Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Brann lørdag 3. mai 18:00
Surt å tape denne etter hvordan 2 omgang utvikla seg. Men at brann er et bedre lag enn oss burde ikke overraske noen.
Men vi må virkelig begynne å bli skarpere i boksene. Jeg føler vi har for dårlig defensiv selvtillit. Usikkerhet skaper mer usikkerhet og det virker som spesielt Sjøeng sliter litt der. Savner vi Østby, eller er det bare midlertidig?

Risnæs er by far årets spiller så langt. Skaper nesten alt for oss. Blir han tatt ut har vi kun Bjørdal (når han er på) og innlegg fra Vini.
Det er nå lov å håpe at målet til Brajanac er det som får det til å løsne der, men tiden vil vise.
Svar
(05-03-2025, 09:13 PM)Caanradi Skreiv:
(05-03-2025, 08:49 PM)Glennsoe Skreiv: Brann spilleren som puttet 3-2 målet,innrømmer at han bare ventet på og bli avblåst for hands..

Er jo hands på han som har assist, ja.
Men Mathisen i TV2 mener at det ikke er hands når armen er inntil kroppen.
Vel vel, Mathisen...den regelen gjelder jo ikke når ballen bevisst blir ført i en retning med armen.
Synes VAR burde tatt den.

Denne situasjonen er jo så å si helt lik den i Bodø tidligere i sesongen, når høgh bruker armen til å få sendt av gårde en målgivende pasning. Da ble det jo slått fast at det dømmes rett i forhold til regelverket. Samme er det nå. Handsen er vel neppe straffbar når armen er inntil kroppen. Men at det er regelen som er dårlig og bør endres. Så selv om dommeren var rævva, så må han nesten frikjennes for den
Svar
(8 timer siden)Hvalkjøtt Skreiv: Surt å tape denne etter hvordan 2 omgang utvikla seg. Men at brann er et bedre lag enn oss burde ikke overraske noen.

I øyeblikket har vi spilt 3 hjemmekamper. Mot lag som i øyeblikket er nummer 1, 2 og 3 på tabellen. Det er i seg selv ikke noen krise med bare 3 poeng fra dem. 4 bortepoeng mot lag 5, 6 og 8 i øyeblikket. Heller ikke noen krise det.

Men 4 kamper igjen til ferien. Potensielt bananskall hjemme mot HamKam på 16.mai. Og 3 bortekamper mot svakere motstand, Sandefjord, Kåffa og Tromsø. De kampene blir nok avgjørende for sesongen vår. Tar vi 9-10-12 poeng så er nok mye gjort. Tar vi vesentlig færre så er vi i bunnen.
Svar
Så kampen fra hytta, og da får man jo ikke helheten.
Sånn generelt synes jeg prestasjonene var en del hakk opp, men å bli bedre i begge boksene, særlig på topp, trengs. Ett eksempel: Det første innlegget fra Vis mot Braj var jo helt strålende og den bure sitte.
Stusset (og stusser ofte) på trege bytter. Tenker at man trenger litt tid på banen for å spille seg varm og at friske bein, ny energi og vil vise seg frem mentalitet er viktig. Intr å høre Brann-trener Freyr ta selvkritikk på å ikke gjøre byttene sine i pausen…

Når det gjelder Brann så har jo de tatt en Bodø, vært gode på å utvikle spill, struktur, mentalitet, og har en del bra kvaliteter i laget. Det så vi da Brann var i Obos vs oss. Vi vant, men slet jo mot storheter som Raufoss, Lyn, Mjøndalen, Sogndal, som Brann og nå Kanari overkjører. Vi har en del kvalitet i laget, men ikke nok spillere som matcher de beste lagene mann mot mann. I for liten grad er laget styrket (på topp særlig) til at vi kan hevde oss i toppen i år. Vi var / er et godt obos lagt p.t. som vil ende midt på tabellen i år (7. +/-).
Elias Hagen er et sånn eksempel. se på dårlig ballmottak, for eksempel helt på slutten der Risnes lobber en genial pasning inn til han midt på 16 meter streken. Hadde han greid å dempe og snu seg, hadde det kunne blitt 3-3. I stedet sitter ikke et enkelt mottak og Brann overtar ballen mot et Enga i ubalanse. Sånne hadde E.H. mange av på få minutter.

Intr. å se kommentar om høyere intensitet på oppvarmingen. driver med en helt annen idrett til vanlig, men merker så godt effekt av oppvarming, når man treffer med riktig intensitet hvordan det påvirker prestasjon.

Alt i alt er jeg mer fornøyd enn misfornøyd med sesongåpningen både resultater og spillet i perioder. Vi har hatt flaks med dommeravgjørelser og kampoppsett og har spilt bedre enn jeg fryktet og spilt oss opp. Jeg savner aller mest en spiss som er farlig og ditto angrep. Kanskje vi kan få inne Fagermo som heade-trener?

En annen ting er at det er intr. å se resultatene de nye, unge trenerne har: RBK, Brann, Sandefjord. Har fotballen endret seg så mye de siste årene at de eldre ikke henger med?

Og appropos Sandefjord. Det er en viktig og vanskelig kamp.
Svar
Mulig det er bare meg,men når spillerne våre ble introdusert av speaker så var østblokka midt i en sang de absolutt skulle fullføre.

Spillere som er vant til og få bra reaksjoner fra publikum,Ble møtt med svak klapping fra resten av tribunen..

Igjen,sikkert bare meg. Men det hadde ikke gjort noe om østblokka hadde avbrutt sangen de startet på for og gi våre 11 utvalgte 11 solide brøl..
Svar
(5 timer siden)Glennsoe Skreiv: Mulig det er bare meg,men når spillerne våre ble introdusert av speaker så var østblokka midt i en sang de absolutt skulle fullføre.

Spillere som er vant til og få bra reaksjoner fra publikum,Ble møtt med svak klapping fra resten av tribunen..

Igjen,sikkert bare meg. Men det hadde ikke gjort noe om østblokka hadde avbrutt sangen de startet på for og gi våre 11 utvalgte 11 solide brøl..

Helt enig!! (Men burde ikke uttale meg, da jeg ikke var fysisk tilstede;-) )
Svar
(6 timer siden)Talentløs Skreiv: En annen ting er at det er intr. å se resultatene de nye, unge trenerne har: RBK, Brann, Sandefjord. Har fotballen endret seg så mye de siste årene at de eldre ikke henger med?

Det korte svaret på det er vel ja. Selv om rutine heller ikke er å forakte da. Men de unge har nok et fortrinn på taktikk, mens de eldre har erfaring. Det er mye psykologi i en fotballtropp også.

Men det er jo en av mine hangups dette med 5 bytter. Når det ble innført så åpner det også opp for å snu et kampbilde gjennom bytter. Og det er vel kanskje først og fremst der jeg tenker at de gamle henger litt etter. Fotball blir mer og mer et spill 20 mot 20 og ikke 11 mot 11. Nå minner det mer om det å bytte rekke i hockey. I dag kan man bytte hele midtbanen eller hele angrepet i pausen og fortsatt ha et par bytter igjen til en skade eller om noen blir slitne. Så det byttes mer og det byttes tidligere.

Så det er vel først og fremst det nye da, at dagens fotball stiller større krav til trenernes evne til å snu et kampbilde gjennom bytter og justeringer. Man kan vel også godt si at fotballen har vært betydelig mer datadrevet de siste 15 årene. Så trenere som ble skolert for en del år siden har nok i mindre grad vært gjennom det der. Så er det så klart noe som heter etterutdanning og praktisk erfaring da, de færreste er utlært i noe når de er ferdig på skolebenken. Men jeg tror nok unge trenere i større grad er taktisk smartere, har mer kunnskapsbasert fotballforståelse og er mer fleksible. Å kunne justere eget lags taktikk er mye mer viktig nå, spesielt siden muligheten til å endre har blitt så mye større med 5 bytter. Nå holder det ikke at trenern presenterer en gameplan før kampen og sier noen ord til laget i pausen. Nå er treneren mye mer i stand til å påvirke kampen direkte.
Svar
(5 timer siden)Glennsoe Skreiv: Mulig det er bare meg,men når spillerne våre ble introdusert av speaker så var østblokka midt i en sang de absolutt skulle fullføre.

Helt enig jeg, men innser at jeg er for gammel til å skjønne dagens supporterkultur.
Savner den tida da spillerne fikk applaus for gode prestasjoner, istedet er det bare disse monotone kjedelige evighetssangene som bare går og går nærmest uansett hva som skjer på banen.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 7 Gjest(er)