Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 3 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd Oilers - VIF tirsdag 21. nov kl. 1900
#1
Kampen vises på TV 2 Sport 2 og TV 2 Play.

Vi drar til Stavanger som serieleder. Og vi har åtte poengs forsprang til Oilers som er på tredjeplass, men som har en kamp mindre spilt enn VIF.

Tabellen  EHL 2023/2024 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)

VIF har 11 strake seire. 1 av 2 tap hittil i sesongen kom borte mot nettopp Oilers i 3. serierunde. Vi hadde 3-3, men 1 minutt før slutt tar vi en utvisning og Oilers avgjør kampen i det påfølgende overtallet. Slik så kampen ut  Sammendrag: Stavanger Oilers - Vålerenga 4-3 (tv2.no)

Oilers mangler Martin Gran og trolig også Christoffer Karlsen.

VIF mangler Mark Auk (ute til februar??) og trolig også Daniel Rokseth. Han fikk seg en trøkk i 2. periode mot Frisk lørdag. Litt uoppmerksom på en Frisk-spiller som takler litt sent og Rokseth så ut til å få veldig vondt i ribbein eller hofte? Veldig synd da Rokseth har vært ekstremt god og viktig for VIF. En "unsung hero" som aldri spiller en dårlig kamp og som aldri gjør noen tabber. I EHL har han klart best pluss/minus statistikk med +26. Han topper foran 5 lagkamerater  ISHOCKEY LIVE
Svar
#2
Vi trenger Rokseth, så det er synd om han mister denne kampen. Våre 2 unggutter, og spesielt Solberg gjorde en horribel kamp mot Asker i helga. Virka som om Solberg var utpå alle baklengsmåla.
Samtidig er det noe veldig solid over laget nå, selvom vi slapp Asker innpå i sist kamp. Gutta slapp seg litt ned etter 5-1 og var vel egentlig aldri trua selvom Asker øyna håp.
Spesielt Ekelund og Taimi har vært ekstremt gode hittil i år.
Vinner vi denne kampen, er vi langt på vei å sikre topp 2 i seriespillet.
Svar
#3
https://www.oilers.no/nyheter/den-spesielle-kampen/
Svar
#4
Nielsen kan du få billig av meg. Du verden så mange pucktap han har når han skal forsøke å gå av en mann.
I de 3 siste kampene har han driti seg ut, og nå er han skyld i at Oilers vinner denne kampen. Han alene tar fra oss seiern.
Forventer at han sitter på benken i neste, det har vi råd til selv med 5 backer.
Svar
#5
(11-21-2023, 10:16 PM)Flemmern Skreiv: Nielsen kan du få billig av meg. Du verden så mange pucktap han har når han skal forsøke å gå av en mann.
I de 3 siste kampene har han driti seg ut, og nå er han skyld i at Oilers vinner denne kampen. Han alene tar fra oss seiern.
Forventer at han sitter på benken i neste, det har vi råd til selv med 5 backer.

Du er god på å sable ned enkeltspillere, Flem. Han var sikkert ikke så god i går, men på +/- er han i godt selskap med flere. Fikk ikke sett kampen selv, men er ganske sikker på at en spiller aleine ikke kan tape den siste perioden 5-0. Her snakker vi kollektiv svikt. Det er en reality check, og Karterud sier det greit etter kampen, kanskje greit å få en i trynet og komme seg ned på bakken. Det er lenge siden jeg har sett så mange svake lag i eliteserien, og av 11 seiere på rad er det vel egentlig bare kampen mot Storhamar som var særlig til skalp å snakke om. 

Da gjelder det å nullstille, og møte opp til kamp mot Stjernen i morgen.
Svar
#6
(11-22-2023, 10:20 AM)andgus Skreiv:
(11-21-2023, 10:16 PM)Flemmern Skreiv: Nielsen kan du få billig av meg. Du verden så mange pucktap han har når han skal forsøke å gå av en mann.
I de 3 siste kampene har han driti seg ut, og nå er han skyld i at Oilers vinner denne kampen. Han alene tar fra oss seiern.
Forventer at han sitter på benken i neste, det har vi råd til selv med 5 backer.

Du er god på å sable ned enkeltspillere, Flem. Han var sikkert ikke så god i går, men på +/- er han i godt selskap med flere. Fikk ikke sett kampen selv, men er ganske sikker på at en spiller aleine ikke kan tape den siste perioden 5-0. Her snakker vi kollektiv svikt. Det er en reality check, og Karterud sier det greit etter kampen, kanskje greit å få en i trynet og komme seg ned på bakken. Det er lenge siden jeg har sett så mange svake lag i eliteserien, og av 11 seiere på rad er det vel egentlig bare kampen mot Storhamar som var særlig til skalp å snakke om. 

Da gjelder det å nullstille, og møte opp til kamp mot Stjernen i morgen.

Som importspiller skal man være bedre enn de norske, slik er det jo.
Dette er ikke første kampen han mister pucken på samme måte, det har skjedd i 3 kamper på rad, og det er ikke EN gang pr match, men flere.
Vi hadde momentum og han fucka opp slik at de scorte 3-3 målet og matchen endra seg. Fra å ha ganske god kontroll til å rakne fullstendig.
Hans feil der avgjorde kampen, og det er min påstand.

Helt enig i at man ikke skal rakke ned på enkeltspillere om de gjør en feil i ny og ne, men dette ser ut som et mønster. Veldig ofte når han er på vei hjem og får pasning eller plukker opp puck, er han ekstremt tregt i vendingene sine og er ikke i nærheten av å riste av seg motspiller. Det resulterer i at motspiller, i stort sett hver eneste av disse situasjonene, vinner pucken tilbake fra han.
Til og med kommentatorene nevnte dette, og de hyller normalt hockeyproduktet uansett hva som skjer, så det er spesielt.
Dette ble også nevnt i forrige kamp.
Er det en spiller man ikke skal gi opp kampen å ta pucken fra, er det han. Det tror jeg de fleste lag allerede har sett og han blir jaga utpå isen hver gang.

Det er jo veldig enkelt for han å unngå dette ved å spille puck istedenfor å runde opp og "regne med" at han har lagt spiller bak seg.
Når det da har skjedd en rekke ganger, og man har sett at han er 100% skyld i 2 baklengsmål alene (Asker og igår), så er det kanskje greit at det tas opp.

Vi som "eksperter" på sidelinja skal ha lov til å kritisere enkeltspillere, men det skal ikke harseleres. Det er du sikkert enig i.
Svar
#7
(11-22-2023, 01:19 PM)Flemmern Skreiv:
(11-22-2023, 10:20 AM)andgus Skreiv:
(11-21-2023, 10:16 PM)Flemmern Skreiv: Nielsen kan du få billig av meg. Du verden så mange pucktap han har når han skal forsøke å gå av en mann.
I de 3 siste kampene har han driti seg ut, og nå er han skyld i at Oilers vinner denne kampen. Han alene tar fra oss seiern.
Forventer at han sitter på benken i neste, det har vi råd til selv med 5 backer.

Du er god på å sable ned enkeltspillere, Flem. Han var sikkert ikke så god i går, men på +/- er han i godt selskap med flere. Fikk ikke sett kampen selv, men er ganske sikker på at en spiller aleine ikke kan tape den siste perioden 5-0. Her snakker vi kollektiv svikt. Det er en reality check, og Karterud sier det greit etter kampen, kanskje greit å få en i trynet og komme seg ned på bakken. Det er lenge siden jeg har sett så mange svake lag i eliteserien, og av 11 seiere på rad er det vel egentlig bare kampen mot Storhamar som var særlig til skalp å snakke om. 

Da gjelder det å nullstille, og møte opp til kamp mot Stjernen i morgen.

Som importspiller skal man være bedre enn de norske, slik er det jo.
Dette er ikke første kampen han mister pucken på samme måte, det har skjedd i 3 kamper på rad, og det er ikke EN gang pr match, men flere.
Vi hadde momentum og han fucka opp slik at de scorte 3-3 målet og matchen endra seg. Fra å ha ganske god kontroll til å rakne fullstendig.
Hans feil der avgjorde kampen, og det er min påstand.

Helt enig i at man ikke skal rakke ned på enkeltspillere om de gjør en feil i ny og ne, men dette ser ut som et mønster. Veldig ofte når han er på vei hjem og får pasning eller plukker opp puck, er han ekstremt tregt i vendingene sine og er ikke i nærheten av å riste av seg motspiller. Det resulterer i at motspiller, i stort sett hver eneste av disse situasjonene, vinner pucken tilbake fra han.
Til og med kommentatorene nevnte dette, og de hyller normalt hockeyproduktet uansett hva som skjer, så det er spesielt.
Dette ble også nevnt i forrige kamp.
Er det en spiller man ikke skal gi opp kampen å ta pucken fra, er det han. Det tror jeg de fleste lag allerede har sett og han blir jaga utpå isen hver gang.

Det er jo veldig enkelt for han å unngå dette ved å spille puck istedenfor å runde opp og "regne med" at han har lagt spiller bak seg.
Når det da har skjedd en rekke ganger, og man har sett at han er 100% skyld i 2 baklengsmål alene (Asker og igår), så er det kanskje greit at det tas opp.

Vi som "eksperter" på sidelinja skal ha lov til å kritisere enkeltspillere, men det skal ikke harseleres. Det er du sikkert enig i.

Joda. Jeg er for så vidt enig i det. Men jeg syns fortsatt påstanden om at det er hans feil aleine at vi tapte den kampen er i drøyeste laget. Om laget rakner fordi han glipper og sørger for et utligningsmål så har vi definitivt større problemer enn han. 

Det var et bananskall. Et lag i skikkelig medvind som senker skuldra litt vel mye i siste periode. Vi veit jo at det mentale har mye å si i hockey. 

Tror Nielsen kan bli veldig bra etterhvert, men han må venne seg til Norge og spillet her.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)