05-12-2025, 03:38 PM
(05-12-2025, 03:08 PM)Tony2 Skreiv: Vel, jeg krevde avgangen hans etter den første gule og blå pressekonferansen!
Men, seriøst, det ble jo ganske tydelig første sesongen at Geir Bakke er en helt håpløs trener. Når du ikke klarer å få det beste ut av spillematerialet ditt, ikke har et systematisk angrepsspill, og, mest tydeliggjort gjennom, at han ikke forstår hvordan bytter fungerer i fotball. De kommer alt for sent, alt for lite, og veldig feil.
At han klarte å rykke opp fra Obos i fjor, som 90% av de her på forumet også hadde klart, er ikke akkurat nok til å glemme første høsten, og jeg ser veldig lite som ser bedre ut nå. Kan si at Petter Myhre har bidratt med litt, men hvis han er det eneste positive i den duoen, hvorfor faen sparker vi ikke Bakke og lar Myhre være assistent for neste hovedtrener? Skulle såklart ønske det var annerledes men jeg har null tro på at det blir noe positivt ut av dette laget med dagens trener.
Jeg føler vel det er kvaliteten i spillertroppen mer enn treneren i seg selv som er problemet. Når det er sagt så tror jeg det er en grense for hvor langt vi kan nå med Bakke.
Når Bakke har spillere som er gode, som Krepin Diatta i Sarpsborg, en effektiv spiss som i LSK med Thomas Lehne Olsen og Akor Adams så får han resultater. På samme måte som han også klarte å lede divisjonens beste spillertropp till opprykk fra OBOS i fjor.
Det er når spillermateriellet ikke helt er til stede at Bakke er en veldig ordinær trener resultatmessig.
Kjetil Rekdal, Ronny Deila, Dag Eilev Fagermo, Geir Bakke. Alle norske fotballtrenere født rundt 1970, pluss minus et par år. Tenker det er på tide å tre litt mer inn i den moderne fotballen med en trener født sent på 80-tallet ved neste trenerbytte. Savner en litt mer ambisiøs spillestil egentlig og skulle gjerne sett at vi pensjonerte disse nå.
Selv om jeg egentlig er fornøyd så lenge vi vinner, så må jeg jo si at jeg også synes Bakke-fotballen er litt kjedelig. Skulle gjerne sett litt mer moderne og ambisiøs spillestil med noe mer enn bare å lempe ballen inn til en stor og sterk spiss. Og jeg synes det er litt rart at en trener som er så avhengig av en velfungerende spiss som det Bakke er ikke klarte å se at vi ikke hadde en sånn spiss i troppen.
Men jeg er ikke helt på Bakke ut enda altså. Selv om jeg synes han ser like rådvill ut nå som han gjorde høsten 2023.