Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd Sparta - VIF torsdag 18.01.24. kl. 1900
#1
Alltid en vanskelig kamp i Sarpsborg. Vi trenger tre poeng for å ikke bli helt distansert av Storhamar som helt sikkert tar tre poeng borte mot Comet. Og vi kan også regne med at Oilers tar tre poeng hjemme mot Lillehammer.

Tabellen  EHL 2023/2024 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

Jeg regner med at Markus Søberg gjør sitt come-back for VIF. Jeg tror han må starte i 4. rekka med Brekke Henriksen og Finstad. Da blir sarpingen Didrik Nøkleby Svendsen 13. forward, men jeg regner med at han får noen bytt. Kanskje allerede i første bytt!?

PS! Kampen vises på TV 2 Sport 2.

Kun seks hjemmekamper gjenstår av grunnserien i år. Sørg for at du ikke går glipp av de
Svar
#2
Torsdag er det klart for årets første hjemmekamp i Amfien! - Sparta Sarpsborg Ishockey
Svar
#3
Søberg er med. Nielsen og Olsen skadet.
Svar
#4
(01-18-2024, 06:06 PM)sorum2 Skreiv: Søberg er med. Nielsen og Olsen skadet.

Da håper jeg Søberg går inn i rekka til Olsen, så de ikke rokkerer mer på laget.
Svar
#5
Nielsen og Olsen er med igjen lørdag!
Svar
#6
Nå har vi blitt pissa på i 25 minutter og er sjanseløse spør du meg.
Hva er det som gjør at vi ikke er på fra start? Vi taper alle dueller og henger etter overalt.
Kattens lek med musa dette og det handler KUN om innsats, ikke noe annet.

Møter vi Sparta før vi kommer til en finale i sluttspillet, ryker vi. De er flere hakk bedre enn oss.

Vi blir bare dårligere og dårligere i denne kampen og trener gjør ingenting. Dette har jeg ment er svakheten til vår trener tidligere også. Butter det imot, har han ingen plan B.

Da er det 4-0 og det er klasseforskjell, herlig ledet fra benken detta.

Tuben gjør en elendig kamp også. Hvorfor er han så elendig til å få tak i pucken? Han står ofte riktig i mål, men stiv som en pinne. Pucka bare lempes på og han klarer ikke holde en brøkdel av dem som resulteres i tonnevis av pucker som sklir forbi stengene og en rekke returer. Tuben har dessverre hatt en nedadgående form en stund nå, og er i beste fall middelmådig.
Backa bistår ikke så mye idag heller. Er vel bare Ekelund som får godkjent.
Framover blir vi bare pressa ut til siden og fratatt pucken som det var småunger.

Timeout ble tatt, og hva er det vi gjør? Joda, vi bytter litt på rekkene. Hva faan er det for noe?
Hva med å forsøke å toppe laget for EN GANG SKYLD? Vi har enkelte spillere som ikke er gode nok, la de sitte og topp laget for faan.
Jeg mener Sander Thoresen, Røya og Didrik bør sitte resten av kampen. De holder ikke godt nok nivå i 5 mot 5. Røya kan brukes i undertall, men det er det.

Dette tapet ødelegger slik at vi ikke kan vinne serien heller, og tar Stavanger oss igjen, kan vi ryke allerede i kvartfinalen.
Svar
#7
Dessverre ser VIF igjen ut til å gå i oppløsning når man kunne begynne å ane konturene av noe. SR Nilsen i Sparta pisser jo på Andersson med et ekstremt mye billigere lag. Mange spørsmål dukker opp når det samme skjer gang på gang. Serien er nå avgjort til Storhamars fordel og lørdagens utsolgte kamp er egentlig helt betydningsløs og uinteressant.

- Hvorfor er ikke innsatsen til stede fra start i en arena hvor alle vet at man MÅ være 100 prosent skjerpet?
- Hvilke importer forsterker laget? Flopp-lista til Myrvold/Andersson begynner å bli skrekkelig lang på relativt kort tid (1,5sesong)
- Står spillerstall/trenere nok samlet eller er det fraksjonering på lik linje med fjoråret?
- Hvorfor har man blant de dyreste stallene uten at det gjenspeiler seg i sportslig kvalitet?

Da blir det maks sølv i serien, greit nok det. VIF skal uansett slite hardt med å komme seg gjennom en semi med dagens tafatte opplegg.
Svar
#8
Rokseth har spilt sin dårligste kamp også. Han har heller ikke vært helt på etter skaden.
Sander i overtall nok en gang. Hva er det han har gjort som fortjener det? Greit han skyter i stanga, men du verden for en middelmådig spiller.
Hvis det er viktig å ha en right spiller der ute, er det bare å snu overtallet og bruke hvilken som helst annen.

(01-18-2024, 09:42 PM)Grevlingen Skreiv: - Hvilke importer forsterker laget? Flopp-lista til Myrvold/Andersson begynner å bli skrekkelig lang på relativt kort tid (1,5sesong)
- Står spillerstall/trenere nok samlet eller er det fraksjonering på lik linje med fjoråret?
- Hvorfor har man blant de dyreste stallene uten at det gjenspeiler seg i sportslig kvalitet?

Jeg skal ikke slakte dagens importspillere, de er gode nok men står de fram når vi sliter? Ingen av dem har pondus.
Våre importspillere er tekniske og gode, men evner ikke å takle eller få fram brøstkassa.

Andersson må evalueres etter sesongen.
hans styrkrer:
- Vi har et bra spilleopplegg og planen ut fra egen sone er veldig bra.
- Vi er veldig gode i undertall, det skal han ha skryt for

hans svakheter
- Overtallsspillet er under enhver kritikk
- Taktiske grep finnes ikke
- Uendelig endring av rekkekombinasjoner. Forstår han ikke at hockey er en relasjonsidrett?
- Motivering av spillerne. Hva gjøres her?
- Lar spillere helt ute av form spille uansett
- Topper aldri laget

Den stallen vi har skal vinne over Sparta, enkelt og greit. Vi ble rundspilt i 2 perioder og hadde i realiteten ikke en sjanse.
Entusiasme, innsats og duellstyrke er fasiten mot oss og det butter imot.

Vi har sett det en stund nå at laget ikke fungerer. Vi har tapt for mange kamper, og vi har sliti i de vi har vunnet.
Ingenting gjøres bortsett fra å gjøre endring på rekkene - helt håpløst dårlig coaching.

Jeg gjør som du, stiller store spørsmålstegn til sportslig ledelse her.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)