Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Brann lørdag 3. mai 18:00
(05-03-2025, 09:47 PM)®øst Skreiv: Nok en gang går vi på et tap som (selvfølgelig i tillegg til indviduelle feil) skyldes manglende bytter. Vi eier første halvdel av 2. omgang, men så ser man ganske tydelig at vi begynner å bli sluttkjørt og at Brann tar over. Det blir tydeligere og tydeligere. Skal vi seriøst ikke bytte?, sier flere av oss til hverandre. Enda noen minutter går, og utviklingen fortsetter. Fra tilskuerperspektiv er det bare et tidsspørsmål før Brann skal ta ledelsen. Vi rekker fortsatt å diskutere denne merkelige konservatismen når det kommer til bytter. Bakke hadde også det i S08 og LSK. Når det påstås at det er jevnt om flere plasser, må det da - på lang sikt - være optimalt å holde mest mulig av troppen varm - og på kort sikt - være smart å hive på friske bein. Enda noen sekunder rekker vi å snakke om dette. Før det går som det må...

Det er bra å lese dette, for noen ganger tror jeg at jeg er gal, eller at jeg kanskje tar feil, men når flere har det samme inntrykket som meg, er jeg kanskje ikke så dum eller gal.

Sannheten er at jeg kom tidligere enn vanlig til kampen og så Branns 4x4+2 oppvarmingsrunde. Vi gjør den samme runden i oppvarmingen vår, men jeg ble imponert fordi de gjorde det på et mindre område og var mye raskere og mer intense. Det er ikke rart at de kom inn med maksimal oppmerksomhet, med høyintensivt motpress og scoret helt i starten på nok et (men ikke det siste) målet av den forferdelige keeperen vi insisterte på å stille opp i målet vårt. Det andre er en feil av Jarl, rett og slett fordi spillerne som burde være ansvarlige for å bygge opp kampen sov.

Mangelen på intensitet er et problem med trenerne, ja. Vi byttet ut de fleste spillerne og fortsatte med den samme apatiske holdningen som alltid, og brukte lang tid på å "lese spillet" eller reagere. Endringen i holdning og reaksjonstid hos Brann-spillerne sammenlignet med våre egne spillere er veldig tydelig, og dette er fordi trenerteamet vårt har betinget laget til å ha denne mentaliteten.

Bjørdal er generelt dårlig til å lese spillet taktisk, men i dag var han forferdelig. Han fortsetter å være et svakt ledd i laget som han skjuler veldig godt ved å ha en god prestasjon hver 5. kamp. Jeg tok nesten bilder i dag for å vise det komplette nullet, et tomt 30-metersområde i midten uten noen av spillerne våre til å motta en ball fordi Bjørdal foretrekker å være en høyresidesekretær enn en midtbanespiller.

Når vi snakker om holdning, må vi snakke om Riisnæs. Han tok rett og slett ansvaret for å bære laget på ryggen, og han skuffer ikke. Han tok rett og slett ansvaret for å være lagets hovedfigur, og i dag er han vår x-faktor, bygger, avslutter og allrounder. Han fortjener all den hengivenheten og kjærligheten vi har for ham, et stort steg opp.

Tshiembe var veldig god, solid på bakken og i luften. Sjåtil var dårlig igjen, men han møtte flere 2v1-situasjoner og løp mye. Lange var ekstremt god, en glede å se ham spille i dag. Strand var ok, og Brajanac var veldig god, selv om feilene hans er åpenbare (en gammel Trikk som går opp Ekeberg er raskere enn ham), men han kompenserte for det ved å lete mer etter ballen og komme nærmere for å prøve noe annet.

Bakke og Myhre må slutte å være så tålmodige og ha litt varmt blod, prøve noe, foreslå spillet i stedet for å svare. Rijks kan spille på vingene, Kiil Olsen kan komme inn for en sliten Ambina og sette Jarl som DMC. Sjøvold er flott og kan få mer tid. Vi trenger ideer, ikke svar.

Vi brukte 3 måneder på å trene med en taktikk og spillidé som selv i OBOS noen lag allerede viste var en dårlig idé, rett og slett å produsere nesten ingenting og tape en skammelig kamp mot et forferdelig FFK. Dette er en planleggingsfeil, en gruppeledelsesfeil, en feil i tankesettjustering, og den ansvarlige er Geir Bakke.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Vålerenga - Brann lørdag 3. mai 18:00 - av papajoao - 05-03-2025, 11:21 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Glennsoe, Loffen, 16 Gjest(er)