Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Årsmøte 2024
#51
(02-04-2024, 04:25 PM)Langbølgen Skreiv: Brunskjorter og den slags hater jeg, så skjønner ikke hvorfor det blir blandet inn i det jeg skrev. 

Du skjønner ikke hvorfor brunskjorter trekkes inn? La meg forklare.
Det stammer fra SA (Sturmabteilung) som var nazistenes paramilitære organisasjon, som var uniformert i brune skjorter - og det er kanskje paramilitære grupperinger "og den slags" du hater - men brunskjorter brukes på "folkemunne" som en betegnelse på høyreekstreme grupperinger, og høyreekstreme meninger virker det ikke som du tar spesielt stor avstand fra.

Du deler en lenke til en sak fra HRS, som ansees for å være en temmelig høyrevridd organisasjon.  
Saken er skrevet av Hege Storhaug. Hun går ikke av veien for å ytre seg i tråd med høyreekstreme verdier, spesielt retta mot islam. Du mener det ikke er noe galt med henne, at hun har intelligente meninger og snakker for døve ører og naive folk som meg. I tråd med hva folk (for) langt til høyre pleier å mene.
Du bruker også begrepet "naivitetens Norge" - som også er mye brukt av høyreradikale. 
Du takker deg i samme åndedrag til Italia og viser support til Lazio. En klubb som er kjent for å ha flest/mest rasistiske og høyreekstreme supportere. 
Noen mistenker at du ble utstengt fra forrige forum bl.a. for å hylle SIAN (en islamfientlig og høyreradikal organisasjon), og du benekter det ikke. 

Du er sikkert ikke enig i stort av det jeg skriver, men her har du i alle fall en forklaring på hvorfor jeg sa at om Eriksen er en rødklovn er du en brunskjorte. 

Til moderatorene: Ja, jeg vet jeg er noe "off topic", men dette kommer altså ut av Langbølgens argumentasjon for hvorfor Eriksen ikke er egna som styreleder i VFE. Ergo en viss relevans. Men, viktigst av alt: Vålerenga er en multikulturell klubb. "Klubben for alle" og "Vålerenga mot rasisme" blir floksler og pissprat om vi ikke sier tydelig i fra når folk sprer fremmedfrykt og høyreekstrem propaganda. Og det må tas i det offentlige rom. Å sende en PM til Langbølgen har trolig ingen effekt og lar hans svada bli stående uimotsagt i offentligheten. 

Håper i grunnen at de som mistenker at Langbølgen og VIFPatriot er samme bruker har rett. Det holder med én slik ekstra opplyst "supporter" i en ellers naiv gjeng med fotballinteresserte....

Hold deg til fotball, Langbølgen. Eller forlat oss og hold deg til et av ekkokammerene du ellers frekventerer.
Svar
#52
Jeg tenker vi stenger for innlegg om rasismetemaet etter dette innlegget.

Hold dere til tema. Fremtidige innlegg her som ikke gjør det blir sletta med en medfølgende advarsel.
Svar
#53
Får håpe det kommer et benkeforslag på Jalland. Eller noen andre. Vi har rykket ned fordi styret ikke klarte å ta tak i det sportslige. Da trenger vi ikke mer av det samme, da trenger vi noe annet.
Svar
#54
Innkalling og påmelding til Årsmøte 2024 her: https://www.vif-fotball.no/nyheter/innka...il-arsmote

Dato 5. mars.
Svar
#55
Kanskje avklare med Jalland og, idk. Smile
Svar
#56
Da ligger årsmøtepapirene ute. Forslaget om å utvide valgkomite og styret får min støtte i hvert fall.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/arsmotepapirer-2024
Svar
#57
https://klanen.no/diverse-skribenter/hva...ngas-beste
Svar
#58
"Krigserklæring"? Hva er det de driver med i valgkomitéen? En sånn uttalelse er avskjedigelsesgrunn i mine øyne!
Svar
#59
(03-04-2024, 11:30 AM)idle76 Skreiv: "Krigserklæring"? Hva er det de driver med i valgkomitéen? En sånn uttalelse er avskjedigelsesgrunn i mine øyne!

Ja, det er veldig veldig rart det der. Nå vet vi jo ikke hvem som har sagt hva da. Men at styret i klubben er kvalifisert til både å ivareta det sportslige, som de har 100% av ansvaret for, og samtidig også har folk som kan kommunisere godt med AS-styret burde jo være en selvfølge.

Vi er i OBOS fordi styret i klubben ikke skjønte sin egen rolle og tok det ansvaret. Hva det samme styret mener om antall styremedlemmer er derfor helt underordnet.

Når det gjelder forslaget om bærekraftig økonomi så mener jeg at styret skal undersøke alle muligheter. Alt fra å inngå en forlengelse av dagens avtale, reforhandle den så den blir mer gunstig for klubben eller å kunne stå på egne ben. Men det er til syvende og sist ikke opp til styret hva som skjer videre. Det er det medlemmene som bestemmer og som eventuelt må si ja eller nei til en avtale med en investor, Trøim eller andre. Men hvis disse alternativene ikke skaffes, så blir det jo styret som likevel bestemmer det. Ved å unnlate å gi medlemmene reelle alternativer.
Svar
#60
(02-29-2024, 10:30 AM)NilsDN Skreiv: Da ligger årsmøtepapirene ute. Forslaget om å utvide valgkomite og styret får min støtte i hvert fall.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/arsmotepapirer-2024

Mobiliser som faen for å få folk til å utvide styret!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)