Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Sogndal. Mandag 1. April. kl. 17.00
#11
Får håpe ikke Stær Jensen har en praktkamp
Svar
#12
(03-25-2024, 05:41 PM)NilsDN Skreiv: Får håpe ikke Stær Jensen har en praktkamp

Ville vært SÅ typisk, men kanskje for raskt å kaste han inn i Sogndal-laget etter bare noen få dagers trening med dem.
Svar
#13
Sogndal taper 2-1 mot Brann. Det meldes på bataljonen.no at Sogndal var best i første, Brann i andre.

Går det an at vi slutter å slippe inn det første målet etter 5 minutter? Vi kan starte en trend mot AIK i morgen. Score først f.eks.

Skjerpings fra start!
Svar
#14
Det har vært store utskiftninger i Saftbygda i vinter.
Mange av de viktigste spillerne har forsvunnet. Spesielt Ørjasæter blir et stort savn for dem. Det kan vi være glad for, siden han er Lyn-gutt og ville naturlig nok spilt over evne mot oss.

Av de spillerne de har hentet inn så er det stort sett unge talenter fra lokale småklubber, så det er derfor vanskelig å spå hvor gode de faktisk er før sesongen sparkes i gang. Også én og annen reject fra Eliteserien.
Den tidligere Grorud-keeperen vår Stær Jensen blir nok å finne på benken men kan fort få en del spilleminutter likevel på grunn av keepersituasjonen deres.
I likhet med oss har også Sogndal hentet en 18 år gammel afrikaner, Edmund Baidoo. Skal visst også være en hurtig og driblesterk kantspiller. Sogndal har stor tro på han, så jeg ser på han som et wild card vi bør passe oss for.

Utover det er ikke stallen kjempespennende akkurat. Men Sogndal beviser år etter år at de klarer å få resultater til tross for store utskiftninger. Talentarbeidet er imponerende, og mange av de unge spillerne blomstrer da de kan fokusere 100% på fotball. Med all respekt er det ikke mye annet å finne på mellom fjellene. 

Ser på oss som store favoritter på hjemmebane. Men senere i sesongen derimot, når de har blitt mer samspilte, og spillerne våres møter opp med stive bein på Fosshaugane - det kan faktisk bli en utfordring.

Alt i alt føler jeg meg sikker på ar denne kampen skal vi lett vinne!
Svar
#15
Vamos.
Svar
#16
Utrolig viktig å vinne denne! Vi ser bra ut om dagen, men når alvoret begynner kan mye forandre seg.
Uten å bli for bombastisk her tror jeg denne kampen fort bli definerende for sesongen. Uten seier her kan nervene allerede begynne å bygge seg opp.
Vi så ifjor hvor tynne nervene kan være og vi trenger virkelig ikke tyne disse mer enn vi må! Hjemmebanespøkelse fra i fjor må vi også drepe med en gang!

Når det er sagt har jeg troa på at vi tar denne. Vi skal være et bedre lag og vi bør ha ok selvtillit etter oppkjøringa. Så sant vi ikke bli grisebanka i Sverige senere i dag da...
Svar
#17
Har vært med for lenge jeg til å ta noe for gitt. Hvis vi spiller 10 kamper mot Sogndal så vinner vi sikkert 7-8 av dem. Jeg tror vi tar dem, jeg er enig i at vi er et bedre lag. Men helt sikker på tre poeng er jeg aldri.
Svar
#18
Så ikke kampen eller lagoppstillinga, men likte ikke helt at Brann strevde mer med å slå Sogndal i går enn oss for noen uker siden…
Tar aldri noe for gitt med denne klubben, men velger som vanlig å være optimist.
Vi bør slå Sogndal hjemme!
Mistenker at det blir hamring mot godt etablert forsvar. Kreativitet, variasjon og tempo blir viktig for å bryte gjennom og skåre noen mål. I andre enden av banen frykter jeg kontringer, og håper forsvarsrekka er forberedt på det og holder buret rent.
Vanskelig å si om vi har klart å legge uvanen med å starte kampen 5 minutter etter motstanderen bak oss, men om vi klarer det mistenker jeg målløs første omgang og litt mer ketchup i andre.
Svar
#19
(03-26-2024, 02:30 PM)NilsDN Skreiv: Hvis vi spiller 10 kamper mot Sogndal så vinner vi sikkert 7-8 av dem.

Oddssetterne er enig med deg. Både NT og flere utenlandske gir oss odds på 1,43 som tilsvarer 70 % sjanse for seier om oddsen er fair. 
Det gjør oss til den klart største favoritten i første runde i Obos ligaen (nest størst er xxx som har 1,64 i snitt blant de utenlandske hjemme mot Ranheim) 
Av eliteserielagene er Molde størst favoritt hjemme mot Strømsgodset de har 1,4 som er marginalt lavere enn oss (i betydningen det er bittelitt mer sannsynlig at Molde vinner enn oss). 

Jeg er mest av alt spent på hvor mange minutter Kamara får. Jeg håper litt på at han og Rijks får hver sin omgang. 
Må si jeg er veldig spent på generalprøven nå om et par timer og hvem som får spille der. 

Sogndal har ikke sett særlig bra ut i treningskampene så langt. Om det hadde blitt utdelt poeng i treningskamper så hadde de hatt to på de fem siste 
1-2 hjemme mot brann i går 
1-1 hjemme mot Mjøndalen
2-1 tap borte mot Bryne 
0-3 tap hjemme mot KFUM 
og 2-2 borte mot Hødd. 

Det lukter ikke svidd av det, men det er mange tette kamper og et lag som er gode på å parkere bussen. Det er sjelden de vinner eller taper med mer enn ett mål. 

Dagsavisen tipper dem på åttende plass som er en plass dårligere enn i fjor. De har en afrikansk ving med xfaktor og selvfølgelig en Flo på benk og en Flo på banen, men utover det er stallen heller traust.
Svar
#20
Så kampen mot Brann, hvor de klarte seg OK mot et Brann for halv maskin. Men se opp for hurtige kontringer. Der er de livsfarlige.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)