05-29-2026, 09:45 PM
Må slite veldig for og finne noen artikler fra kampen. Ingenting på VG og rettighetshaver tv2 har kun målet til Lange
Skuffende..
Skuffende..
|
Vålerenga - Kristiansund | Intility Arena | 29. mai kl. 19:00
|
|
05-29-2026, 09:45 PM
Må slite veldig for og finne noen artikler fra kampen. Ingenting på VG og rettighetshaver tv2 har kun målet til Lange
Skuffende..
05-29-2026, 10:07 PM
05-29-2026, 10:08 PM
Deilig med seier
Orntli arbeidsro gjennom VM-pausen med denne Viser en helt annen intensitet og innsats idag. Defensivt gjør vi dog fortsatt mye rart. Digg å se Ambina i noe som ligner gammal form. Og etter VM har vi både Sæter og Ofkir tilbake. Finner vi en midtstopper nå så kan høsten bli artig
05-29-2026, 10:18 PM
Deilig med seier. Mye bra i dag. Fine mål. Fremdeles en del rusk defensivt. Men herregud som jeg savner dommere som Tommy Skjerven, Terje Hauge, Tom Henning Øvrebø, Per Ivar Staberg, Espen Berntsen, Rune Pedersen, Brage Sandmoen, Jon Skjervold og Kjell Alseth. Ja, til og med Roy Helge Olsen, Svein Oddvar Moen og Svein-Erik Edvartsen.
05-29-2026, 10:35 PM
(05-29-2026, 10:18 PM)Trazan Apansson Skreiv: Deilig med seier. Mye bra i dag. Fine mål. Fremdeles en del rusk defensivt. Men herregud som jeg savner dommere som Tommy Skjerven, Terje Hauge, Tom Henning Øvrebø, Per Ivar Staberg, Espen Berntsen, Rune Pedersen, Brage Sandmoen, Jon Skjervold og Kjell Alseth. Ja, til og med Roy Helge Olsen, Svein Oddvar Moen og Svein-Erik Edvartsen. Nivået på dommerene var vel ikke noe bedre før. Vi sang "kjøpt og betalt" da også.
05-29-2026, 10:43 PM
(05-29-2026, 10:35 PM)Østblokka Skreiv:(05-29-2026, 10:18 PM)Trazan Apansson Skreiv: Deilig med seier. Mye bra i dag. Fine mål. Fremdeles en del rusk defensivt. Men herregud som jeg savner dommere som Tommy Skjerven, Terje Hauge, Tom Henning Øvrebø, Per Ivar Staberg, Espen Berntsen, Rune Pedersen, Brage Sandmoen, Jon Skjervold og Kjell Alseth. Ja, til og med Roy Helge Olsen, Svein Oddvar Moen og Svein-Erik Edvartsen. Det gjorde vi, men jeg synes nivået var bedre før. Sikkert ikke godt nok da heller, men bedre enn nå.
05-29-2026, 10:46 PM
05-29-2026, 10:54 PM
Ikke verst for en «gjeng dansker», ikke sant?
05-29-2026, 10:58 PM
(05-29-2026, 10:43 PM)Trazan Apansson Skreiv:(05-29-2026, 10:35 PM)Østblokka Skreiv:(05-29-2026, 10:18 PM)Trazan Apansson Skreiv: Deilig med seier. Mye bra i dag. Fine mål. Fremdeles en del rusk defensivt. Men herregud som jeg savner dommere som Tommy Skjerven, Terje Hauge, Tom Henning Øvrebø, Per Ivar Staberg, Espen Berntsen, Rune Pedersen, Brage Sandmoen, Jon Skjervold og Kjell Alseth. Ja, til og med Roy Helge Olsen, Svein Oddvar Moen og Svein-Erik Edvartsen. Klassisk det at man sier at alt var bedre før, men tror ikke det stemmer når det gjelder nivået på dommerne.
05-29-2026, 10:58 PM
(05-29-2026, 10:43 PM)Trazan Apansson Skreiv:Var nok ikke bedre før, men før så hadde dommerene noe som het selvtillit, pondus og integritet. Jeg vil argumentere for at en av tidenes beste dommere er Collina, gjorde sikkert feil han og, men han kom unna med det, fordi han var trygg på det han gjorde. VAR har motsatt effekt, dommerens egen vurdering og forståelse betyr veldig mye mindre, fordi man har et team på 4 (?) som skal ha ryggen din og sørge for at ting blir riktig.(05-29-2026, 10:35 PM)Østblokka Skreiv:(05-29-2026, 10:18 PM)Trazan Apansson Skreiv: Deilig med seier. Mye bra i dag. Fine mål. Fremdeles en del rusk defensivt. Men herregud som jeg savner dommere som Tommy Skjerven, Terje Hauge, Tom Henning Øvrebø, Per Ivar Staberg, Espen Berntsen, Rune Pedersen, Brage Sandmoen, Jon Skjervold og Kjell Alseth. Ja, til og med Roy Helge Olsen, Svein Oddvar Moen og Svein-Erik Edvartsen. Så har det en annen effekt også, en vurdering blir plutselig veldig feil, når det er 5 stk som ikke klarer å ta en "riktig" avgjørelse på noe den gemene hop mener er helt opplagt. Det var mye enklere før, feilaktige avgjørelser ble selvsagt diskutert, men det var en konsensus om at dommeren kan ta feil når en avgjørelse må tas på sekundet. Idag har man 1-8 minutter på å ta den rette avgjørelsen med en skokk av "eksperter" , og gjør allikevel "feil". Da ser man jo ut som klovner. Så er jo ironien i at den som fikk det til aller best (Collina) er en forkjemper for VAR, ganske morsom i seg selv. Det er dessverre penga som rår, det er det eneste som betyr noe, det dreper fotballen, sakte men sikkert. |
|
« Neste nyere | Neste eldre »
|