Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lyn vs Vålerenga, lørdag 20. april 18:00, Ullevaal Stadion
(04-20-2024, 10:48 PM)NilsDN Skreiv:
(04-20-2024, 09:49 PM)Goliat Skreiv:
(04-20-2024, 09:35 PM)NilsDN Skreiv: Synes Lyn er utrolig svake. Dette er et lag vi burde kunnet slå selv med 20 spillere. Hvis vi hadde turt å gå for det.
Vi burde slå hvilket som helst lag med 20 spillere synes jeg ;-)

Enig. Ikke så lurt å skrive på telefonen alltid. Mente 10 Smile
Lyn er et lag med spillere fra andre og tredje divisjon som vet nøyaktig hva de holder på med.  Vi er et lag med spillere fra eliteserien som ikke har peiling på hva de holder på med.
Svar
(04-20-2024, 11:49 PM)Flemmern Skreiv:
(04-20-2024, 08:44 PM)kaktus Skreiv:
(04-20-2024, 08:24 PM)Flemmern Skreiv: Målet vi slipper inn er jo Ambina sin feil. Går rundt i 16-meter'n og kommer ikke opp i han fjotten som da får avslutte alene.

Han får dele skylden med Borch som har en elendig klarering med hodet.

Borch tror Kiil Olsen skal ta den, men når han bommer, kommer ballen tett på Borch som ikke klarer annet enn å treffe ballen.
Enig i at det er flere å peke på her, men innsatsen til Ambina er helt natta på målet. For det første slipper han mannen, så halvjogger han mot situasjonen, og for det tredje, kunne han strukket ut beinet og kælka ballen vekk, iallefall forsøkt.
Det verste er at han fikk fullføre kampen. Virker nesten som om trenerduoen har bestemt seg på forhånd hvem som skal byttes når, og ikke gjør grep basert på hva som skjer der ute.
Dette er jeg enig i, vi så det mot Stabæk også, noen som utmerker seg negativt og står kampen ut mens engas beste blir byttet ut. Det samme skjer igjen mot Lyn, det er altfor dårlig av Bakke. Forventer faktisk av en trener at han evner å se an kampbildet og gjøre grep som går i riktig retning, der er ikke Bakke enda!
Svar
Det var Ambinas mål, der er ikke noe å diskuter en gang. Han må få opplæring, istedet for kjeft. Slik blir man bedre.
Svar
Her sier jo Bakke akkurat det samme som jeg nevnte. Hovedfokus er på alt annet enn sport, da går det som dette. Men det går ikke inn.

https://www.tv2.no/sport/bakke-stiller-s.../16630215/
Svar
(04-21-2024, 09:02 AM)Ettlagioslo Skreiv: Her sier jo Bakke akkurat det samme som jeg nevnte. Hovedfokus er på alt annet enn sport, da går det som dette. Men det går ikke inn.

https://www.tv2.no/sport/bakke-stiller-s.../16630215/
Ord fra en trener som ikke har fått til en dritt på 9 måneder, 24 poeng på 24 kamper og her er vi da: i OBOS hvor vi har 5 poeng på de første 4 kampene. I VG er det spillertroppen som han skyter på. Ikke veldig til lagbygge fra denne karen, fra kulturbyggeren Bakke som JJ presenterte han som. Bakke ber klubben ta ansvar, jada, svada ord fra ansvarlig trener. Hadde vi vunnet fotballkamper, ville det ikke vært stilt spørsmål. Jeg stiller spørsmål på hvor hovedfokus til vår trener er.
Svar
Ja, det gjør du rett i. Det er greit å peke på forbedringspunkter første uka på jobb. Etter snart et år i jobben er det ikke sånne ting vi vil høre. Vil helst ikke høre noen ting, bare se resultater.

For å kalle en spade for en spade så har Bakke divisjonens beste tropp og over to vinduer har han fått være med på å forme den selv. Nå må han lede laget til opprykk, ingen ting annet er godt nok og må umiddelbart føre til sparken hvis han mislykkes med det.

Men på meg virker det som at det er Bakke som har fokus alle andre steder, ikke klubben.
Svar
(04-20-2024, 08:44 PM)kaktus Skreiv:
(04-20-2024, 08:24 PM)Flemmern Skreiv: Målet vi slipper inn er jo Ambina sin feil. Går rundt i 16-meter'n og kommer ikke opp i han fjotten som da får avslutte alene.

Han får dele skylden med Borch som har en elendig klarering med hodet.

Og Kiil Olsen som trekker vekk fra målscorer og lar ham få to-tre meters rom. Håpløst.
Forsvarsspillet var vel generelt ganske bra i går (spes 2.omgang), men åpenbart at vi var preget av utvisninga ved baklengsen.

(04-21-2024, 09:43 AM)viftab Skreiv:
(04-21-2024, 09:02 AM)Ettlagioslo Skreiv: Her sier jo Bakke akkurat det samme som jeg nevnte. Hovedfokus er på alt annet enn sport, da går det som dette. Men det går ikke inn.

https://www.tv2.no/sport/bakke-stiller-s.../16630215/
Ord fra en trener som ikke har fått til en dritt på 9 måneder, 24 poeng på 24 kamper og her er vi da: i OBOS hvor vi har 5 poeng på de første 4 kampene. I VG er det spillertroppen som han skyter på. Ikke veldig til lagbygge fra denne karen, fra kulturbyggeren Bakke som JJ presenterte han som. Bakke ber klubben ta ansvar, jada, svada ord fra ansvarlig trener. Hadde vi vunnet fotballkamper, ville det ikke vært stilt spørsmål. Jeg stiller spørsmål på hvor hovedfokus til vår trener er.

Bakke peker på noe viktig. Vi er en klubb som har altfor diversifiserte ambisjoner og toppfotballen drukner blant alle andre politisk korrekte mål. Tvilsomt om det vil endre seg med den nye styrelederen (en mannlig utgave av Tuva). Samtidig bør Bakke selv fokusere på fotballen. Vanskelig å vurdere så mye ut fra kampen i går. Rijks hodemist gjør det vanskelig og synes laget gjør en grei jobb med å få med et poeng. Er imidlertid ikke like imponert over Bakkes lagledelse i tidligere matcher. Synes både taktikk og inngang til matcher er feig og uinspirert. Stusser også over taktiske disposisjoner. Ikke åpenbart at han er løsningen, men tror like stor del av problemet er tullingen JJ.
Svar
(04-20-2024, 11:52 PM)Belhaven Skreiv:
(04-20-2024, 10:48 PM)NilsDN Skreiv:
(04-20-2024, 09:49 PM)Goliat Skreiv:
(04-20-2024, 09:35 PM)NilsDN Skreiv: Synes Lyn er utrolig svake. Dette er et lag vi burde kunnet slå selv med 20 spillere. Hvis vi hadde turt å gå for det.
Vi burde slå hvilket som helst lag med 20 spillere synes jeg ;-)

Enig. Ikke så lurt å skrive på telefonen alltid. Mente 10 Smile
Lyn er et lag med spillere fra andre og tredje divisjon som vet nøyaktig hva de holder på med.  Vi er et lag med spillere fra eliteserien som ikke har peiling på hva de holder på med.

Sett fra 105 rad 4 i går, tenkte jeg akkurat det samme - Lyn fremsto med en tydelig struktur og rollefordeling. Og det fra start (før hjerneblødningene fra vår spiss). Spesielt 7,3 og 10 på venstre siden, skapte mye. Lyn nr 7 klart banens beste og noe vi savner i form av en med godt blikk for spillet. Vår sentrale midtbane, var nærmest fraværende.

For meg virker det fortsatt som om GB ønsker å spille en type fotball som han ikke har mannskap til og i tillegg nekter han å gjøre bytter. Lyn bytta vel 4 mens vi gjorde 2 sene bytter hvorav en back.

Klart vi har en bedre stall spiller for spiller, men som lag mener jeg faktisk Lyn, var langt bedre og kanskje det er viktigere med unge, lærevillige spillere, samt en utviklingsorientert trener… 

Igjen - det handler om å vinne fotballkamper og da er nøkkelen å få ut potensialet i spillergruppa. Der ligger litt av gåten som må knekkes.

Heldigvis er det enda mer kokos i Obos enn i ES og vi er fortsatt med, men vi må snart begynne å vinne fotballkamper!

Ellers en hærlig ramme rundt kampen hvor tribunekampen hadde en soleklar vinner (1-10 seier).
Svar
Vi savner en uforutsigbar ving ala Amor Layouni
Svar
(04-21-2024, 03:00 PM)Glennsoe Skreiv: Vi savner en uforutsigbar ving ala Amor Layouni

Håper fortsatt at Thorvaldsen kan bli den uforutsigbare vingen
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)