VPN-forum
2. finale VIF - Storhamar onsdag 17.04.24. kl. 1900 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga hockey (https://www.vpn.no/forum/forum-3.html)
+--- Tråd: 2. finale VIF - Storhamar onsdag 17.04.24. kl. 1900 (/thread-194.html)



2. finale VIF - Storhamar onsdag 17.04.24. kl. 1900 - sorum2 - 04-16-2024

En kamp som må vinnes om vi skal ha håp om å bli norgesmestere.


RE: 2. finale VIF - Storhamar onsdag 17.04.24. kl. 1900 - andgus - 04-17-2024

(04-16-2024, 07:06 PM)sorum2 Skreiv: En kamp som må vinnes om vi skal ha håp om å bli norgesmestere.

Enkelt og greit, og veldig riktig tror jeg. Vi må opp på hesten igjen, og vi MÅ få bedre uttelling i overtalla våre. Vi begynner nok å bli slitne, men det er ikke mange kamper igjen. Kom igjen Enga!


RE: 2. finale VIF - Storhamar onsdag 17.04.24. kl. 1900 - Ingar - 04-17-2024

Å de gangene vi er i overtall må vi flytte pucken mye hurtigere.Er jo som å se maling tørke.


RE: 2. finale VIF - Storhamar onsdag 17.04.24. kl. 1900 - SpragueCleghorn - 04-17-2024

Fullsatt Jordal.
På mine år kan jeg vel kun komme på siste seriekamp mot Oilers for mange år siden, som vi har vunnet når Jordal er utsolgt.
Viktige kamper når det er utsolgt = tap.
Takler ikke presset. Håper jeg tar feil idag.


RE: 2. finale VIF - Storhamar onsdag 17.04.24. kl. 1900 - sorum2 - 04-17-2024

https://www.vif-hockey.no/gamecenter/qea-4untQb9jc/articles/pre


RE: 2. finale VIF - Storhamar onsdag 17.04.24. kl. 1900 - Øystein - 04-17-2024

Fy faen så deilig! Karta ass. Se hva som skjer med litt mer hvile og raskere is. Faens jævla bønder! Nå reiser vi til Hamar fredag og stjæler en til!


RE: 2. finale VIF - Storhamar onsdag 17.04.24. kl. 1900 - Goliat - 04-17-2024

Deilig, alle gutta, Karta da ❤️


RE: 2. finale VIF - Storhamar onsdag 17.04.24. kl. 1900 - Flemmern - 04-18-2024

Ja denne kampen var meget bra. Karta har kommet seg i sluttspillet og tar ansvar, helt nydelig.
Ovetallsspillet er ubrukelig igjen, og Storhamar er flinke til å stresse oss og få pucken ut.

Jeg skal ikke disse Sander Thoresen, men jeg finner det merkelig at ikke Andersson ser alle feil og gale valg han tar. Offensivt er det ingen motstandere som bryr seg om han. Han virker som en mygg og klarer ikke å forstyrre motstander eller ta pucken. Når vi er pressa, havner han alltid på mellomdistanse. Klarer ikke å presse motspiller eller stå i veien for pasninger.
Når vi har pucken, klarer han sjelden å ta imot pasninger med kontroll og få den videre, og når han først har pucken, blir det sjelden en pasning eller forsering.
Synes rett og slett syndt på fyren, det kan ikke være lett.
Fingern pekes derfor på Andersson som bruker han så ofte og spesielt i powerplay.

Tuben sto bra idag, men som nevnt tidligere, han er livsfarlig når han skal ut og plukke puck i rundvantet. Han klarer aldri å orientere seg og spiller den vekk fra våre egne spillere og til motstander gang på gang. Skal han ta pucken bak mål, må det avtales hvordan dette skal gjøres. Spillerne runder opp for å plukke puck, men Tuben spiller forbi dem og rundt i vantet. Sånn har det vært i 2 sesonger nå og igjen er det rart at ikke Tuben blir fortalt hvordan dette skal gjøres.

Som sagt, ikke dissing på noen av disse 2, Tuben var god, og Sander gjør det han kan når han er utpå der.

Sebbe var meget god idag og banens beste synes jeg, sammen med Solberg. Herlig jobbing hele veien, og sjelden feil.
Synes det er artig at Solberg gir juling til alle der ute, og det er jo faan meg ingen som klarer å ta unggutten.

Dagens var jo når Strøm skulle ta Didrik, sto på avstand og "jabba" med kølla. For en hykler.

Nå er det bare å fortsette i fjøset på fredag Smile


RE: 2. finale VIF - Storhamar onsdag 17.04.24. kl. 1900 - sorum2 - 04-18-2024

Noen som registrerte om noe skjedde med Markus Søberg? Han spilte i alle fall 1. periode, men ble borte etter hvert?


RE: 2. finale VIF - Storhamar onsdag 17.04.24. kl. 1900 - Kristoffer - 04-18-2024

(04-18-2024, 12:48 AM)sorum2 Skreiv: Noen som registrerte om noe skjedde med Markus Søberg? Han spilte i alle fall 1. periode, men ble borte etter hvert?

Tror han fikk en takling mot seg i offensiv sone ved plexien ved bortebenken en gang i 2 periode. Gjorde noen grimaser når han gikk av isen og satte seg på benken. Tenkte at det ikke så så alvorlig ut akkurat der og da, men da har det nok vært nok til å sette han ut av spill.