Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lagbygge sesongen 2023/2024
#51
Ser at flere av de andre lagene har publisert info om ny-signeringer og forelenging av kontrakter.
Mener å huske at VIF publiserte litt info ang. forlenging av blant annet kontrakten til Karterud i sluttspillet i fjor.
Når tror dere det kommer noe info fra VIF sin side ang forlenging? Ny-signeringer lanserer de el etter sluttspillet.
Svar
#52
Har ikke svar på spørsmålet. Men denne gir en god oversikt når det gjelder kontraktslengde for de enkelte spillerne https://www.eliteprospects.com/team/183/valerenga

Våger meg utpå med mer eller mindre kvalifiserte gjetninger:

UT:
--Stian Solberg - Aftonbladet skrev torsdag at han skal til Färjestad i SHL. Men at man skulle avvente NHL-draften i slutten av juni. Stian er ranket rundt 50. plass (andre runde) og NHL-klubben som velger han vil sikkert ha en formening om hvor han skal spille neste sesong. Nord-Amerika er ikke utelukket.
--Thomas Olsen signerte ny 2-års kontrakt i fjor på denne tiden. Etter suksessen i VM var det rykter om Finland. Det kan fort bli virkelighet nå i sommer. Da må den klubbene kompensere VIF noe, men jeg tror ikke det trenger å være så mye. Klubben vil sikkert ikke gjøre seg vanskelig her.
--Didrik Nøkleby Svendsen. Min mening er at vi kan finne en bedre spiller enn han.

INN:
--Alexander Bonsaksen ønsker seg til VIF. Det er det ikke tvil om etter uttalelser til nitten.no
--Filip Gunnarsson (back og går ikke på utlendingskvota etter mer enn 8 år i Norge). Sier selv det blir Stjernen, VIF eller å legge opp. Bor ved Jordal Amfi
--Kenna Olimb. Kan være ferdig i Tyskland. Da er VIF et naturlig valg. Mathis og Kenna trives veldig godt i samme rekke.
--JJ Piccinich er et rykte der ute. I så fall har vi 7 utlendinger. En må ut. Reiser Partanen hjem? Eller hva med Mingoia, for dyr for oss?
--Stian Kaltrud Nystuen. En liten favoritt hos meg. Er ryktet til Storhamar og VIF. Er opprinnelig Lillehammer-gutt og noen mener han ikke vil til Storhamar.

PS! En spiller jeg gjerne ville se i VIF-drakt er David Aas-Larsen. Men han er klar for Storhamar.
Svar
#53
(03-29-2024, 11:46 PM)sorum2 Skreiv: Har ikke svar på spørsmålet. Men denne gir en god oversikt når det gjelder kontraktslengde for de enkelte spillerne https://www.eliteprospects.com/team/183/valerenga

Våger meg utpå med mer eller mindre kvalifiserte gjetninger:

UT:
--Stian Solberg - Aftonbladet skrev torsdag at han skal til Färjestad i SHL. Men at man skulle avvente NHL-draften i slutten av juni. Stian er ranket rundt 50. plass (andre runde) og NHL-klubben som velger han vil sikkert ha en formening om hvor han skal spille neste sesong. Nord-Amerika er ikke utelukket.
--Thomas Olsen signerte ny 2-års kontrakt i fjor på denne tiden. Etter suksessen i VM var det rykter om Finland. Det kan fort bli virkelighet nå i sommer. Da må den klubbene kompensere VIF noe, men jeg tror ikke det trenger å være så mye. Klubben vil sikkert ikke gjøre seg vanskelig her.
--Didrik Nøkleby Svendsen. Min mening er at vi kan finne en bedre spiller enn han.

INN:
--Alexander Bonsaksen ønsker seg til VIF. Det er det ikke tvil om etter uttalelser til nitten.no
--Filip Gunnarsson (back og går ikke på utlendingskvota etter mer enn 8 år i Norge). Sier selv det blir Stjernen, VIF eller å legge opp. Bor ved Jordal Amfi
--Kenna Olimb. Kan være ferdig i Tyskland. Da er VIF et naturlig valg. Mathis og Kenna trives veldig godt i samme rekke.
--JJ Piccinich er et rykte der ute. I så fall har vi 7 utlendinger. En må ut. Reiser Partanen hjem? Eller hva med Mingoia, for dyr for oss?
--Stian Kaltrud Nystuen. En liten favoritt hos meg. Er ryktet til Storhamar og VIF. Er opprinnelig Lillehammer-gutt og noen mener han ikke vil til Storhamar.

PS! En spiller jeg gjerne ville se i VIF-drakt er David Aas-Larsen. Men han er klar for Storhamar.
Har tenkt på flere av tingene du nevner her selv.
Kenna hadde jeg gjerne sett tilbake i VIF. Hvis Mats Rosseli Olsen blir helt bra igjen skulle jeg gjerne sett han i kongeblåt før han avslutter også. Har også tenkt at Sondre Olsen kunne passet bra i systemet til Andersson men han signerte vel en forlenging tidligere i år. Litt usikker på hva jeg synes om Bonsa og greven, men bonsa er en bra spiller inn for Stian Solberg og dersom vi signerer Gunnarsson håper jeg det er som forward og ikke back.
Tipper partanen reiser hjem til Finland etter endt sesong desverre.

Forøvrig håper jeg på forlenging på følgende av utgående; 

Backer:
- Mark Auk 
- Gabriel Kock (trøblete og ikke helt overbevisende sessong, men jeg mener han har et veldig stort potensial og jeg synes han var sjukt bra i u20 VM)
- Linus Rosdahl (med knallhard fys-trening i sommer tror jeg han kan løfte seg mye. Vært positiv overraskelse i enkelte kamper)

Forwards:
- Mingoia (hvis skadefri)
- Brekke (lett å glemme, men ikke så mange norske  som er like bra som han i den rollen)
- Søberg
- Røya (synes han funker veldig bra i 3. rekka)

Litt usikker på hva jeg synes om Dostie og bengtsson…
Svar
#54
(03-30-2024, 01:15 PM)Perkules Skreiv:
(03-29-2024, 11:46 PM)sorum2 Skreiv: Har ikke svar på spørsmålet. Men denne gir en god oversikt når det gjelder kontraktslengde for de enkelte spillerne https://www.eliteprospects.com/team/183/valerenga

Våger meg utpå med mer eller mindre kvalifiserte gjetninger:

UT:
--Stian Solberg - Aftonbladet skrev torsdag at han skal til Färjestad i SHL. Men at man skulle avvente NHL-draften i slutten av juni. Stian er ranket rundt 50. plass (andre runde) og NHL-klubben som velger han vil sikkert ha en formening om hvor han skal spille neste sesong. Nord-Amerika er ikke utelukket.
--Thomas Olsen signerte ny 2-års kontrakt i fjor på denne tiden. Etter suksessen i VM var det rykter om Finland. Det kan fort bli virkelighet nå i sommer. Da må den klubbene kompensere VIF noe, men jeg tror ikke det trenger å være så mye. Klubben vil sikkert ikke gjøre seg vanskelig her.
--Didrik Nøkleby Svendsen. Min mening er at vi kan finne en bedre spiller enn han.

INN:
--Alexander Bonsaksen ønsker seg til VIF. Det er det ikke tvil om etter uttalelser til nitten.no
--Filip Gunnarsson (back og går ikke på utlendingskvota etter mer enn 8 år i Norge). Sier selv det blir Stjernen, VIF eller å legge opp. Bor ved Jordal Amfi
--Kenna Olimb. Kan være ferdig i Tyskland. Da er VIF et naturlig valg. Mathis og Kenna trives veldig godt i samme rekke.
--JJ Piccinich er et rykte der ute. I så fall har vi 7 utlendinger. En må ut. Reiser Partanen hjem? Eller hva med Mingoia, for dyr for oss?
--Stian Kaltrud Nystuen. En liten favoritt hos meg. Er ryktet til Storhamar og VIF. Er opprinnelig Lillehammer-gutt og noen mener han ikke vil til Storhamar.

PS! En spiller jeg gjerne ville se i VIF-drakt er David Aas-Larsen. Men han er klar for Storhamar.
Har tenkt på flere av tingene du nevner her selv.
Kenna hadde jeg gjerne sett tilbake i VIF. Hvis Mats Rosseli Olsen blir helt bra igjen skulle jeg gjerne sett han i kongeblåt før han avslutter også. Har også tenkt at Sondre Olsen kunne passet bra i systemet til Andersson men han signerte vel en forlenging tidligere i år. Litt usikker på hva jeg synes om Bonsa og greven, men bonsa er en bra spiller inn for Stian Solberg og dersom vi signerer Gunnarsson håper jeg det er som forward og ikke back.
Tipper partanen reiser hjem til Finland etter endt sesong desverre.

Forøvrig håper jeg på forlenging på følgende av utgående; 

Backer:
- Mark Auk 
- Gabriel Kock (trøblete og ikke helt overbevisende sessong, men jeg mener han har et veldig stort potensial og jeg synes han var sjukt bra i u20 VM)
- Linus Rosdahl (med knallhard fys-trening i sommer tror jeg han kan løfte seg mye. Vært positiv overraskelse i enkelte kamper)

Forwards:
- Mingoia (hvis skadefri)
- Brekke (lett å glemme, men ikke så mange norske  som er like bra som han i den rollen)
- Søberg
- Røya (synes han funker veldig bra i 3. rekka)

Litt usikker på hva jeg synes om Dostie og bengtsson…

Her er vi litt uenige Smile
Jeg synes ikke Røya er god nok om vi skal styrke oss for neste sesong. Det samme med Sander Thoresen, han må ut.
Karterud har blitt kneppet bedre i det siste synes jeg, så jeg får håpe han finner selvtilliten og kommer tilbake som tidligere.

Dostie er veldig bra, og må signeres videre spør du meg. Det samme med Bengtsson, som plukker en haug med poeng. La han få spille sammen med 2 gode forwards, så skal du se det blir veldig bra. Han har spilt mye med Røya som ikke er en lagspiller med puck. God uten, men svært begrensa med. Bengtsson trenger spilere som er delaktige framover, det har han i Mingoia iallefall.
Enig angående Brekke, en meget god sesong på han. Søberg er jeg usikker på, men vi får vel la han få en forsesong før man dømmer han.
Svar
#55
Vi kan glemme Filip Gunnarsson. Han blir assistenttrener i Stjernen (legger opp som spiller), under Niklas Andresen som de hentet fra Lørenskog.
Svar
#56
(03-31-2024, 05:35 PM)sorum2 Skreiv: Vi kan glemme Filip Gunnarsson. Han blir assistenttrener i Stjernen (legger opp som spiller), under Niklas Andresen som de hentet fra Lørenskog.

Godt er det, han er ikke god nok.
Svar
#57
Thomas Olsen ryktes til finsk hockey.
Mikkel Christiansen,sammen med Bonsa ryktes inn fra Frisk Asker.
Svar
#58
Det kommer en lagbygge-tråd 24/25 så snart sesongen er slutt for VIF Hockey.
Svar
#59
(04-19-2024, 12:58 PM)sorum2 Skreiv: Det kommer en lagbygge-tråd 24/25 så snart sesongen er slutt for VIF Hockey.

Så lenge det er rykter nå, er det bare å få dem fram. 
Jeg tenker det kan være like greit å opprette en tråd med en gang kanskje? Hvis ikke, vil man jo fortsette å poste i denne Smile
Svar
#60
Hadde ikke Røya og Tuben forlenga a?!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)