VPN-forum
Lagbygge sesongen 2024/2025 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga hockey (https://www.vpn.no/forum/forum-3.html)
+--- Tråd: Lagbygge sesongen 2024/2025 (/thread-198.html)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - sorum2 - 04-24-2024

Da er det bekreftet. Stian Solberg forlater VIF til fordel for SHL-klubben Färjestad. https://www.vif-hockey.no/artikel/wjsxalvdk-49ejd/stian-solberg-forlater-valerenga

På Dagsrevyen, innslag 27 her https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202404/NNFA19042424/avspiller


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - Perkules - 04-24-2024

(04-23-2024, 11:18 PM)Perkules Skreiv: Hørt et eller annet sted at Brekke Henriksen er rykta til Storhamar(var kanskje her?) Petter var vel temmelig på han tidligere også.

Vil bare benytte anledningen til å si at jeg synes han har vært sjukt bra i sluttspillet og virkelig vært en av våre beste og viktigste. Tar rollen sin 100% men har likevel også produsert mer forover - som i dag ble kronet med en fortjent scoring. Håper han forlenger og starter neste sesong der han avsluttet i år

(04-23-2024, 11:10 PM)Kristoffer Skreiv: I skuffelsen over tapt finale, kan man såvidt begynne å tenke på neste års lagbygg. Før vi vender blikket mot neste sesong har jeg noen tanker om årets lag. Det blir keepere og backer i dag.

Keepere: 

Breivold (22). Tuben har grepet førstekeeperjobben med begge hendene. Har hatt en opp og ned sesong, hvilket ikke er uvanlig med en såpass ung keeper. Utfordringer i spillet er spill med spaken og plassering på skudd utenfra. Spesielt på snapsiden har det gått inn for mange skudd. Glimrende på sitt beste og jeg mener det er riktig at han ryktes å ha fått ny kontrakt. 

Partanen har dessverre vært en skuffelse og har aldri blitt den avlastningen som Tuben kunne trengt. Blir veldig overrasket om han får tilbud neste sesong. 

Her må det inn en 2 keeper, gjerne med litt rutine, som kan pushe Breivold til nye høyder. 

Backer: Det så solid lenge ut, men vært opp og ned siden sesongen snudde før jul. Det som skulle være en sterk backbesetning har blitt tynnet ut og det ble alt i alt litt for skralt når det dro seg til i sluttspillet.
Av backer på kontrakt har vi Taimi (2 år til ), Rokseth, Ekelund og Koch.

Taimi (33). Ikke hans beste sesong. Varierer for mye i prestasjonene. Snitter 1 poeng i snitt i grunnserien, men savner litt snert i det offensive spillet. Har et bra skudd, men bruker det for sjeldent f.eks i powerplay.
Mye rart i finaleserien, men fikk enormt med spilletid, da blir det naturlig nok noen blemmer.

Rokseth (32). Meget solid frem til han ble skadet. Ro i spillet, gjør ting enkelt, men effektivt. Syns ikke han kom opp på samme nivå etter skaden. I likhet med Taimi gjorde han mye rart i finalen og var tidvis svak. En solid back som jeg håper kan revansjere seg neste sesong.

Ekelund (33). Var i utgangspunktet litt skeptisk til å signere han på nytt denne sesongen, men frem til sluttspillet var han kanskje vår mest stabile back? I sluttspillet og når det tetner seg til syns jeg han faller litt gjennom. Blir for veik og fisker rundt med kølla. Blir litt for nonchalant i stilen for meg. 

Koch (20). Dessverre har dette vært en sesong preget av skader for unggutten. Ble roterende i den 6/7 rollen. Var veldig god for Norge under u-20 wm. Skummelt når du begynner med hjernerystelse i så ung alder. Får håpe han kommer seg tilbake og kan utvikle spillet sitt, det fikk på en måte aldri satt seg i år.

Av de backene som var på laget, men som nå står uten kontrakt har vi:

Solberg (18). Av og til glemmer jeg hvor ung han faktisk er. Kommer til å tidlig i draften, runde 2/3 senest, og det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor. Herlig innstilling, bra fysisk, god på skøyter og bra teknisk. Ser isen bra, selv om han blir litt overmodig innimellom, men det hører til med alderen. Han har «hele» pakka og kan nå veldig langt. Naturligvis litt opp og ned i prestasjonene, men står frem som den backen i sluttspillet med mest hår på ballene. Litt rart å tenke på at vi nå mister den mest fysiske backen vi har.
Det er bare å ønske lykke til videre!

Auk (29). En Auk i form er morsom å se på når han danser seg frem i offensiv sone, drar av en mann og limern i krysset. En Auk som har slitt etter skadecomebacket har dessverre sett litt redd ut og har ei heller nytt tiltro med mye istid i sluttspillet. Åpenbart at skaden preger han. Jeg tror det kanskje er best å skille lag for denne gang.

Rosdahl (26). Jeg hadde ikke de største forhåpningene til Rosdahl før sesongen, men jeg har vært positivt overrasket. Bra teknikk og ok fart og gjort sakene sine greit. Usikker på om han blir med videre, men til å være en 6/7/8 back syns jeg han har innfridd og levert omtrent det som kan forventes av en slik rolle.

Mowe (19). Fått noen matcher her og der. Virker som en stabil spiller. Har fremtiden foran seg, så håper han kan være med fremover.

Det blir meget spennende å se hva som skjer med denne lagdelen neste år. 4 stk på kontrakt vil gi en viss stabilitet, så gjenstår det å se hvordan det går med Koch. Et (forventet) slag å miste Solberg. Jeg tror Auk går, Rosdahl kanskje. Skulle gjerne sett en skikkelig defensiv bauta og en poengplukker med offensivt blikk inn. Vi har en aldrende backbesetning som ikke blir noe raskere med årene, så vi vil trenge litt fart bak der og. Det er rykter om Bonsaksen inn. Etter sortien som endte med at han gikk til Frisk er det vel ikke mange som jubler sånn veldig høyt for et comeback i den blå trøya. Har visstnok vært god for Frisk på slutten av sesongen og sluttspillet. Alderen og skadehistorien noe man må tenke nøye gjennom, syns ei heller han har imponert de gangene vi har spilt mot Frisk. Om vi skulle signere Bonsaksen er det først og fremst hans lederegenskaper som er interresante. Jeg tror årets lag muligens savner noen som kan sette skapet på plass og i så måte tror jeg det kan være fristende å gå etter Bonsaksen. 
Vi trenger påfyll på backen, helst med noen i mellomsjiktet, dvs 20 årene.

Andersson sa vel i høst at han var positivt overasket over Rosdahl og at han mente at en sommer med knallhard fystrening kunne være ganske avgjørende. Han gjør jo mye bra og kunne definitivt hatt bra utbytte av mer muskler

Ja det høres mer riktig ut.  Enig med deg ang han som en 6/7/8 back videre


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - sorum2 - 04-24-2024

Leker litt med tanken på neste sesongs lag:

Backer (8)

Tommi Taimi 
Daniel Bøen Rokseth 
Kalle Ekelund 
Gabriel Koch 
Alexander Bonsaksen - ny fra Frisk
Ny Utenlandsk back - evt Mark Auk
Linus Rosdahl
Herman Mowe (utlånt om alle er skadefrie)

Forwards (15)

Pontus Finstad 
Jørgen Karterud 
Sebastian Johansen 
Mathis Olimb 
Martin Røymark 
Ken Andre Olimb - ny fra Schwenninger
Alexander Reichenberg - ny fra Lillehammer
Mikkel Seiergren Christiansen - ny fra Frisk
Alex Dostie
Christopher Bengtsson
Ny Utenlandsk forward - evt Mika Partanen
Markus Søberg
Christian Torrissen
Mikkel Eriksen - VIF U-20
Jørgen Myhre - VIF U-20

Holder en ledig plass på utlendingskvota.


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - Espengoo - 04-24-2024

(04-24-2024, 09:14 PM)sorum2 Skreiv: Leker litt med tanken på neste sesongs lag:

Backer (9)

Tommi Taimi 
Daniel Bøen Rokseth 
Kalle Ekelund 
Gabriel Koch 
Alexander Bonsaksen - ny fra Frisk
Patrick Ulriksen - ny fra Oilers
Ny Utenlandsk back - evt Mark Auk
Linus Rosdahl
Herman Mowe (utlånt om alle er skadefrie)

Forwards (15)

Pontus Finstad 
Jørgen Karterud 
Sebastian Johansen 
Mathis Olimb 
Ken Andre Olimb - ny fra Schwenninger
Alexander Reichenberg - ny fra Lillehammer
Mikkel Seiergren Christiansen - ny fra Frisk
Alex Dostie
Christopher Bengtsson
Ny Utenlandsk forward - evt Mika Partanen
Markus Søberg
Christian Torrissen
Mikkel Eriksen - VIF U-20
Jørgen Myhre - VIF U-20
Mathias Dehli - ny fra Lørenskog

Holder en ledig plass på utlendingskvota.



RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - Kristoffer - 04-24-2024

(04-24-2024, 09:14 PM)sorum2 Skreiv: Leker litt med tanken på neste sesongs lag:

Backer (9)

Tommi Taimi 
Daniel Bøen Rokseth 
Kalle Ekelund 
Gabriel Koch 
Alexander Bonsaksen - ny fra Frisk
Patrick Ulriksen - ny fra Oilers
Ny Utenlandsk back - evt Mark Auk
Linus Rosdahl
Herman Mowe (utlånt om alle er skadefrie)

Forwards (15)

Pontus Finstad 
Jørgen Karterud 
Sebastian Johansen 
Mathis Olimb 
Ken Andre Olimb - ny fra Schwenninger
Alexander Reichenberg - ny fra Lillehammer
Mikkel Seiergren Christiansen - ny fra Frisk
Alex Dostie
Christopher Bengtsson
Ny Utenlandsk forward - evt Mika Partanen
Markus Søberg
Christian Torrissen
Mikkel Eriksen - VIF U-20
Jørgen Myhre - VIF U-20
Mathias Dehli - ny fra Lørenskog

Holder en ledig plass på utlendingskvota.

Ulriksen ser ut til å gå til Frisk skal vi tro Stavanger aftenblad.

Røymark er vel ikke med på denne oversikten, var det ikke sterke rykter om to nye år på han?

Kalterud Nystuen fra Stjernen kunne vært et spennende alternativ. Vi og Hamar har visstnok følere ute for han, men hvor reelt det er vet jeg ikke.


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - sorum2 - 04-24-2024

Røymark hadde jeg glemt. Har ført han inn og tatt vekk Dehli fra Lørenskog. Tipper han havner i Sverige.

Når Patrick Ulriksen er ledig bør vi være på tilbudssiden. Er fra Oslo. Ja, han har vært i Frisk før. Kan være snakk om at dama hans er fra Asker. Men vi trenger en solid norsk back så lenge det er usikkert med Gabriel Koch og hodeskaden,

Kaltrud Nystuen har vært linket til VIF. Han har også vært linket til Storhamar og Sparta. Når han ikke allerede har signert for Sparta tror jeg det står mellom Hamar og oss. At man har ventet til finalene er over.


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - Perkules - 04-25-2024

Selvom Taimi ikke har hatt sin beste sesong i år må jeg si jeg ble mektig imponert over et innlegg jeg så på instagram. Får ikke lasta det opp her, men det er et bilde av Taimi med følgende tekst:

"Noen gir alt! Taimi har endelig fått gipsen sin etter å ha spilt de to siste finalene med to brudd i håndleddet. I går (game 5) knakk fingeren også. Godt eksempel på krigermentaliteten på Oslo Øst!"


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - Ingar - 04-25-2024

Ulriksen signert 2-års kontrakt med Frisk Asker.


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - sorum2 - 04-27-2024

Håkon Løken Pedersen er ført inn på ryktelista.


RE: Lagbygge sesongen 2024/2025 - Ingar - 04-29-2024

Bengtsson,Søberg,Auk,Dostie og 2x Partanen er ferdig i klubben!