Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd VIF - Lillehammer 01.02.24. kl. 1830. PRIDE-KAMPEN
#1
Bare 10 kamper igjen i seriespillet. Seriemesterskapet går til Hamar hvor SIL har sterke 23 seire på rad. De har bare tapt to kamper. En mot Lørenskog og en mot VIF. De leder med hele 18 poeng, og selv om de har to kamper mer spilt enn oss er det bare å glemme å ta det igjen.

Da må vi heller bygge oss opp mot en duell om 2. plassen med Oilers. Etter kampen mot Lillehammer torsdag, så må vinnes, spiller vi igjen en bortekamp mot Oilers. Den er på lørdag kl. 1800.

Ser vi på tabellen er vi bare to poeng foran. Oilers spilte allerede i går mot Storhamar og tapte i sudden. De spiller derfor ikke torsdag. Tar vi tre poeng mot Lillehammer har vi en 5-poengs ledelse. Men Oilers sin hengekamp er borte mot Lørenskog som skal være tre poeng.

EHL 2023/2024 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

Denne uka har EHL, paraplyorganisasjon for Elitehockeyligaen, dratt i gang en "Pride-week". Det gir masse god PR. Det trengs akkurat nå.  (1) Facebook

VIF har senket prisene til 100 kr uansett hvilket felt du velger (øvre del er stengt). Det er bra forhåndssalg. Det er snart utsolgt på feltene fra 201 på langsiden, forbi Felt E og videre inn i Vålerenga-svingen og videre bortover til felt 213. I bortesvingen, fra 214 til 217 er det naturligvis labert salg. Men felt 218 som er lengt borte på langsiden vår er det også snart utsolgt. Jeg tror det blir nær 3000 tilskuere, kanskje 2800? som vil være bra mot Lillehammer.

Slike temakamper har jeg etterlyst lenge. Nå er dette på initiativ fra EHL. Med vi kunne ha dratt i gang flere temaer med mål om at det blir en tradisjon. F.eks: Nabokampen (alle på Vålerenga, Kampen, Ensjø og Galgeberg 100 kr), Klanens kamp, Barnas kamp, Frivillighetskampen (frivillige organisasjoner inviteres), Breddekampen (yngres avdelinger i alle Oslo-klubbene).

PS! Neste uke er det landslagspause. Neste kamp blir da torsdag 15. februar hjemme mot Lørenskog. VI har fire mann med på landslaget som skal til Frankrike: Daniel Rokseth, Stian Solberg, Mathis Olimb og Thomas Olsen. Debut for Stian som fylte 18 år 29. desember. Og et lite come-back for Mathis som takket nei til VM-spill i fjor etter 13 VM og 3 OL. Mathis fyller 38 år i morgen, 1. februar. Han er altså mer enn dobbelt så gammel som Stian. 

Mathis debuterte på A-landslaget når han var 21 år. Stian altså som 18-åring. Men om han kommer til få like mange VM og OL som Mathis tviler jeg litt på. For Stian kan fort bli proff i NHL, hvor han rankes høyt før draften i juni. Havner han der begrenses landslagsspill veldig. Uansett en spiller verdt å følge tett fremover. Debuterer han i senior-VM allerede i Praha i mai? Her er jeg usikker, men det er muligens som yngste spiller for Norge gjennom tidende i et VM.
Svar
#2
(01-31-2024, 10:13 PM)sorum2 Skreiv: Bare 10 kamper igjen i seriespillet. Seriemesterskapet går til Hamar hvor SIL har sterke 23 seire på rad. De har bare tapt to kamper. En mot Lørenskog og en mot VIF. De leder med hele 18 poeng, og selv om de har to kamper mer spilt enn oss er det bare å glemme å ta det igjen.

Da må vi heller bygge oss opp mot en duell om 2. plassen med Oilers. Etter kampen mot Lillehammer torsdag, så må vinnes, spiller vi igjen en bortekamp mot Oiilers. Den er på lørdag kl. 1800.

Ser vi på tabellen er vi bare to poeng foran. Oilers spilte allerede i går mot Storhamar og tapte i sudden. De spiller derfor ikke torsdag. Tar vi tre poeng mot Lillehammer har vi en 5-poengs ledelse. Men Oilers sin hengekamp er borte mot Lørenskog som skal være tre poeng.

EHL 2023/2024 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

Denne uka har EHL, paraplyorganisasjon for Elitehockeyligaen, dratt i gang en "Pride-week". Det gir masse god PR. Det trengs akkurat nå.  (1) Facebook

VIF har senket prisene til 100 kr uansett hvilket felt du velger (øvre del er stengt). Det er bra forhåndssalg. Det er snart utsolgt på feltene fra 201 på langsiden, forbi Felt E og videre inn i Vålerenga-svingen og videre bortover til felt 213. I bortesvingen, fra 214 til 217 er det naturligvis labert salg. Men felt 218 som er lengt borte på langsiden vår er det også snart utsolgt. Jeg tror det blir nær 3000 tilskuere, kanskje 2800? som vil være bra mot Lillehammer.

Slike temakamper har jeg etterlyst lenge. Nå er dette på initiativ fra EHL. Med vi kunne ha dratt i gang flere temaer med mål om at det blir en tradisjon. F.eks: Nabokampen (alle på Vålerenga, Kampen, Ensjø og Galgeberg 100 kr), Klanens kamp, Barnas kamp, Frivillighetskampen (frivillige organisasjoner inviteres), Breddekampen (yngres avdelinger i alle Oslo-klubbene).

Konge med ny kamptråd! 

Hvordan ser dere på sjansene for 2.plass? Og hvordan ser dere på VIF? har vi snudd den negative trenden? kanskje ikke helt friskmeldt etter forrige kamp, men synes personlig det ser bedre ut enn på det verste
Svar
#3
(01-31-2024, 11:20 PM)Perkules Skreiv: Hvordan ser dere på sjansene for 2.plass? Og hvordan ser dere på VIF? har vi snudd den negative trenden? kanskje ikke helt friskmeldt etter forrige kamp, men synes personlig det ser bedre ut enn på det verste

Jeg er ganske sikker på at vi ikke klarer 2.plassen dessverre.
Begrunner det i utallige mange tapte poeng i det siste mot østfold-laga hvor det var svært dårlig innsats fra våre.

Så kampen igår, Storhamar mot Oilers og det er en av de bedre kampene jeg har sett denne sesongen. Full fart begge veier uten at det var hawaii hockey.
Den store forskjellen på de og oss slik jeg ser det, er pondusen de stiller opp med i midtsonen. Ingen skal forbi. I tillegg jager de kontrollert med hele laget på motstander når pucken er i offensiv sone. Det presses høyt, med brede backer, som det er lett å spille til når de vinner puck. I tillegg når motstander forsøker å spille ut langs vantet, blir puck ofte stoppa og nytt trykk kommer.
Det presses med andre ord over hele banen, og det presses som et lag.

Våre backer blir ofte gående i ingenmannsland, spesielt foran keeper. De tar ikke ut mann, og vår center henger ikke med når de fyller på i midten. Vi blir ofte i undertall flere steder på isen. Da blir det enkelt for motstander.

Powerplay har vi blitt litt bedre, men det er klasse over Oilers i overtall. Pucken går kjapt og riktig. De kommer til mange sjanser rett og slett.

En annen ting jeg ser, spesielt fra Oilers side, er at de bruker 1.rekka i faste situasjoner og spesielt i offensiv dropp. Det er snakk om å toppe laget jevnlig, noe jeg har savnet stort hos oss. Vi spiller med 4 rekker kampen gjennom, uansett resultat. Det vinner vi ingen pokaler på.

Dessuten har begge topplaga bedre keeper enn oss. De er flinkere til å holde pucken når de blir skutt på under press, og de er langt bedre til å slippe den så man unngår drop i egen sone. Men den største forskjellen er allikevel Tuben med puck og spak. Han må være ligaens dårligste keeper med puck og spak. Hver gang han somler seg i rundvant for å ta puck, kan du banne på at den IKKE havner hos våre menn. Han klarer ikke å spille pucken til rett plass eller mann, som gjør at våre backer ofte havner på mellomdistanse og motstander bare kan plukke puck og angripe. Tuben er faktisk bedre om han holder seg i mål uansett hvor pucken er. Forsøker han å ta den og spille medspiller, blir det galt i 95% av tilfellene er min påstand.

Summa sumarum, synes jeg Oilers og Storhamar spiller med voksne folk og jobber hardt begge veier, som lag.
Vi blir litt puslete og jobber ikke sammen.

Vi er bedre i undertall, ingen tvil, men det er jo ikke noe mål å være.
Svar
#4
Mangler Røymark og Finstad i kveld. Tunge forfall det. https://www.nitten.no/blogg/for-dropp-vi...an-tilbake
Svar
#5
Nok en elendig kamp av oss, og jeg som trodde vi ikke kunne bli verre. Den "rævva"-kista er bunnløs.
Det er jo ingen som spiller som normalt, alle langt under pari.
Bare se hvor enkelt LIK kommer inn i vår sone. Gang på gang bare tramper de inn uten å møte motstand. Om vi vinner pucken, er det icing eller tap av puck igjen.
Vi klarer ikke å spille oss ut bakfra lenger, hva skjer?
Vi klarer ikke å ta imot en puck lenger, den spretter alle veier.
Vi klarer ikke å spille pass lenger, går i alle retninger.

Hvorfor skyter vi ikke mer? Se bare i SD når vi er 3 mot 3. I første bytt har vi vel pucken i bortimot et minutt men avslutter IKKE EN FAANS GANG.

Hvor har det blitt av selvtilliten?

En rekke spillere sliter voldsomt, og får ikke opp nivået. Den perioden vi er inne i nå, tror jeg er historisk dårlig i Vålenga sammenheng.
Vi har ikke spilt en eneste bra kamp siden Jul selvom vi har skrapa sammen et og annet poeng.

Vi er så dårlige, og får håpe vi klarer tredje plassen. Jeg er jammen ikke sikker selvom Sparta kun fikk 2 poeng idag. Jeg tror vi blir fjerde lag og møter Stjernen eller Frisk i kvart og ryker.

Liker ikke å si det, men Andersson kan ikke være rett mann? Spillera virker jo livredde utpå der.
Med denne stallen er det en skam å ikke nå finalen.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)