Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norgesmesterskapet 2024
Ham-Kam hjemme. Helt ok.
Svar
Når det først ble eliteserie-lag så er Kamma hjemme ok. Håpa også på at Viking og Molde skulle få hverandre, men sånn blei det ikke.
Svar
Burde jo greie dette.  Sist gang vi møtte HamKam på Intility knuste vi dem 4 - 0. 
Kan ikke se at vi et vesentlig svekket, eller de styrket siden den gang.
Svar
Ja Ham-Kam var jo en av de få vi slo på hjemmebane i fjor. Big Grin
Svar
Merker jeg er litt delt når det gjelder cupen. Cupen er en fin ting hvis det er noe realisme i å vinne den. Ellers er den mest bare i veien.

Jeg ser jo at mange sammenlikner med 1997. Men jeg mener at vi i 1997 var noe helt helt annet enn det vi er i dag. For det første så var vel det året da Fredriksen begynte å gi penger. Så vi rykket ned, men jeg tror laget i 1997 var bedre enn 1996-utagaven. Spillere som Viljugrein, Kjell Roar Kaasa og andre kom til. Og i serien gikk det på skinner. Det eneste som var spennende da var om det var vi eller Moss som kom til å vinne serien. Til slutt var det vel 20 poeng ned til 3.plass, så vi kunne virkelig fokusere på cupen det året.

Bislett var et fort og vi møtte eliteserielagene Brann og Sogndal der. Utpå høsten det året kom en ung John Carew til oss og han avgjorde semi mot Viking med et hattrick. Og så vant vi finalen så klart da.

Men jeg mener det er et hav av forskjell. Vi var nok ikke det beste laget i Norge i 1997, men vi var et av de bedre. Selv om vi var på nivå 2. Og vi kunne satse på cupen, fordi det egentlig aldri var noe særlig tvil om opprykk det året. Hadde vi stått med 15 poeng nå så kunne vi kanskje fokusert på cupen, men jeg setter et opprykk høyere enn å vinne cupen i år.

På den andre siden så kan alt skje. Vi kan fint klare å slå HamKam og det er 4 oppgjør jeg mener vi kan slå vinneren av i en kvartfinale. Så veien til en semifinale kan ligge ganske åpen. Og vi kan ha et helt annet og mye bedre lag på høsten enn vi har nå. Det har vært ganske stort frafall fra Eliteserien allerede, og med en litt heldig trekning så kan det jo skje så klart.
Svar
(05-01-2024, 10:04 PM)Oldtimer Skreiv: Burde jo greie dette.  Sist gang vi møtte HamKam på Intility knuste vi dem 4 - 0. 
Kan ikke se at vi et vesentlig svekket, eller de styrket siden den gang.

16. mai i fjor var et høydepunkt ja, og Jones var svært nærme å sette 4-0 på overtid. Ser man på laget da: 

Magnus Sjøeng

24
Petter Strand
23
Henrik Heggheim
4
Stefan Strandberg (K)
18
Simen Juklerød
20
Magnus Riisnæs
15

Odin Thiago Holm

8
Henrik Bjørdal
11
Daniel Håkans19

Seedy Jatta

10
Mohamed Ofkir

så ser man at 6 av de som starta og 6 av de som var på benken da er fortsatt i klubben. 

Midtbanen backer og vinger er ikke så forskjellig. Håkans er bedre nå enn han var da selv om Odin er et savn. Men på midstopper og spissplass er vi vel ganske svekka. 

Ser vi på laget som vant 2-0 borte mot dem i en av årets siste kamper: 

Magnus Sjøeng

4
Stefan Strandberg (K)
14
Aaron Kiil Olsen
7
Fredrik Oldrup Jensen
20
Magnus Riisnæs
24
Petter Strand
15
Elias Hagen
18
Simen Juklerød
8
Henrik Bjørdal
11
Daniel Håkans
19
Andrej Ilic 

Så hadde vi da superspissen vår og det er vel den eneste store forskjellen. 

Ellers endte begge oppgjør mot dem 1-1 i 2022. 

Vålerenga - HamKam • Fotball (menn) • VG Live 

Må si jeg er godt fornøyd med trekningen. Det viktigste var å unngå Molde og helst viking. Det var fint også å unngå sarp og lillestrøm men det var flere kuler i hatten som var bedre for oss enn ham kam enn dårligere for oss. 

Helt nydelig runde i går da med Bodø, RBK og Brann ute. Og veldig fint at vi får hjemmekamp mot alle eliteserielag. 
Ser man på trekningen for hele fjerde runde: 

1  Eidsvold Turn - Sandnes Ulf
2 Stabæk - Bryne
3 Strømsgodset - Lillestrøm
4 Raufoss - Fredrikstad
5 Vålerenga - HamKam
6 Lysekloster - KFUM
7 Molde - Sarpsborg 08
8 Levanger - Viking

Så er det om å gjøre å unngå vinneren av de to siste om vi klarer å slå ut ham kam. 

Får vi vinner av kamp 1, 2 eller 6 skal vi ha meget gode muligheter. Får vi vinner av kamp 3 så får vi i hvert fall en jævla kul og åpen kamp. Vinner av kamp 4 bør gå og her ser jeg ikke helt bort fra at det kan komme en overraskelse. Vi får håpe den eneste borteseieren blir i kamp 7. 

Det fine med å ta seg til kvarten er at vi kan suge lenge på karamellen. Den kampen spilles ikke før i oktober. Og når oktober kommer har vi vel fått drillet forsvaret og fått kamara i kampform igjen. Det vil uansett være en stor oppmuntring å ha kvarten i cupen i terminlista langt der fremme.


--
Tar vi en kjapp titt på neste motstander i cupen så er det et skikkelig gjerrig lag vi møter.

De har kun skårt to mål på seks seriekamper og i begge de kampene har det endt med 1-1 (borte mot KFUM og Lillestrøm).
De har sluppet inn ett mål i alle de seks seriekampene. som da ble tap mot molde, rbk, brann og strømsgodset.
(de har også sluppet inn tre mål på tre cupkamper)

De slapp ekstraomganger i går, men hadde en ganske lang bortetur til Egersund og har en lang bortetur til Kristiansund i serien på søndag. Begge er vel bussturer på over 6 timer.
Vi spiller hjemme lørdag og de borte søndag pluss den reiseveien det er en klar fordel for oss.
Svar
6000 solgte. Hadde vært en stor, stor opptur og tatt oss til kvartfinalen.
Svar
(05-08-2024, 12:10 PM)Ettlagioslo Skreiv: 6000 solgte. Hadde vært en stor, stor opptur og tatt oss til kvartfinalen.

Ja, burde være brukbare muligheter, hadde vært utrolig gøy, og fortsatt henge med i Cuppen.
Bare håper at Bakke og Myhre prioriterer dette. Så Borch og Myhre var ute i VG og sutret over hardt kampprogram, var direkte pinlig å lese.
Svar
(05-08-2024, 01:08 PM)Oldtimer Skreiv: Så Borch og Myhre var ute i VG og sutret over hardt kampprogram, var direkte pinlig å lese.

Hvorfor synes du det var pinlig å lese?
Svar
Skjønner jo hva de sier. Cupen jo satt opp veldig spesielt. Manger kamper nå, resten i høst. Kunne lett fordelt disse gjennom året som man gjorde tidligere. Vi er ikke Premier League. Det er ikke sånn at lagene mister halve troppen til EM..

Men på den andre siden har jo fleste vi konkurrerer med i serien vesentlig dårligere dekning i snitt!
Det er i hvert fall ikke her de største problemene våre ligger.

Uansett veldig spent på hva vi får se idag. Fortsetter vi seiersrekka hjemme? Er gutta faktisk så slitne at vi vil se det på banen?
Jeg går for en ny 1-0 seier..
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)