VPN-forum
Lagbygge sesongen 2024/2025 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga hockey (https://www.vpn.no/forum/forum-3.html)
+--- Tråd: Lagbygge sesongen 2024/2025 (/thread-198.html)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - Flemmern - 04-29-2024

(04-29-2024, 01:23 PM)Ingar Skreiv: Bengtsson,Søberg,Auk,Dostie og 2x Partanen er ferdig i klubben!

Leste det på hjemmesiden for litt siden, og jeg synes det er synd at Dostie vil hjem. Med pre-season og riktige folk rundt seg, kunne han gjort det veldig bra framover.
Partanen er det ikke slutt for, men klubben avventer skadesituasjonen hans framover og holder dialogen.
Bengtsson synes jeg det er synd ikke blir med videre. En toveis spiller som gjør en del poeng, men tydeligvis ikke godt nok for ledelsen.
Søberg er bedre enn flere av de vi har, og ble bedre i sluttspillet. Han mener jeg det bør være plass til.

Nå venter jeg bare på at Didrik og Sander også er ferdige, spesielt sistnevnte som ikke er god nok.
Blir litt av en jobb å hente inn nye bedre fjes, men jeg regner med at de allerede er godt i gang med navn.

https://www.vif-hockey.no/artikel/azesalvgl-49ejd/endringer-i-spillerstallen


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - sorum2 - 04-29-2024

Virker som om Bengtsson drar fordi han har tilbud fra bedre liga. Han kan sikkert være aktuell for flere klubber i mange land,

Jeg regner nå med at vi fyller opp med så mange norske som mullig. Har ført inn Stian Kaltrud Nystuen på rykter inn. Meget god spiller. Når vi har ca 20-22 norske kan vi se hvor det mangler kvalitet. Vi har nå bare Tommi Taimi på kvota. Kanskje er det bedre å spre pengene på bare 3 utlendinger til i stedet for 5. Vi kan ende opp med Taimi og en ny utenlandsk back, og to nye utenlandske forwards. Alltid spennende når vi vet at det må komme mange signeringer.


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - Perkules - 04-29-2024

Hvordan tolker dere at de ikke kommenterer Mingoia? Selv om han trolig allerede er i USA og ikke har spilt på veldig lenge er det jo rart at de ikke takker han av også? eller?


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - HaraldsPokal - 04-29-2024

Ønsker laget å konkurrere om 2 x gull i 2024/25-sesongen, eller blir det samme greia som i år? Vi tok mange poeng om man ser hele serien under ett, men når
man teller opp antall skuffende kamper som var langt under det man kan forvente, så sitter vi med et altfor stort antall kamper.

Hva må vi endre til neste sesong, og hvordan skal vi klare å spille på både stor og liten is? Ønsker man å satse seriøst på keeperplass med to gode keepere, eller vil vi fortsatt ende opp som nr 2-3?


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - Kristoffer - 04-30-2024

Klubben melder om signering kl 14. Håper det er et nytt ansikt, men kan vel fort være en forlengelse av kontrakten til Tuben og eller Røymark.


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - Kristoffer - 04-30-2024

Stian Kaltrud Nystuen klar for to sesonger i Vålerenga! Denne signeringen har jeg tro på!


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - sorum2 - 04-30-2024

(04-30-2024, 02:04 PM)Kristoffer Skreiv: Stian Kaltrud Nystuen klar for to sesonger i Vålerenga! Denne signeringen har jeg tro på!
Helt enig. Kaltrud Nystuen er knallgod. Perfekt alder, 28, og 360 kamper i EHL.

Et mål her  Mål: Nystuen 3-2 (32) (tv2.no)

Ser vi på statistikker er det naturlig å sammenligne med Thomas Olsen som jeg regner som tapt for VIF.

Siste to sesonger for Kaltrud Nystuen gjør han 44 mål og 35 assist for Stjernen. Til sammen 79 poeng på 89 kamper  Stian Kaltrud Nystuen - Stats, Contract, Salary & More (eliteprospects.com)

Samtidig har Thomas Olsen 51 mål og 18 assist. Til sammen 69 poeng på 80 kamper  Thomas Olsen - Stats, Contract, Salary & More (eliteprospects.com)

Får vi nå inn Bonsaksen, Kenna Olimb, Reichenberg og Seiergren Christiansen har vi styrket den norske stammen, og kan jakte færre men bedre utlendinger. Ser for meg en back som erstatter for Auk, og to forwards.

F.eks

Kenna Olimb - Mathis Olimb - ny utlending

Reichenberg - Ny utlending - Kaltrud Nystuen

Røymark - Seb Johansen - Karterud

Finstad - Brekke Henriksen - Seiergren Christiansen

Torrissen - Mikkel Eriksen - Jørgen Myhre

https://www.nitten.no/blogg/nystuen-folte-seg-mest-onsket-i-vif---ikke-sa-ofte-jeg-har-vaert-i-en-situasjon-der-jeg-kan-velge


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - sorum2 - 04-30-2024

Joona Partanen er klar for Narvik. Han har spilt tre sesonger for dem tidligere.

På ryktebørsen heter det at en ny keeper og en ny utespiller blir presentert de nærmeste dagene. Jeg går ut fra at begge er norske. At vi vil fylle stallen med nordmenn før vi henter utlendinger der hvor vi trenger det.

Av ledige norske keepere har vi f.eks:

-- Fabian Plogås, VIF-gutt med tre sesonger i 1. div med Narvik  Fabian Plogås - Stats, Contract, Salary & More (eliteprospects.com)

-- Anders Iversen Haugum - Lørenskog-gutt som var helt OK for dem sist  Anders Iversen Haugum - Stats, Contract, Salary & More (eliteprospects.com)

-- Mathias Schjerpen Arnkværn - Hamar-gutt, sist i Ringerike  Mathias Schjerpen Arnkværn - Stats, Contract, Salary & More (eliteprospects.com)


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - SpieS - 05-01-2024

Reichenberg til GD:

"GD vet at blant andre Vålerenga er svært interessert i å få inn poengkongen til hovedstaden.

– Jeg har snakket med dem, men det er ikke noe tilbud på bordet ennå, sier Reichenberg."

Blir også jaktet av klubber i Danmark og Slovakia.


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - Ingar - 05-02-2024

Løken Pedersen til Oilers.