10-21-2024, 03:43 PM
(10-21-2024, 02:50 PM)Loffen Skreiv: Fortsatt motgang på Romerike er fint det.
I praksis er det bare 4 som er innblanda i nedrykksstriden nå.
Ingen vil savne Haugesund, Sandefjord eller Odd.
Men økonomisjefen i klubben vår vil foretrekke at Haugesund går ned sammen med Odd eller Sandefjord.
De er ganske dypt i dritten for å si det sånn. 5 kamper igjen, 2 av dem er borte mot Glimt og Brann.
De møter alle de 3 andre bunnlagene hjemme, som sikkert er bra for dem. Men samtidig så betyr uavgjort eller tap at konkurrentene også får poeng. 12 på rad nå uten seier. Inkludert cupkampen mot Molde. Jeg satser ikke pengene mine på at LSK skal vinne 4 av 5, som de sannsynligvis må, for å unngå å havne under streken. Det er interne oppgjør mellom andre bunnlag også, som begge lag så klart ikke kan tape.
Som jeg har sagt før så tror jeg vi skal være rimelig glad for at OBOS ikke var sterkere det året vi var nede. Neste år ser du revansjesugne Stabæk og AaFK der. Sammen med Odd og LSK sannsynligvis. Og hva lag som Start. Lyn og xxx kan finne på neste år vet vi heller ikke. Kanskje går Haugesund eller Sandefjord også ned via kvalik. Enklere å holde plassen enn å komme opp igjen sannsynligvis.