VPN-forum
5. finale tirsdag 23.04.24. kl. 1900 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga hockey (https://www.vpn.no/forum/forum-3.html)
+--- Tråd: 5. finale tirsdag 23.04.24. kl. 1900 (/thread-201.html)

Sider: 1 2


5. finale tirsdag 23.04.24. kl. 1900 - sorum2 - 04-22-2024

Vinn eller forsvinn!

Bortefeltet er allerede utsolgt. Det går rykter om at Hamar-folk har kjøpt opp plassene (plasser). 

I fjor i 6. finale mot Oilers var det blanding på bortefeltet. Sjekk etter 37 sek her  Facebook De kan ikke tillate noen med suportereffekter for Storhamar på bortefeltet. Alle som skal på felt X må jo også gå inne borteinngangen.


RE: 5. finale tirsdag 23.04.24. kl. 1900 - sorum2 - 04-22-2024

EDIT: Noen hamarsinger har kjøpt billetter til bortefeltet. Salget ble derfor stoppet til felt X. De billettene som fortsatt er tilgjengelig selges derfor kun i inngangsdøra for bortesupportere.

Denne info er fra billettansvarlig i Storhamar.


RE: 5. finale tirsdag 23.04.24. kl. 1900 - Flemmern - 04-23-2024

(04-22-2024, 09:17 PM)sorum2 Skreiv: EDIT: Noen hamarsinger har kjøpt billetter til bortefeltet. Salget ble derfor stoppet til felt X. De billettene som fortsatt er tilgjengelig selges derfor kun i inngangsdøra for bortesupportere.

Denne info er fra billettansvarlig i Storhamar.

Da bør "noen" fortelle "andre" hvor mange billetter det er igjen, slik at man ikke drar på bomtur.


RE: 5. finale tirsdag 23.04.24. kl. 1900 - sorum2 - 04-23-2024

https://www.tv2.no/sport/ishockey/vurderer-sjokkerende-retur-helt-utrolig/16632830/ Sjekk Stian til slutt her


RE: 5. finale tirsdag 23.04.24. kl. 1900 - Kristoffer - 04-23-2024

Det tynnes nok en gang ut i rekkene, Sebastian Johansen er ute til kveldens match.
Et aldri så lite mirakel må til om vi skal ta dette hjem.

5 mann ute, det lukter reprise av fjoråret hvor vi sliter noe voldsomt med skader når det drar seg til. Forbanna irriterende, men ikke noe å få gjort med nå. Blir mye istid på enkelte så her gjelder det å spille enkelt ut, samtidig få litt offensivt trøkk så vi ikke blir bare liggende å ta i mot i egen sone.


RE: 5. finale tirsdag 23.04.24. kl. 1900 - Goliat - 04-23-2024

Meget bra match fra vår side, syn ikke premien ble en ny kamp. Mangler det lille ekstra når vi er alene med keeper..

Takk for i år, synes det har vært godkjent! Neste år tar vi bøtta.


RE: 5. finale tirsdag 23.04.24. kl. 1900 - Øystein - 04-23-2024

Takk for innsatsen som supportere på kamper og i alle fora der dere skriver. Jeg nyter engasjementet, supporterkulturen vi er med på å lage, og leser alt som skrives, og er ikke alltid er helt enig. Den diskusjonen er viktig å ha. Det har, selv om vi er litt skuffa i øyeblikket, vært en bra sesong. Vi elsker detta laget. Ære Være Enga❤️. Nå må vi se til "bygge-lag-tråden", kanskje ta litt fri fra hockey, og plutselig er det en ny sesong. Vi "taper aldri"!


RE: 5. finale tirsdag 23.04.24. kl. 1900 - Flemmern - 04-24-2024

Ja hva skal man si? Jeg er litt tom egentlig, men alt i alt kan jeg vel ikke være skuffa over å tape finalen. Gutta gjør det de kan og det de blir satt til å gjøre.
Jeg er derimot meget skuffet over hvordan laget er ledet gjennom sesongen og i sluttspillet. Det er nok ikke bare jeg som sitter med følelsen av "hvorfor gjør du sånn?", "hva er tanken bak dette?", "hvor er planen?" eller "hvordan kan vi endre kampbildet?". Da snakker jeg om Andersson og teamet rundt.
Ganske frustrerende å være supporter til tider hvor man ser disse feilene så tydelig, eller man ser iallefall gjennom supporterøyne hva som bør endres/gjøres. Vi er jo ikke på treninger og har ikke det fulle bildet, men det er flere ting som er elendig og gjentar seg i all evighet. Da betyr det ikke noe hva som skjer på trening, det funker ikke i kamp uansett hva trenerteamet måtte mene.

Det er jo opplest og vedtatt at vi var favoritter før sesongen starta. Storhamar var favoritter hos enkelte, men de 2 beste lagene møttes i finalen som forventa.
Allikevel må jeg si at vi har hatt en svært tung vei til finalen, og i finalen. Vi kan egentlig si vi har hatt det tungt siden begynnelsen av desember etter hjemmetapet mot Sparta.
Etter det har ikke spillet hatt fasong i det hele tatt.
Jeg har følt at i de fleste kampene mot topp 6 motstand, har det sett ut som om vi har vært underlegne spillemessig, Vi har ikke hatt det trøkket vi hadde tidligere i sesongen, og da havna i rundtvant stort sett hele tiden. Vi lobber pucken inn langs vantet og jakter i håp om å vinne den i rundtvantet.
Se på våre beste motstandere, de kommer inn med pucken under kontroll, gang på gang. De passerer blå med kontroll.
Her er det nok en kombinasjon av at vi er for dårlige til å forsvare oss og at motstander har en taktikk og plan for hvordan dette gjøres enklest.

I vårt forsvarsspill er vi ofte 5 mann rundt egen kasse slik at motstander har 2 backer som skyver slik at alltid en er langs vant og en står på midten. De er alltid spillbare, og om vi vinner pucken, fanges de ofte opp av de 2.
Se på når vi er i motstanders sone. Vi blir stressa overalt, og ikke engang backa våre er spillbare. Ja det finnes episoder med unntak, men dette er hva jeg føler og ser.
Mostander går ofte inn, drar med seg våre mot rundtvantet og legger tilbake til ensom back, og trøkket er etablert.

Ganske frustrerende å se dette gang på gang. Føles nesten som om vi er et juniorlag til tider.
Min påstand er at dette står på taktiske evner og disposisjoner fra trenerteamet. Vi gjør feil over hele banen, og mister en haug av pucker på vei framover.
Dette fungerte 1/3 av sesongen, da så vi ekstremt gode ut. Noe skjedde på veien, aner ikke hva, men det resulterte i at vi ikke vant bøtta. Så gode var vi tidlig i sesongen.

Nå har jeg ikke tatt for meg powerplay eller undertall. Powerplay har vært elendig i 2 sesonger. Vi har for det meste brukt feil spillere og står som saltstøtter.
I undertall er vi altfor sone orientert og lar motstander spille rundt oss i lange perioder. Det vil resulterer i større trøkk fra motstander, og flere mål i mot - noe vi har sett gjennom sesongen.

Skal ikke gjøre dette til en avhandling, og er fornøyd med sesongen med å komme til finalen.
Håper nå at enkelte spillere ikke får fornya kontrakt, og at vi henter inn kvalitet.


RE: 5. finale tirsdag 23.04.24. kl. 1900 - Kristoffer - 04-24-2024

Mye fornuftig her. Men hvis jeg skulle satt pengene mine på noe fortsetter trenerteamet neste år. Det er stigning i forhold til at vi er i finalen i år. Avgjørende skader på oppløpssiden, samt at jeg tror det blir dyrt å kjøpe Andersson ut av kontrakten.

Vi var best i ligaen frem til Sparta matchen før jul. Klarte aldri å få skuta helt på rett kjøl igjen etter det, selv om vi tar oss helt til finalen. Tror kanskje vi hadde sett annerledes på det om vi ikke hadde vært så gode første delen av sesongen?

Uansett så er det mange aspekter ved spillet som må forbedres kraftig neste år som du nevner. Jeg savner først og fremst mer kollektivt press over hele banen. Tettere på i egen sone, syns vi kollapser altfor ofte og da blir veldig passive. Fremover syns jeg vi ikke er gode nok til å forechecke. Det betyr ikke at vi må smelle på ala Didrik hvert eneste bytt, men være tett på som lag. Vi må følge etter hverandre. Her så vi synlig forskjell på lagene i finalen. Gang på gang jager vi en og en og slik tømmer vi bare kreftene våre, mens det gir gode arbeidsforhold for motstanderens backer. Powerplayet må naturlig nok også adresseres.

Definitivt forbedringspotensiale hos trenerne, men tror som sagt at de får et år til.

Taimi spilte forøvrig de to siste kampene med brukket håndledd og brakk fingeren i går. Tipper flere slet med skader, men slik er det jo denne tiden av året.


RE: 5. finale tirsdag 23.04.24. kl. 1900 - SeilerSjel - 04-25-2024

(04-22-2024, 07:26 PM)sorum2 Skreiv: Vinn eller forsvinn!
Bortefeltet er allerede utsolgt. Det går rykter om at Hamar-folk har kjøpt opp plassene (plasser). 
I fjor i 6. finale mot Oilers var det blanding på bortefeltet. Sjekk etter 37 sek her  Facebook De kan ikke tillate noen med suportereffekter for Storhamar på bortefeltet. Alle som skal på felt X må jo også gå inne borteinngangen. Bruk av chat med kunstig intelligens kan være både nyttig og fascinerende. Det gir øyeblikkelig tilgang til informasjon og assistanse. Imidlertid bør vi være bevisste på personvernhensyn og sikre at AI er pålitelig. Det er viktig å balansere bruken av teknologi med menneskelig interaksjon for å unngå avhengighet.

Spennende tider i vente med kampen "Vinn eller forsvinn"! Med bortefeltet allerede utsolgt og rykter om Hamar-folk som har sikret seg plasser, ser det ut til å bli en heftig kamp. Det minner om fjorårets finale mot Oilers, der bortefeltet var en blanding. Viktig å huske på at bare de med supportereffekter for Storhamar skal få tilgang til felt X. Ser fram til en intens kamp med fullt engasjerte supportere!