Avstemning Hva tror du om søndagskampen?
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Endelig tre poeng
22.64%
24 22.64%
Hjemmespøkelse fortsetter det ender uavgjort
6.60%
7 6.60%
Grøss og gru vi taper
4.72%
5 4.72%
Rijks skårer i sin andre kamp på rad
11.32%
12 11.32%
Riisnæs får målpoeng igjen (3 sist)
19.81%
21 19.81%
Sjøeng holder buret rent
10.38%
11 10.38%
Over 11 000 solgte billetter
13.21%
14 13.21%
Over 13 000 solgte billetter
0%
0 0%
Noen blir utvist
2.83%
3 2.83%
Håkans skårer det første målet
8.49%
9 8.49%
Totalt 106 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamtråd Enga-Stabæk Søn kl 17.00 Og hva tror du om årets kanskje viktigste kamp?
#1
Det er herlig kok rundt klubben om dagen, men en kamp er i ferd med å forsvinne i stillhet. 

Og det er kanskje årets viktigste kamp. 

Søndag klokka 17.00 kommer stabæk på besøk til vår egen stadion. Og for et drama det er. 

På tabellen har vi og stabæk like mange poeng og lik differanse i målforskjellen, per nå leder vi på flere skåra mål. Men vi kan vel aldri huske at noe av betydning har blitt avgjort på flere skåra mål vel? 

Med like mange poeng som oss og stabæk finner man xxx, ålesund (songdal og levanger) Og ser man på topp fem tipsene til de aller fleste forhåndstippere så er det disse lagene som skal sloss med direkte opprykk (to plasser) og kvalifisering (latterlig mange plasser) Ranheim er ett poeng bak. 

Tv2s topp fem var 1. oss 2. xxx 3. Stabæk 4. Ålesund 5. ranheim TV 2s tabelltips for OBOS-ligaen 2024: Disse rykker opp 

Dagsavisens topp fem: 1. oss 2. ålesund 3. stabæk 4. ranheim  5. ålesund  Dagsavisens tabelltips for Obosligaen 2024: Slik går det med Lyn og Vålerenga – Dagsavisen

Tipsbladet hadde 1. oss 2. ranheim 3. stabæk 4. xxx 5. ålesund  Tabelltips OBOS-ligaen 2024: Tett bak teten | tipsbladet.no

norskfotball.com sin topp seks: 1. Stabæk 2. oss 3. xxx 4. Start (den står seg godt så langt) 5. Sogndal 6. Aalesund  Tabelltips Obos-ligaen med «Blaker'n»: - Slapp av, det blir opprykk (norskfotball.com)

Så de aller fleste tror søndagens kamp er en kamp mellom to topp tre lag. Forskjellen topp to og tredjeplass er som vi alle vet enorm. De to første går rett opp mens lag nummer tre må vinne to kamper. 

Det er ingen hemmelighet at vi slet hjemme i fjor og det ville seg ikke i åpningskampen i år heller. Men skal det nå endelig snu? 
Det hadde jo vært et perfekt tidspunkt å få til det på. 

Norsk tipping er optimister på våre vegne og gir oss 1,62 i odds, u: 4,1 og stabæk 4,4 

Det betyr 62 % sjanse for seier om oddsen er fair. 

Det er varslet 8-11 grader, overskyet, men ikke regn. 

Bilettsalget er foreløpig så som så 
6204 totalt 
2561 østblokka
421 bortefeltet 

Vi må da minst klare bedre enn mot sogndal til en toppkamp vel? 

Ingen andre av våre tabellkollegaer spiller denne dagen så vinneren får overnatte på tabelltopp (det gjør for så vidt vi om det blir uavgjort og). 

Stabæks sesong så langt startet med 1-1 borte mot Ålesund, de vant 1-0 hjemme mot bryne og vant i går 0-2 borte mot Asker (3. div) i cupen. Deres første mål kom etter 71 minutter og det andre etter 87 så det var neppe en ren spasertur. Langt viktigere er det at deres kamp starten 1830 så de har halvannen time mindre restitusjon enn oss. 

 Hvor var Kamara i går og hvor var Bully? Er det noen som vet? Er idumba ute eller er han aktuell for laget? Før Raufoss kampen stod det at han hadde en liten muskelskade i foten. 

I mitt enkle sinn er forskjellen vil tre poeng her være en solid start på sesongen og noe som kan bli veldig viktig når vi teller opp til slutt. 
Ett poeng er en litt skuffende start der vi vil fortsatt få høre om hjemmebanekomplekset vårt men vi vil fortsatt ha kontakt med teten 
Null poeng er en skikkelig dårlig start selv om sesongen ikke er avgjort før mai. 

Nå må vi mobilisere, fyll tribunene, feir våren og ta tre poeng. 

Men før det stem på alt dere tror i avstemminga over dette innlegget.
Svar
#2
Dette var jo en ekstremt avgjørende kamp i bunnstriden i fjor, hvor vi måtte vinne. Vi gjorde ikke det. Feigt virket det òg.

Nå forventer jeg at laget går i strupen på dem.
Svar
#3
Dette var en herlig kamptråd.
Takk! @Bohem33!
Svar
#4
Viktig kamp, ingen tvil om det. Pappaguttene fra landeierprovinsen elsker å spille mot oss. Det er deres cupfinale akkurat som alle de mindre laga i ligaen.

Jeg har ikke sett den nye troppen spille, så jeg er spent på hva BradBob har fått til med dem. (Han som fortjener en) Vinge kommer til å bli viktig å stoppe og Opseth er en gammel ringrev.

Jeg forventer 100% konsentrasjon hele kampen - slipper vi inn tidlig her blir vi kontra i senk.
Svar
#5
Takk Krigern 

Og huff Ettlagioslo du minner meg på hvor det gikk galt i fjor. Ett poeng tok vi mot stabæk og det var grunnen til at vi er i Obos nå. 

Her er hjemmekampen fra innsiden: 


[/url][url=https://www.youtube.com/watch?v=ecs9awhmq30]INNSIDEN AV INTILITY ARENA: Vålerenga 0-0 Stabæk | Fullsatt Østblokka (youtube.com)


Her det vanlige sammendraget: 
Vålerenga 0 - 0 Stabæk - sammendrag (youtube.com) 


Og det som stadig får meg til å våkne våt av svette og stiv av skrekk. Den rettssomme bortekampen mot dem 

Stabæk 2 - 1 Vålerenga - sammendrag (youtube.com)

Filmen anbefales ikke for arte seere eller egentlig for noen seere, det var da vi virkelig fikk se hvor dårlig VAR fungerer om det var var da og ikke en av stabæk spillernes bemidlede far som trakk i tråene og vurderte baggy slaget som helt innafor regelverket. 

Dette skrev nettavisen: 

– Hva i verden er hands, hvis ikke den til Bakenga er hands?
I TV 2s studio fikk ekspertene hakeslepp av det de fikk se. De nærmest konkluderte med at målet ikke ville bli stående etter det de vurderte som en «volleyball-føring».

Likevel blå målet stående, til kraftige reaksjoner.

– Hva i verden er hands, hvis ikke den til Bakenga er hands? Da gir jeg opp. Da gir jeg opp!, sier Marius Skjelbæk i studio.

– Tar ikke han den imot med både høyre og venstre arm, sier Jesper Mathisen.

...

I pausen var Mathisen like tydelig.

– Hadde det vært volleyball hadde det blitt dømt for føring. Han demper jo ballen, han fører ballen, tar med seg ballen i en retning rett foran keeper. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dette ikke er hands.

– Ja, han har hendene inntil kroppen, men han bruker jo hendene til å ta med seg ballen på dette viset. Du ser jo også at han gjør en liten bevegelse. Han styrer ballen i riktig retning. Ubegripelig dømt, sier han.
---
To mann fikk stabæk utvist uten at det hjalp noe. 

Dommern Saggi ble truffet av en flaske og måtte ha legehjelp etter kampen. Og før den kampen fikk Fagermo to assistenter til å inspisere banen deres til Grå-Lars store frustrasjon. 

--

Grøss og gru på søndag må vi revansjere det
Svar
#6
"Det valgte avstemningvalget er ugyldig eller virker ikke" får jeg som svar når jeg trykker på Stem.

Men jeg er ganske sikker på at morgendagens kamp ender 1-1.
Kamara med scoring en gang i løpet av det siste kvarteret av kampen etter at Stabæk har tatt ledelsen i første omgang.
Svar
#7
Håper Kamara er i form til å starte imorgen. 
Synes Rijks kan få hvile seg litt,  og kansje spille på seg litt mål og selvtillit for VIF2.
Svar
#8
(04-13-2024, 12:21 PM)Caanradi Skreiv: "Det valgte avstemningvalget er ugyldig eller virker ikke" får jeg som svar når jeg trykker på Stem.

Men jeg er ganske sikker på at morgendagens kamp ender 1-1.
Kamara med scoring en gang i løpet av det siste kvarteret av kampen etter at Stabæk har tatt ledelsen i første omgang.

Det er vel litt sånn nå, at poengtap hjemme, ikke er godt nok. Nå må dette bli et fort igjen!
Svar
#9
(04-13-2024, 08:43 PM)Ettlagioslo Skreiv: Det er vel litt sånn nå, at poengtap hjemme, ikke er godt nok. Nå må dette bli et fort igjen!

Samtidig kommer vi som ligaens stjerner til å møte den ene bussen etter den andre på Intility. Skal vi vinne hjemme må vi bryte gjennom tungt etablert forsvar og stå i mot kontringer. På Intility vil alle gjestende lag gå for å holde nullen og håpe på en gyllen mulighet til kontre inn et mål. På sine egne hjemmebaner derimot kan det hende de våger (og føler de må) angripe mer.
Ser ikke bort fra at vi kan komme til å skåre mer borte enn hjemme denne sesongen.
Svar
#10
Casrandi: kjedelig at avstemninga ikke viker. Jeg har ikke satt noe begrensning på den så skulle ha vært åpen.

Jeg frykter at kampen mot Lyn stjeler oppmerksomhet fra denne matchen. Selv om denne er langt viktigere sportslig og fort definerer hele starten vår. Stabæk var laget som ødela mest for oss av alle lag i fjor, sånn kan det ikke fortsette. Tre poeng i dag hadde betydd ekstremt mye!

Jeg har ikke lest en eneste bra pre match sak i media og synes og det er lite fra klubben. Hvor er intervjuet med trenerne som sier av vi har jobba steinhardt at det nå ser bra ut og hvilke spillere som ikke er tilgjengelig.

Men fanzone åpner 15. øst lenge før. Sola skinner og det er lenge til neste like fine dag. Laget blir vel som de siste kampene, men med olsen inn for idumbs og kanskje Borch inn for Hedenstad. Jeg tviler på at Kamars starter, men vil gjerne se han inn så tidlig som mulig.

7700 billetter solgt nesten 3k på blokka og nesten 800 motsatt side da skal det ikke stå på stemninga selv om det nok blir glissent på midten og det er tvilsomt om over 10k kommer. Hvorfor folk ikke kommer forstår jeg ikke. Det er en perfekt dag for fotball og en ekstremt viktig kamp.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)