, eller om vi detter ned som et vått ullteppe.
Hadde vært utrolig deilig å parkert RBK langt bak oss på tabellen. Vi får se er vel kanskje seriens to lag med størst forskjell på bunn og toppnivå som møtes, så forsåvidt helt åpent.
Tråder: 0
Omdømme:
27
Denne tar vi, RBK er på nedadgående og vi kan slappe av og ikke se oss bakover.
Tråder: 1
Ble medlem: Apr 2024
Omdømme:
32
11-09-2025, 02:28 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 11-09-2025, 02:29 PM av Glennsoe.)
https://www.dagbladet.no/sport/barket-sammen/83828152
Video og artikkel av nye sammenstøtet. Bar eier melder om bluss avfyrt innendørs osv
Begge søplegrupperingene er like drittsekker alle mann..
Omdømme:
110
|