Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd Stjernen-VIF søndag 03.03.24. kl. 1430
#1
Søndagskamp altså, og midt på dagen. Kampen var satt opp lørdag kl. 1830. Men etter bråket ifm kampen 27. januar har Stjernen i samråd med politiet, TV 2 og Forbundet blitt enige med VIF om å spille midt på dagen søndag i stedet. 

Min mening om dette er at det får være greit etter som det bare er 5 uker siden supporterbråket. Men om vi roter bort 2. plassen og blir nummer 3 møter vi sannsynligvis Stjernen i kvartfinalen. Og uansett skal vi spille mot dem 5 ganger neste sesong. Jeg mener klubbene får rydde opp i egne rekker og sørge for at bråkmakerne blir utestengt. Slik at kampene kan spilles samtidig som de andre lagene spiller i EHL. Har fått høre at om det blir bråk igjen søndag risikerer lagene å måtte spille de neste kampene uten publikum.

Alt handler nå om 2. plassen som gir hjemmebanefordel både i kvartfinale og semifinale. Veldig sannsynlig at vi møter Oilers i semfinalen (hvis begge lag vinner sin kvartfinale). Da vil hjemmebanefordelen være viktig når vi vet hvor vanskelig det er å vinne i DNB Arena.

På tabellen ser vi at VIF på 2. plass har 96 poeng. Oilers på 3. plass har 92 poeng. Innbyrdes etter at lagene har møtt hverandre 4 ganger er stillingen 6-6 etter 2 seire til hvert av lagene.

Tabellen  EHL 2023/2024 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

VIF sine kamper:

Søn 3/3 Stjernen - VIF
Tors 7/3 VIF - Oilers
Lør 9/3 Comet - VIF

Oilers sine kamper:

Lør 2/3 Oilers - Sparta
Tors 7/3 VIF - Oilers
Lør 9/3 Lørenskog - Oilers

Er spent på resultatet i lørdagskampen Oilers - Sparta. Hvis Oilers ikke tar poeng her er jeg temmelig sikker på at de ikke kan ta igjen VIF. Dette fordi vi helt sikkert vinner borte mot Comet i siste seriekamp neste lørdag. Men tar Oilers alle 3 poengene tvinger det oss til å vinne mot Stjernen søndag. Ellers blir det ren sølvfinale i Jordal Amfi torsdag.

Når det gjelder laget manglet vi 4 spillere mot Comet. Herman Mowe og Pontus Finstad har vært skadet noen uker nå. Begge har skader som bare må leges. Pontus håper å rekke sluttspillet som starter 14. mars. Markus Søberg ga seg underveis mot Ringerike forrige søndag. Skal være snakk om hofta. Er tilbake snart. Sebastian Johansen sliter også med en skade, men skal være tilbake snart,

PS! Veldig morsomt å se 16-åringen Mikkel Eriksen sin debut på A-laget. Et kjempetalent! Hvis Sebastian Johansen ikke kan spille håper jeg Mikkel får flere sjanser. Og at han tas opp i A-lagstallen fra neste sesong. Han var jo i Sverige i høst, men kom hjem igjen i vinter. Som Stian Solberg vil han ha godt av å spille seniorhockey i ung alder.  Her ser «Shampo» nevøen (16) debutere for VIF: - Ekstremt stort talent (nitten.no)
Svar
#2
I lørdagens kamp i Stavanger, Oilers - Sparta ledet Sparta 0-2. Men Oilers snudde kampen og vant 3-2 etter sudden.

Oilers tok dermed 2 poeng og er nå bare 2 poeng bak VIF. Men Oilers har en kamp mer spilt.

Dette betyr at om VIF vinner mot Stjernen, tar 2 eller 3 poeng, er vi 4 eller 5 poeng foran før de 2 siste kampene. Det betyr at vi kan tape for Oilers torsdag så lenge vi vinner mot Comet i Halden neste lørdag.

Men taper vi i Fredrikstad i morra er vi bare 2 eller 3 poeng (med tap i sudden/straffer) foran Oilers før kampen torsdag og da må vi ha minst 1 poeng for å holde Oilers bak oss før siste serierunde hvor vi spiller borte mot Comet mens Oilers spiller borte mot Lørenskog.

EHL 2023/2024 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)
Svar
#3
Vi stiller uforandret fra torsdag. Det betyr at Mikkel Eriksen får sin andre kamp på A-laget!
Svar
#4
Mingoia er syk… https://www.nitten.no/blogg/for-dropp-vi...rnen-tropp
Svar
#5
God første periode, så rakner det jo totalt i andre. Rotete, ustrukturert og lite gjennomtenkt. Vi må heve oss for å få med oss noe herfra!
Svar
#6
Nå må snart diskusjonene vedrørende sportslig ledelse starte?? Dessverre logrer mediene rundt klubben. Myrvold og Andersson fremstår for meg som blant ligaens svakeste innenfor faget bygge ishockeylag. Jeg har fulgt VIF siden tidlig 90-tall og kan vel ikke huske å ha sett en mer karakterløs utgave. Gang på gang klapper hele laget sammen og det er ikke bare grunnet en keeper uten selvtillit.
Velvillige investorer, knallfin arena, mye bra spillere. Alt ligger jo til rette for å skape noe..
Så vil sikkert noen si at man befinner seg på 2.plass og at således er man i nærheten av noe. Mulig det men jeg har iallefall mistet trua på dette prosjektet. Det er så mye å ta dem på. Elendig coaching underveis i kampene og vanvittig svak spillerlogistikk er et par av mange punkter.
Stjernens motivasjon i dagens kamp var å spille om muligheten til å møte VIF i playoff. Det sier egentlig sitt hvor pila peker.
Tar heller et mye billigere lag til høsten med Janna Aasland som coach og en samlet klubb som drar i samme retning enn dagens talentløse opplegg.
Svar
#7
(03-03-2024, 04:54 PM)andgus Skreiv: God første periode, så rakner det jo totalt i andre. Rotete, ustrukturert og lite gjennomtenkt. Vi må heve oss for å få med oss noe herfra!

Vi eier de første 30 minuttene og er helt overlegne. Så feiler Auk på blå og de kontrer inn 2-3. Da kom det drøyt 10 minutter (10-11 siste av andre og snaut 2 av tredje) med 5 mål i sekken.
Det skal ikke være mulig på dette nivået.
Føler jeg bare gjentar meg selv etter disse tapene og dårlige kampene. Akkurat nå er vi ikke topp 4 spillemessig, og kan være glad vi gjorde mye bra første del av sesongen.
Flere ting jeg reagerer på, men spesielt coaching er rævva. Hvorfor får fjerde rekka spille langt inn i tredje? Til og med kommentatorene reagerte på dette.
Sander Thoresen må jeg også ta frem igjen, du verden så begrensa han er som spiller. Klarer ikke ta imot pass og bare roter rundt utpå der. Han ødelegger jo hele andre rekka.
Hvorfor får han spille i overtall forøvrig? Han er vår klart minst gode spiller, og bør benkes. Trenera ser tydeligvis noe jeg ikke ser. Får de ikke med seg kampa?
Er trist å se Karterud uten noe selvtillit. Klarer ikke å spille pasninger eller avslutte. Røya var hakket bedre idag, men sliter allievel med puck synes jeg.
Uten puck er han god nok.

Overtallsspillet er også sorgen. Når vi i tillegg drar på oss en rekke utvisninger, ser ikke dette bra ut for sluttspillet.
Tipper Oilers får andre plassen og at vi ryker ut mot Stjernen i kvarten.

Spesielt å se middelmådige Lunde Hermansen, Gunnarson og Lalande ha flyt der ute. Når andre lag klarer å bruke sånne folk i oppstillinga si, begynner jeg å lure på hva som skjer på våre treninger. Vi har på papiret et langt bedre lag, men vi henger ikke sammen.

Tuben var vel helt ok idag, men det er allikevel for mye å slippe inn 6 mål mot Stjernen.
Svar
#8
Enig med begge to. Fra midt i andre er det en bleik versjon av VIF som seiler rundt utpå der. Vi spiller keepern til Stjernen god ved å kaste dårlig skudd på mål, og et par hårreisende enkeltfeil gjør det enkelt for Stjernen å komme aleine på blank kasse.

Det er flaut det som skjer i klubben om dagen. Vi SKAL være bedre med de spillerne vi har!
Svar
#9
Kommer med kamptråd mandag kveld før kampen mot Oilers torsdag. Var i Stjernehallen. Veldig skuffende kamp. Vi kom veldig lett til 1-3. Men så kollapser vi helt.

Vi må bare klare 2. plassen nå. Hvis ikke må vi velge mellom Stjernen eller Frisk i kvartfinalen. Pest eller kolera...

Men forutsetningene før torsdagen er som følger: Vi har 96 poeng på 2. plass. Oilers har 94 poeng på 3. plass. Det betyr at om Oilers tar alle tre poengene går de forbi oss med et poeng. Alle andre resultat betyr at vi beholder 2. plassen. For om Oilers vinner i sudden eller etter straffer går de opp til 96 poeng men vi får jo da et poeng og har 97 poeng. Vinner vi kampen, tar to eller tre poeng, kan vi også tape for Comet lørdag men beholde 2. plassen. For da er vi også foran Oilers på innbyrdes.

PS! Siste serierunde er lørdag kl. 1600. Vi spiller borte mot Comet. Oilers spiller borte mot Lørenskog.

  EHL 2023/2024 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)