Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tipping: Hvordan går April?
#11
1. U
2. H
3. H
4. U
5. U
6. U
7. H
8. U
9. U
10. H
11. B
12. B
Svar
#12
1. U
2. B
3. H
4. B
5. U
6. U
7. H
8. B
9. H
10. U
11. U
12. B
Svar
#13
Gøy at mange er med, jeg får prøve meg selv og. 

Kortversjon 
1. Sogndal H: >1 mål, U: vi vinner med ett mål, B: tap eller uavgjort. 


2. Tomålsscorer? H: Ja, U: Nei, men minst to målpoeng, B: Nei 
B

3.  Lyn? H: >1 mål, U: vi vinner med ett mål, B: tap eller uavgjort.
H

4. Rijks vs Kamara. H: Rijks U: like mange mål B: Kamara 


5. Kamara? H: 0-1 mål U: 2-3 B: 4+ 


6. Sjøeng buret rent? H: 0-1 U:2 B: 3+
U

7. Mål Strand + Bjørdal ? H: 0-2, U: 3 B: 4+
H

8. Starter Obasi? H: 0 U: 1 B: 2+ 
H

9. Kiil eller Hammer fra start? H 0-1 U: 2 B: 3+
B

10. Spilletid Storevik, Bully og Riisnæs til sammen i april? H. 0-120 min U: 121-180 B: 181+ 
H

11. Mål i april? H: 0-5 U: 6-10 B: 11+
B

12. Poeng i april? H: 0-7 poeng U: 8-10, B: 11+ (spørsmålet teller dobbelt)
B
Svar
#14
U
U
B
B
U
U
H
H
B
H
U
B
Svar
#15
12 spørsmål, 12 grader i dag, og 12 tippere har foreløpig levert sitt tips. 

34 av 36 tippetegn er forsøkt så det er mildt sagt bra spredning i feltet. 

Ingen tror at vi taper poeng i dag, like mange (6) tror at vi vinner med ett mål som mer enn ett mål (6) 

Ingen tror at vi tar færre enn 8 poeng i april, Ingar og Carandi tror det kun bli 8-11 poeng mens resten (10) tror vi tar 11 eller flere.  

Får vi en tomålsscorer i dag da? EttalgiOslo, Oldtimer og Tasse sier ja, Nils DN, Gelik og Theo66 sier nei, men de tror at minst en spiller får to målpoeng. Resten (6) tror ingen av delene. 

Mot lyn tror åtte at vi vinner med minst to mål, Theo og Kaktus tror på ett målsseier og Carandig og Ingar tror på et forsmedelig poengtap. Grøss og gru. 

Ingar og Theo tror Rijks får flere mål enn Kamara, Ettlag i Oslo, Gelik og Tasse tror det blir dødt løp. Resten (7) tror Kamara putter flere enn vår nederlandske venn. 

Kaktus og Caarandi tror Sjøeng holder nullen færre enn to ganger i april, halvparten tror det blir nøyaktig to ganger og fire tippere tror det blir mer enn to. 

7 tippere tror det blir færre enn tre mål på Bjørdal og Strand til sammen. Tre tippere tror det blir tre mål mens EttalagiOslo og Theo66 tror det blir flere mål. 

8 tippere tror ikke Obasi får starte noen kamper i år. Tre tror han får starte en kamp mens Turdika tror det blir minst to kamper fra start for han. 

HmChrist Ingar og Tudika tror Hammer og Kjelsen må klare seg med maks en kamp fra start til sammen i april.  Fire tipper det blir to starter og fem at det blir flere enn to. 

Få forventer at det blir mye spilletid på Storevik, Bully og Riisnæs selv om det meldes at Riisnæs er foran skjema med opptreningen. 
9 stykker tipper at de tre til sammen får under 120 minutter. Turdika tror det blir 121 til 180 min og NilsDN og Gelik tror det blir 180 min eller mer. 

Ingar tror ikke på et målsnitt på over ett mål per kamp i april. Tre tippere tror vi skårer fra 6-10 mål og 8 tippere at vi skårer mer enn 10 mål. 

Lykke til alle! Og for dere som ikke har levert kupongen enda så er det fortsatt noen timer igjen til fristen. 

Lever før kampstart så er du med.

Mestah: jeg så ikke tipset ditt før jeg laget oppsummeringen, men gøy at du er med.
Svar
#16
Exclamation 
1. H
2. U
3. U
4. H
5. H
6. H
7. H
8. H
9. H
10. H
11. B
12. B
Svar
#17
1. H

2. B

3. H

4. U

5. U

6. B

7. H

8. U

9. B

10. B

11. U

12. U
Svar
#18
Da er tippekonkurransen ordentlig i gang. 

15 tippere har levert kupong. 

Oppdatert tegnfordeling etter at tre nye tippere har kommet til er følgende: 

1. Sogndal H: >1 mål, U: vi vinner med ett mål, B: tap eller uavgjort. 

H 8 , U 7 , B - (!) 

2. Tomålsscorer? H: Ja, U: Nei, men minst to målpoeng, B: Nei 

H 3, U 5, B 7 

3.  Lyn? H: >1 mål, U: vi vinner med ett mål, B: tap eller uavgjort.

H 9, U 3, B 3 

4. Rijks vs Kamara. H: Rijks U: like mange mål B: Kamara 

H 3, U 4, B 8 

5. Kamara? H: 0-1 mål U: 2-3 B: 4+ 

H 3, U 9, B 3 

6. Sjøeng buret rent? H: 0-1 U:2 B: 3+

H 3, U 7, B 5

7. Mål Strand + Bjørdal ? H: 0-2, U: 3 B: 4+

H 10, U 3, B 2

8. Starter Obasi? H: 0 U: 1 B: 2+ 

H 10, U 4, B 1

9. Kiil eller Hammer fra start? H 0-1 U: 2 B: 3+

H 4, U 4, B 7 

10. Spilletid Storevik, Bully og Riisnæs til sammen i april? H. 0-120 min U: 121-180 B: 181+ 

H 11, U 1, B 3 

11. Mål i april? H: 0-5 U: 6-10 B: 11+

H 1, U 5, B 9 

12. Poeng i april? H: 0-7 poeng U: 8-10, B: 11+ 

H -, U 3, B 12 

--
Ja hva skal man si, det er to ting ingen av oss har tippet og den ene var at sogndal skulle få med seg poeng i går. Så god start alle sammen. 

Litt under halvparten (7) kan trøste seg med ett poeng for at ingen av våre spillere fikk to målpoeng i går. 

Så Hmchrist, Ingar, Kaktus, Caarandi, Turdika, Bohem33 og Hvalkjøtt har ett poeng hver. 

Foreløpig er det uavgjort i duellen mellom Riijks og Kamara 
Det har ikke blitt noen mål på Strand eller Bjørdal
Sjøeng har misbrukt en mulighet til å holde nullen
Obasi, Kiil og Hammer har ikke startet enda 
Storevik, Bully og Riisnæs står foreløpig med 0 minutter spilletid. 
Og klubben vår med ett poeng og ett mål. 

12 av 15 tippere har tippet at vi skal få 11 poeng eller mer, om det skal gå inn må vi vinne minst tre av de fire neste kampene og ta poeng i den siste. 
Om vi vinner to og taper to ender vi på sju poeng og da har ingen tippere fått riktig på det første eller siste spørsmålet i konkurransen. 
Men så galt kan det da vel ikke gå? 

Vi får satse på at det løsner mot Raufoss
Svar
#19
Kun en seriekamp gjenstår i april og konkurransen vår. 

Det er på tide å se på hvilke spørsmål som er avgjort og hvilke som blir avgjort søndag. 

Vi tar kortversjonen av kupongen og kommenterer spørsmål for spørsmål. 

Kortversjon 
1. Sogndal H: >1 mål, U: vi vinner med ett mål, B: tap eller uavgjort. 

Som kjent ble det kun uavgjort. Rett tegn B og poeng til ..... ingen. 


2. Tomålsscorer? H: Ja, U: Nei, men minst to målpoeng, B: Nei 

Rett svar B Nei. Poeng til 
Hmchrist, Ingar, Kaktus, Caarand, Turdika, Bohem33 og Hvalkjøtt. 



3.  Lyn? H: >1 mål, U: vi vinner med ett mål, B: tap eller uavgjort.

Nok en gang B selv om det dessverre ikke ble noen borteseier i kampen. 
Poeng til Ingar Caarandi og Metah 

4. Rijks vs Kamara. H: Rijks U: like mange mål B: Kamara 

Rijks leder 1-0 i den interne konkurransen, men går glipp av den siste kampen. Så vi kan fortsatt håpe på at Kamara vinner 10-1. 

5. Kamara? H: 0-1 mål U: 2-3 B: 4+ 

Ingen mål så langt, kanskje det løsner søndag? 

6. Sjøeng buret rent? H: 0-1 U:2 B: 3+

Han har ikke gjort det til nå, så uansett blir rett svar H. 

Poeng til Kaktus, Caarandi og Fisken. 

7. Mål Strand + Bjørdal ? H: 0-2, U: 3 B: 4+

Strand har ett mål som gir dem ett til sammen. De trenger to mål søndag for at det skal bli U og tre mål til sammen for B. 

8. Starter Obasi? H: 0 U: 1 B: 2+ 

Det har han ikke gjort enda, så B kan det ikke bli. Men U er fortsatt mulig. 

9. Kiil eller Hammer fra start? H 0-1 U: 2 B: 3+

Kiil har starta i våre tre siste så det er første positive bortetegn på kupongen til nå (om man håper på at han skal starte da). 

Poeng til EttlagiOslo, Oldtimer, Gelik, Theo, Bohem33, Metha og Fisken. 



10. Spilletid Storevik, Bully og Riisnæs til sammen i april? H. 0-120 min U: 121-180 B: 181+ 

Storevik og Bully har enda ikke fått spilletid i serien som jeg har fått med meg. Hva skjer egentlig med Bully? 
Riisnæs fikk vel 11 min mot raufoss, 26 mot stabæk og 90 mot lyn (selv om han ble bytta ut etter 90 min). 
Totalt blir det 127 minutter så både U og B har fortsatt mulighet til å gå inn. Får han 53 minutter eller mindre mot Mjøndalen er rett svar U får han mer er rett svar B. 

11. Mål i april? H: 0-5 U: 6-10 B: 11+

Vi har fem til nå så (tre av håkans ett av strand og ett av Rijks) så de som har tippet U ligger godt an og de som har tippet B ligger dårlig an, men alle har enda en mulighet til å få rett på dette spørsmålet. 

12. Poeng i april? H: 0-7 poeng U: 8-10, B: 11+ (spørsmålet teller dobbelt)

Dette er vel den største sorgen. 11 poeng kan vi absolutt ikke nå. Men med seier søndag kommer vi helt nederst i rammen for U. 
Vi ender på 5, 6 eller 8 poeng i april og alle vil vel være enige i at man før sesongen hadde vært skuffa over det. 
Dette spørsmålet teller dobbelt. 

Om vi da teller opp poeng på det som er avgjort så står NilsDN og Tasse uten poeng. 

EttalgiOslo, Oldtimer, Hmchrist, Gelik, Theo66, Turdika og fisken har ett poeng. 

Det er ikke så høyt nivå verken på tippinga eller laget vårt så langt. 

Ingar, Kaktus, Bohem33, Metah og Hvalkjøtt har to poeng 

Og Caarandi er i alene i tet med tre poeng. 

Men fortsatt er det mulig å ta 7 poeng til siden seks spørsmål ikke er avgjort og den siste teller dobbelt.  


Ingen har tippet at vi tar mindre enn åtte poeng så vinner vi ikke mot Mjøndalen tar alle feil på siste og første spørsmål. 
Ingar, Caarandig og Hvalkjøtt innkasserer to poeng om vi endelig får en seier. 

Ledern vår Caarandi må håpe at Kamara skårer fire eller flere mål på søndag da blir det rett på spørsmål 4, 5, og fort 12. 

Vi andre om ikke alle må bare innse at vi har vært altfor optimistiske og håpe at mai blir en bedre måned enn april. 
Hvem faen valgte seg april egentlig, i dag våknet jeg til snø. 



Lykke til
Svar
#20
Det gjør vondt å oppsummere april måned og tippekonkurransen vår, men i dag kom sola, i morgen er det mai så nå må vi tro at det snur og at mai konkurransen blir langt hyggeligere. 

Som nevnt tidligere hadde noen forsøkt samtlige tippetegn unntatt B på første (tap eller u mot Sogndal) og H på siste (0-7 poeng i april) begge skjedde og den siste telte dobbelt, men å gange med null er tull så det blir 0 poeng til oss på de to. 

Tar vi de jeg ikke oppsummerte i forrige innlegg så vant Rijks den store toppskårer konkurransen med Kamara med fin fine 1-0. Rett tippetegn blir da H på spørsmål 4. Det tippet tre av femten tippere- 

Det samme (H) ble det på neste spørsmål siden Kamara endte på 0-1 mål. Ingar Theo og Fisken fikk rett på spørsmål 4 og 5. 


Strand og Bjørdal til sammen fikk dobbelt så mange poeng som spissene våre. Totalt 2 mål rett svar på 7 er da H. 
Det tippet 10 av 15 tippere. 
 
Obasi fikk ingen kamper fra start i april. Rett på spørsmål 8 ble da H. 

Vi skårte relativt mange mål mot Mjøndalen (3) og endte totalt på 8 seriemål i april. Faktisk er det bare 4 lag i ligaen som har skåret flere mål enn oss, (dessverre har kun Ålesund sluppet inn flere). De blir tippetegn U på spørsmål 11. 
Fem tippere hadde forutsett det. 

Etter en rask opptelling av poeng så fant jeg: 

1 poeng: EttlagiOslo og Tasse 
2 poeng: Oldtimer
3 poeng: NilsDN, Hmchrist, Kaktus, Turdika, 
4 poeng: Gelik, Theo66, Bohem33
5 poeng: Ingar, Metah, Fisken og Hvalkjøtt
6 poeng:Caarandi 

Caarandi gratulerers da som aprilmester eller sjefspesimist. Caarandi forutså at ingen skulle få to målpoeng mot Sogndal, at vi ikke skulle vinne mot Lyn, At Sjøeng ikke skulle få spise smultringer etter kamp, at Strand og Bjørdla ikke skulle være særlig målfarlige i år heller, at Obasi ikke skulle ta Obosligaen med storm i april og at vi skulle ende på mer enn fem, men mindre enn 11 mål i serien. 

Noter poengene i almanakken, vis dem til arbeidsgiver eller NAV veileder eller ta dem med dere videre til mai konkurransen. 

Da må for faen laget ta seg sammen ellers orker jeg ikke lage noen ny konkurranse for juni. 

Mai består av en tippekupong som her og en avstemning som er synlig for alle. Dere får poeng for både tippekupongen og avstemningen. 

Lykke til, litt til oss, men mest til det stakkars laget vi følger. 


Aldri glem mirakler kan skje
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)