05-13-2025, 11:38 PM
(Dette innlegget blei sist endra: Igår, 12:14 AM av Majorstuen.)
(05-13-2025, 08:42 PM)Oldtimer Skreiv:(05-12-2025, 08:54 PM)Glennsoe Skreiv: Ser VIF 2 knuse Sandefjord 2 5-0
Brannfakkel tid: Sjøeng kan lære utspark av Ulrik Strøm
Jeg tror problemet ligger i at Sjøeng har fått klare direktiver på hvordan spillet skal igangsettes.
ja det kan godt være. Men jeg tviler på at Petter Myhre ber han skyte ballen opp på Hengern.
Men jeg noterer meg at flere som ropte bakke ut i fjor erklærer krisetilstand nå. Vi er absolutt ikke i noen som helst krise.
Vi har noen utfordringer, men det er ingen krise nå. Målet vårt er øvre halvdel. Det er ingen hemmelighet at vi spiller med 10 mann offensivt. Det blir tydeligere og tydeligere at spillerne våre har innsett det også. Det må skje endringer på spissplass. At Brajanac ikke er god nok sa jeg allerede i desember, men utføringen nå er at han blir mindre og mindre brukt av spillerne under kamp. De første kampene stoppet mange av angrepene våre hos han, og det er jo et problem. Men det er et større problem at de stopper å bruke han.
Vi må håpe på 3 signeringer i sommer.
- En ving.
- En spiss
en playmaker/dribler på sentral midt som kan brukes dersom det ikke løsner for Lange.
Spørsmålet er om vi har 15-20 milllioner å bruke, fordi det er nok det som kreves for at laget faktisk skal bli bedre. Napoleon Romsaas, Sæther, Kaasa, Johannes Nunes, Nosa Dahl, Erlien er nok spillere vi potensielt kan hente fra Eliteserien. Geir Bakke har hatt stor suksess med store spisser etter at fotballen i Norge standardiserte 3backslinje. Lehne Olsen, Adams, Illic. Sånn sett er ingen av de nevnte ovenfor riktig match og realiteten er nok at ferdighetene på spillerne våre ikke er høyt nok til at vi kan stole på et grunnspill som spiller ut motstandere. Da bør vi kanskje ha en spiss som kan skape usikkerhet i boksen til motstanderen og satse på 2.baller.
Det som er helt sikkert er at dersom det skal være aktuelt med topp5 neste sesong må det brukes 20 millioner dette vinduet.