Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd VIF - Frisk Asker torsdag 18.09.25. kl. 1900
For tredje året på rad er hjemmedebuten mot Frisk Asker. De to foregående var samtidig sesongåpning. Begge ganger tilnærmet utsolgt. Det blir det også nå med over 4000 solgte to dager før kamp. For begge klubber er det godt å se at det utsolgt på alle kamper lagene i mellom.

EDIT: 800 billetter igjen tirsdag kveld.

Slik så det ut i seriepremieren i fjor https://www.youtube.com/watch?v=eAcfc7n-YCA

Med denne herlige introen https://www.youtube.com/watch?v=UIxw8TKfWtI&t=178s

Frisk med en knallsterk 8-4 seier mot Oilers fredag. Men, var det Frisk som var utrolig gode, eller var det Oilers og keeper Henrik Holm som var fryktelig dårlig? Uansett må vi se opp for den sterke rekka med Haga, Granholm og Tobbe Lindström. Samtidig er de tynne på backplass. Laget ser slik ut (skader på Kåsastul og Valkvæ Olsen). https://www.eliteprospects.com/team/175/frisk-asker

For VIF så det absolutt ikke bra ut på Lørenskog lørdag. Eneste positive er at vi vant. Rett inn på laget kom Markus Modigs. Han skal ha trent med gamleklubben Mora IK, men jeg synes han var veldig anonym. Ute av laget var Oskar Matushkin. Som vi nå vet har vi sju importer men kan bare benytte seks i kampene. Modigs rett inn fordi vi manglet centere i Kenna Olimb og Røymark. Sistnevnte trenger mer tid før vi ser han på isen. Derfor tror jeg vi stiller uforandret. 

Samtidig mener jeg det er altfor tidlig å avskilte Matushkin. Vi må ha åtte backer. Blir det en skade på en backene trenger vi Matushkin. Jeg tror vi får se at Mathias Arnkværn står i målet mot Sparta lørdag eller mot Stjernen neste torsdag. Da kan Joona Voutilainen være på tribunen og en U-20 keeper er reserve. Da er det plass til Matushkin.

Gleder meg veldig til kampen torsdag. https://www.vif-hockey.no/article/kh5at2m-49ejd/view
Svar
20 timer før kampstart er det fortsatt over 500 ledige plasser.

Nede er det ledig på felt 211 bak sekreteriatet (de to nederste radene) og på felt 214 i hjørnet mot bortesvingen. Frisk-fansen har kjøpt begge feltene de er tildelt, 215 og 216. Og de har sikkert kjøpt på 214 også. De blir over 500. Det er jo positivt itf rammen rundt disse lokaloppjørene som er utsolgt gang etter gang i Jordal og i Varner.

Som vanlig er det oppe i den store svingen det er mange ledige plasser de siste dagene før kamp. På felt 406, 407, 408 og 409 er det ca 350 ledige plasser. Det skal litt til for at det skal bli utsolgt nå. Men vi blir nok over 5000 uansett. 

Det blir spennende fremover å se billettsalget inn mot storkampene når vi vet at det neste gang vil være 18-års grense på Øvre. Det kan gi større trykk på billettene på Nedre slik at det fort blir utsolgt der før man tvinger folk til å kjøpe på Øvre selv om man ikke har tenkt til å drikke?

PS! Det er ledige plasser på Felt E, 204 og 404. Ikke mulig å se hvor mange ledige plasser det er på disse to supporterfeltene.

PS! Veldig proft på billettsidene nå https://vif-hockey.ticketco.shop/
Svar
For uten Kenna Olimb er flere ikke navngitte spillere skadet. Vet at Røymark er den ene. Frykter at Lasch er skadet. Fikk en takling mot hodet sist og var tydelig rystet. Men han fullførte kampen. Vi får nok ikke vite laget før 1 time før kamp.

https://www.nitten.no/blogg/for-dropp-th...uo-tilbake
Svar
Vedr skader vil jeg ikke ta noen sorger på forskudd. Kenna og Røymark vet vi om. Om det er flere gjenstår å se. Laget får vi ca kl 1800. Først i appen Min Hockey. 5000 solgte https://www.vif-hockey.no/article/yedat2r-49ejd/view
Svar
(09-18-2025, 03:38 PM)sorum2 Skreiv: Vedr skader vil jeg ikke ta noen sorger på forskudd. Kenna og Røymark vet vi om. Om det er flere gjenstår å se. Laget får vi ca kl 1800. Først i appen Min Hockey. 5000 solgte https://www.vif-hockey.no/article/yedat2r-49ejd/view

Ryan Lasch som er ute.
Brekke Henriksen går inn som center i andrerekka, Modigs flyttes ut på vingen.
Så går Kokkim inn i fjerderekka, og Matushkin er med i ett fjerde backpar sammen med Mowe.
Svar
Laget er klart. Mangler Kenna, Røymark og Lasch. Gir plass til Matushkin på back. 2. rekka blir Karta, Brekke og Modigs.
Svar
Veldig bra første omgang. Gutta trøkker på i alle taklinger og er overalt.
Andre omgang er det litt avventende, men vi får et mål på kontring og 2-0.
Etter det er det elendig over hele linja. Vi bare lemper puck og får utvisninger - hele 4stk.
Hvorfor Roy ikke tar timeout når vi blir så til de grader pissa på er helt uforståelig. Det står ikke i noen bok at timeout må gjøres siste 5 av siste periode.
Vi gjør alt galt med puck, men forsvarer oss bra foran eget mål, men bare lemper som sagt.
I tillegg tapte vi 100% av alle dropper i undertall. Det kan vi ikke fortsette med, da blir vi baktunge fra start.

Jammen ble det seier til slutt og 4-2. Vi er best også i siste synes jeg, men det er håpløst så mange utvisninger vi drar på oss.
Om jeg ikke husker feil, endte vi vel opp med 8x2 + 1x5 og Frisk fikk vel 3x2?
De fleste utvisningene var korrekte også, kanskje alle sammen.

Nilsen viser seg nok en gang fram. Ikke bare skyter han bra, jobber bra dfefensivt, men han er jo teknisk også gitt.
Han og Olimb var de 2 beste men "Amrikka" var ikke langt bak.

Edit: noe negativt må jeg jo ralle av meg. Han fyren som slår på tromma HELE matchen. Kan han forsøke å lese rommet? Når ingen synger og han fortsetter først i "korpset", er det lov å slappe av litt.
Håper for framtiden det blir mulig å filtrere ut trommer. Du verden så masete.
Det neste er å få filtrert ut evighetssanger. I det minste FORSØK å "delta" i spillet, syng med laget - ikke hjernedødt hele veien uansett hva som skjer på isen.
Nå får jeg sikkert pepper fra en eller annen "som veit best", men det lever jeg fint med.
Forøvrig hørte man Frisk supporterne bedre når de sang, enn "korpset" med tromme. Det er kanskje ikke så spenstig.
Svar
(09-18-2025, 08:48 PM)Flemmern Skreiv: Veldig bra første omgang. Gutta trøkker på i alle taklinger og er overalt.
Etter det er det elendig over hele linja. Vi bare lemper puck og får utvisninger - hele 4stk.
Hvorfor Roy ikke tar timeout når vi blir så til de grader pissa på er helt uforståelig. Det står ikke i noen bok at timeout må gjøres siste 5 av siste periode.
Vi gjør alt galt med puck, men forsvarer oss bra foran eget mål, men bare lemper som sagt.
I tillegg tapte vi 100% av alle dropper i undertall. Det kan vi ikke fortsette med, da blir vi baktunge fra start.

Jammen ble det seier til slutt og 4-2. Vi er best også i siste synes jeg, men det er håpløst så mange utvisninger vi drar på oss.

Nilsen viser seg nok en gang fram. Ikke bare skyter han bra, jobber bra dfefensivt, men han er jo teknisk også gitt.

Edit: noe negativt må jeg jo ralle av meg. Han fyren som slår på tromma HELE matchen. Kan han forsøke å lese rommet? Når ingen synger og han fortsetter først i "korpset", er det lov å slappe av litt.
Det neste er å få filtrert ut evighetssanger. I det minste FORSØK å "delta" i spillet, syng med laget - ikke hjernedødt hele veien uansett hva som skjer på isen.
Nå får jeg sikkert pepper fra en eller annen "som veit best", men det lever jeg fint med.
Forøvrig hørte man Frisk supporterne bedre når de sang, enn "korpset" med tromme. Det er kanskje ikke så spenstig.

Er så ekstremt enig i kommentaren om trommer, og sangene. I tillegg høyner jeg megafonen. 

Det er altså så lite folk, og korte avstander, at det bør være mulig å klare seg uten. 

Historisk sett så har det ihvertfall vært der.

Rent bortsett fra dette så var det gøy på Jordal.
Svar
(09-18-2025, 10:37 PM)Morrison Skreiv:
(09-18-2025, 08:48 PM)Flemmern Skreiv: Veldig bra første omgang. Gutta trøkker på i alle taklinger og er overalt.

Er så ekstremt enig i kommentaren om trommer, og sangene. I tillegg høyner jeg megafonen. 

Det er altså så lite folk, og korte avstander, at det bør være mulig å klare seg uten. 

Historisk sett så har det ihvertfall vært der.

Rent bortsett fra dette så var det gøy på Jordal.

Enig. Tromme på hockey er helt unødvendig. 
Må i såfall brukes mye mindre enn i dag og kun på noen få sanger.

Tromma som ble brukt under åpningsshowet var kult. Smile
Bredesen jr med sang fra tribunen er tommel opp fra meg.
Svar
Så innmari fortjent seier. Vi kjørte på veldig hardt fra start, og Mikkel C satte standarden med en knallhard takling på Haga. Det var nok bevisst å ta han hardt.

For meg var Mathis Olimb den klart beste, med Håkon Nilsen som nr. 2. Han overrasker med solid spill og har nå to mål i PP på to kamper.

Men, hvorfor skal volumet være skrudd i taket når de spiller av Vålerenga kjerke? Vanligvis er det lavere lyd slik at vi hørere at fansen synger sangen selv. Var det for å kvele evt hatrop fra Asker-fansen. Skal sjekke med den ansvarlige.

PS! Leo Halmrast må nok regne med noen kampers karantene. Dessverre var det en soleklar 5-minutter for takling mot hodet.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)