Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
(05-19-2025, 03:22 PM)JackBlack Skreiv: Hva er det av norske spillere som hadde passet som også passer vårt budsjett om dagen?
Selv i Obos er det blitt for dyrt virker det som.
Bo Hegeland burde være på blokka, men det spørs om de har råd nå.

De må jo ikke være norske? Det avhenger helt av hvem vi klarer å bli kvitt.

Sørensen, Pallas og Lange kan kanskje ofres ut fra at de ikke bidrar nok ut fra at de tar opp verdifulle utenlandsplasser.
Rijks og Brajanac bør oppgraderes. Så hvis de 2 sist nevnte drar så kan vi hente en utenlandsk spiss og Ole Sæter. Da er vi innafor på utenlandskvoten og har 2 sannsynligvis bedre spisser.

Hvis vi henter Vinicius permanent så kan Alexander Andresen hos Stabæk være et alternativ på venstrebacken. Ung og norsk. Da slipper vi å ha en utenlandsk back på benken. Et alternativ for Lange vil være Markus Kaasa i Molde. Han har bare kontrakt ut året. Lange er jo helt ålreit og ikke en spiller jeg hadde ment burde dra om han ikke opptok utenlandsplass. Så det er ikke sikkert det er et bytte som vil koste oss så mye, finnes sikkert klubber som er villige til å betale for Lange. 

Men jeg tror jeg mener at Sæter er en nøkkelovergang for oss. Det er en av få posisjoner der det ikke er urealistisk at vi kan styrke oss med å bytte en utenlandsk spiller mot en norsk og som er økonomisk realistisk. Lange mot Kaasa er nok også sikkert et greit bytte, uten at det nødvendigvis er en oppgradering da. Hvis vi kan få 5-6 millioner for Lange så er det ikke langt opp pengemessig til det jeg tipper Kaasa vil koste.

Men vi må nok være forberedt på å bruke penger i sommer, mer enn vi selger for. Vi må nok bruke mer enn hva vi fikk for Borch for å signere Vinicius permanent. Sæter for Brajanac er nok også noe som koster oss noe netto. Og det er vel omtrent minimum av hva vi må gjøre. 

Men hvis vi utover det begynner å sjonglere litt med utenlandsplassene så er det ikke sikkert det er like ille. Selv om de ikke er så veldig verdifulle, er spillere som Rijks, Sørensen, Pallas og Lange likevel verdt noe. Ikke at jeg mener vi skal erstatte alle da, men det er jo mulig å få litt inntekter på dem hvis vi ønsker å hente noen nye.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025 - av NilsDN - 05-19-2025, 05:11 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)