![]() |
|
Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00 - Utskriftsvennlig utgave +- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum) +-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html) +--- Forum: Vålerenga Fotball (https://www.vpn.no/forum/forum-2.html) +--- Tråd: Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00 (/thread-614.html) |
RE: Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00 - Wild Touch - 03-12-2026 (03-10-2026, 10:50 AM)Glennsoe Skreiv: Bare og tippe på enten straffe mot oss og/eller rødt kort til oss Bra vi har VAR da, så kan han ikke ødelegge for mye. :-) RE: Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00 - Glennsoe - 03-12-2026 9000 solgte i følge klubben på Facebook.. RE: Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00 - Caanradi - 03-12-2026 Redd det blir skjebnesvangert at Ambina ikke kan spille første serierunde. Lange er alt for lett i forhold. Dette gjør at vi ikke vinner og heller ikke tar med oss selvtillit videre til Lerkendal. Mao. kan laget komme inn i en ond sirkel allerede fra start. Neppe like mye flaks som i fjor da det ble to overtidsmål og seier mot Sandefjord hjemme. Tipper 1-2 eller 2-2. RE: Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00 - Ettlagioslo - 03-12-2026 Det er ikke flaks når man fighter og avgjør kamper. Målene mot Sandefjord i fjor kom i minutt 53 og 81. RE: Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00 - VIF123 - 03-12-2026 (03-12-2026, 03:38 PM)Caanradi Skreiv: Redd det blir skjebnesvangert at Ambina ikke kan spille første serierunde. Vi slo dem altså 5–2 i treningskampen i Vallhall, og selv om det “bare” var treningskamp, er det lov å ta med seg følelsen fra den kampen inn i dette oppgjøret. Vi så hva som bor i laget når ting sitter – tempo, aggressivitet og vilje til å gå fremover. Nå ligger alt til rette for en skikkelig ramme rundt kampen også. Det er allerede solgt over 9000 billetter, så dette kan bli ordentlig bra stemning på tribunen. RE: Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00 - Bohem33 - 03-12-2026 (03-12-2026, 03:38 PM)Caanradi Skreiv: Redd det blir skjebnesvangert at Ambina ikke kan spille første serierunde. Per nå tror jeg Westergaard er langt bedre enn Ambina. Han har ikke sett super heit ut i oppkjøringa så får vi jo håpe at formen kommer fort når serien først er i gang. Et alternativ kunne vært å hatt strand ved hans side da. Det hadde ikke gjort noe med en skikkelig duracell kanin ved siden av Westergaard. Men de har nok bestemt seg for Lange så da blir det nok sånn. Uansett tror jeg vi har veldig gode muligheter i de to første kampene. I kamp to har vi flere strenger å spille på med Ambina og Haren tilgjengelig. RE: Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00 - Mr. OMS - 03-12-2026 Aftenposten tipper 4 plass: 04: Vålerenga «Enga» hadde en vårsesong med få høydepunkter, men viste evne til å lære og ta nivået. De slo stadig bedre fra seg ut over i sesongen. Fortsatt er gapet mellom øverste og laveste nivå i laget for markant. De svakere dagene har vært for mange. På papiret er de ganske klart sterkere enn i fjor. Ingen av de som har forsvunnet, vil svekke laget. Og det er lov å forvente at Ole Sæter ikke bare blir en kultfigur utenfor banen, men en effektiv spiss på gresset. Kolbeinn Finnsson var nær ved å havne i klubben for noen år siden, og bør fortsatt være en meget god spiller. Promise Meliga kan bli en attraksjon. Magnus Westergaard er fleksibel og teknisk god nykommer sentralt. Det er på tide at Vålerenga slutter å være en middelhavsfarer i Eliteserien. De har noen forutsetninger for å klatre. Brice Ambina er kanskje ligaens beste defensive midtbanespiller. Oscar Hedvall er en matchvinner i mål. Filip Thorvaldsen har X-faktor på vingen. Vålerenga har for en gangs skyld jobbet litt i det stille, men trolig jobbet klokt i vinter. ____ RE: Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00 - Caanradi - 03-13-2026 (03-12-2026, 04:11 PM)Ettlagioslo Skreiv: Det er ikke flaks når man fighter og avgjør kamper. Målene mot Sandefjord i fjor kom i minutt 53 og 81. Jeg klarte i minnet mitt å forveksle Sandefjord-kampen med Godset hjemme i fjor. Beklager. Samme resultat, men helt forskjellige utviklinger i kampene. RE: Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00 - Ettlagioslo - 03-13-2026 (03-13-2026, 12:13 AM)Caanradi Skreiv:(03-12-2026, 04:11 PM)Ettlagioslo Skreiv: Det er ikke flaks når man fighter og avgjør kamper. Målene mot Sandefjord i fjor kom i minutt 53 og 81. Kampen mot Godset var heller ikke flaks. Vi kjemper den matchen inn. Overtid eller ei. Vi tjener best på å være positive før en serieåpning for blest og masse folk. Vi har hatt nok nedturer, om vi ikke skal skape de FØR alt er i gang. Det er bare trist. Deng dem. Kom igjen Enga! RE: Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00 - Hvalkjøtt - 03-13-2026 Ser mediene er i gang med å hause oss opp ja. Det gjør meg alltid nervøs! Men jeg har trua! Vil vil nok prøve å styre denne kampen, men første runde er alltid litt vanskelig å si hva som kommer. Skulle gjerne sett Sjøvold inn, men han har vel ikke hatt den beste oppkjøringa som jeg har skjønt, så blir nok Westergaard for Ambina og Lange inn. Om vi styrer kampbildet kan for så vidt Lange være en brukbar spiller for å åpne litt opp. Han får en god sjanse nå til å bevise hva han kan! Også veldig spent på forvsaret. Tror vi vinner, men usikker på om vi holder nullen. 3-1! |