VPN-forum
Kamptråd VIF - Sparta torsdag 22.02.24. kl. 1900 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga hockey (https://www.vpn.no/forum/forum-3.html)
+--- Tråd: Kamptråd VIF - Sparta torsdag 22.02.24. kl. 1900 (/thread-145.html)



Kamptråd VIF - Sparta torsdag 22.02.24. kl. 1900 - sorum2 - 02-19-2024

Det har vært klart en god stund nå at det er 2. plassen vi kjemper om. Storhamar blir seriemestere med tre poeng mot Comet torsdag. Vår eneste utfordrer er Oilers. Vi har et forsprang på 10 poeng med seks kamper igjen. Men Oilers har en kamp til gode.

Tabellen  EHL 2023/2024 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

Gjenstående kamper for VIF (6):

Sparta (H)
Storhamar (B)
Comet (H)
Stjernen (B)
Oilers (H)
Comet (B)

Gjenstående kamper for Oilers (7):

Lillehammer (B)
Comet (B)
Lørenskog (B)
Lørenskog (H)
Sparta (H)
VIF (B)
Lørenskog (B)

Det er nettopp Oilers sitt lette kampprogram som gjør at vi ikke kan være sikre på 2. plassen. Oilers er store favoritter i fem av sju kamper. Mens VIF bare er store favoritter i to av seks kamper. VIF kan sikre 2. plassen selv med å ta 12 poeng av 18 mulige. Da ender vi på 102 poeng, mens Oilers med sju seire maks kan oppnå 101. Kanskje blir det en ren "sølv-finale" i Jordal Amfi når rivalene møtes i nest siste serierunde torsdag 7. mars.

Poenget med 2. plassen er at vi får hjemmebanefordel både i kvartfinale og semifinale. Vi møter sannsynligvis Lillehammer i kvartfinalen og Oilers i semifinalen. Spesielt mot Oilers kan hjemmebanefordelen bli veldig viktig. Vinner vi hjemmekampene er vi i finalen!

Men, en kamp om gangen er det som gjelder nå. Første motstander er et meget godt Sparta-lag som vant enkelt 1-5 sist de var på besøk i Jordal Amfi før jul. Og når VIF var i Sarpsborg i januar vant de like enkelt 4-1. Men i høst vant vi 4-2 hjemme og 1-2 borte. Sparta kjemper en kamp om å ta 4. plassen for å hjemmebanefordel i kvartfinalen mot Frisk?

Når det gjelder laget venter vi fortsatt på at Mark Auk skal gjøre come-back etter en skulderoperasjon i oktober. Klubben har meldt at Auk vil spille igjen mot Comet 29. februar. Både Herman Mowe og Pontus Finstad er ute med skader som det tar litt tid å lege. Finstad spilte sist 25. januar og håper å rekke starten av sluttspillet 14. mars.

I kampen mot Ringerike søndag hadde vi 13 forwards inkl Christian Torrissen. Markus Søberg i 3. rekka spilte en svak kamp og kom aldri på banen eller benken i 3. periode. La ikke merke til om han ble skadet. Vår nye amerikaner Trevor Mongoia skulle komme til Oslo tidlig denne uka. Om han kan spille mot Sparta torsdag vet jeg ikke. Men om han spiller tenker jeg at han kan få starte i 3. rekka med Seb Johansen og Karterud. Førsterekka med Partanen-Olimb-Dostie tror jeg ikke de endrer på. I andrerekka har vi Røymark-Bengtsson-Olsen. Her kan kanskje Mongoia ta plassen til Røymark slik at han får en mer defensiv rolle i tredjerekka.


RE: Kamptråd VIF - Sparta torsdag 22.02.24. kl. 1900 - Flemmern - 02-19-2024

(02-19-2024, 09:57 PM)sorum2 Skreiv: I kampen mot Ringerike søndag hadde vi 13 forwards inkl Christian Torrissen. Markus Søberg i 3. rekka spilte en svak kamp og kom aldri på banen eller benken i 3. periode. La ikke merke til om han ble skadet. Vår nye amerikaner Trevor Mongoia skulle komme til Oslo tidlig denne uka. Om han kan spille mot Sparta torsdag vet jeg ikke. Men om han spiller tenker jeg at han kan få starte i 3. rekka med Seb Johansen og Karterud. Førsterekka med Partanen-Olimb-Dostie tror jeg ikke de endrer på. I andrerekka har vi Røymark-Bengtsson-Olsen. Her kan kanskje Mongoia ta plassen til Røymark slik at han får en mer defensiv rolle i tredjerekka.

Jeg tror også at Røya må vike for Mongoia. Olsen har detti fra hverandre etter at han havna i 2.rekka, og jeg mener vi trenger 2 sterke femmere, og derfor må Røya ned i tredje med Sebbe og Karterud. Litt synd for Sebbe dette, da det er 2 spillere man ikke får mye pass fra.

Uansett gleder jeg meg til å se Mongoia. Tror han er en ordentlig teamplayer. Skrytevideoen forteller at han kan score også, men han har tonnevis av pass i alle ligaer og kan dermed bistå Olsen med flere mål.


RE: Kamptråd VIF - Sparta torsdag 22.02.24. kl. 1900 - sorum2 - 02-20-2024

En kamp av gangen som gjelder. Men kan nevne at på Hamar ligger det an til utsolgt lørdag. Alle sitteplasser (ca 5000) er kjøpt opp for lengst. På felt X, bortesupport, er det solgt 170 billetter av 350 tilgjengelige ståplasser på betongen.


RE: Kamptråd VIF - Sparta torsdag 22.02.24. kl. 1900 - Bohem33 - 02-20-2024

Vålerenga kokos har fått egen stand på kampen på amfien og selger den nye plakaten sin: en hockey versjon av vålerenga allstars 

Det er jo verdt turen alene 

Vif kokos (@valerenga_kokos) • Instagram-bilder og -videoer


RE: Kamptråd VIF - Sparta torsdag 22.02.24. kl. 1900 - SpieS - 02-20-2024

Mongoia klar for spill på torsdag, melder VIF på Instagram


RE: Kamptråd VIF - Sparta torsdag 22.02.24. kl. 1900 - sorum2 - 02-20-2024

Ble VIF-spiller etter Bonsaksen-råd: - Lett å ta hans ord (nitten.no)

Inn i 2. rekka med Olsen og Bengtsson. Det tror jeg blir veldig bra for Thomas å få en så smart og god spiller inn i rekka som har levert veldig mange assister de seks sesongene han har vært i Sverige, Finland og Tyskland.

PS! Enda en god grunn til å komme på kamp det å få se vår nye amerikaner.


RE: Kamptråd VIF - Sparta torsdag 22.02.24. kl. 1900 - sorum2 - 02-20-2024

Trevor Mingoia er spilleklar - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)


RE: Kamptråd VIF - Sparta torsdag 22.02.24. kl. 1900 - sorum2 - 02-21-2024

Billettsalget har tatt seg opp siste døgnet. Kanskje kan nyheten om at Trevor Mingoia debuterer for Vålerenga bidra til at vi blir over 3000 på tribunen.

Det ligger an til ny publikumsrekord. Les deg opp på dette her Publikum sesongen 2023/2024 (vpn.no)


RE: Kamptråd VIF - Sparta torsdag 22.02.24. kl. 1900 - sorum2 - 02-21-2024

Trevor Mingoia: - Jeg er her for å vinne - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)

PS! Klubben meldte kl. 1500 i dag at billettsalget har bikket 2200.


RE: Kamptråd VIF - Sparta torsdag 22.02.24. kl. 1900 - sorum2 - 02-22-2024

Laget er klart. Vi mangler Auk, Finstad og Søberg. https://www.vif-hockey.no/gamecenter/qd0-7maPxrCCe/articles/pre