Avstemning Jeg tror vår neste trener blir
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Petter Myhre fortsetter inn i evigheten i hvert fall til seriestart 2027
6.25%
5 6.25%
Kjetil Knutsen eller Ole Gunnar Solskjær
5.00%
4 5.00%
Vi vender alltid tilbake til Reka
3.75%
3 3.75%
Hans Erik Ødegaard gøy å stjele fra bøfla
7.50%
6 7.50%
Vi trenger en danske siden de felste spillerne er danske
3.75%
3 3.75%
Johannes Moesgaard eller Jørgen Isnes
47.50%
38 47.50%
Kåre Ingebrigtsen, Eirik Horneland eller Alfred Johansson
5.00%
4 5.00%
Gaute Helstrup eller Jørgen Vik
7.50%
6 7.50%
Ivar Hoff, Ronny Deila, Dag‑Eilev Fagermo eller Vegard Hansen. Da blir vel alle glade?
3.75%
3 3.75%
Annen, skriv hvem i tråden
10.00%
8 10.00%
Totalt 80 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 3.5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vår neste hovedtrener
Ser TV2 kanskje var litt ivrige?
"Rettelse kl. 12.58: TV 2-desken videreformidlet mandag opplysninger i denne artikkelen om at Kevin Nicol blir assistenttrener i KFUM. Det var en forhastet konklusjon og stemmer ikke med opplysningene til journalistene Eirik Nesset Hjelvik og Erlend Borren Kristoffersen. TV 2 beklager." https://www.tv2.no/sport/isnes-blir-kfum.../18852024/

Så spørs det om opplysningene til Tv2 var helt feil, eller at de bare var litt ivrige og det ikke er klart enda. Jeg er ganske sikker på at Thomas Holm har veldig lyst til å bli med til oss, og jeg tror det også er planen, KFUM må bare ha nytt team på plass før de kan slippe han.
Svar
Da må vi i så fall sparke Trond Fredriksen. Han ble vel ansatt som toppspillerutvikler, men den rollen har Andre Schelander nå. Husker ikke helt når han ble oppgradert til assistenttrener men det var vel neppe tilfeldig. Skjedde kanskje når Ribeiro forsvant?
Svar
(05-18-2026, 03:38 PM)Grimm Skreiv: Da må vi i så fall sparke Trond Fredriksen. Han ble vel ansatt som toppspillerutvikler, men den rollen har Andre Schelander nå. Husker ikke helt når han ble oppgradert til assistenttrener men det var vel neppe tilfeldig. Skjedde kanskje når Ribeiro forsvant?

Nei, hvorfor det? Vi har Bakke&Myhre ut, Johs inn. Eller 2 ut, bare 1 inn. TH inn betyr ikke større endringer enn at 2 går ut, 2 kommer inn.
Svar
Da er vi i så fall tilbake til MA-tidene med defensiv trener eller hva du vil kalle det. Ev. 2 assistenter da. Virker uansett litt folksomt, det er 12 stk i støtteapparatet allerede - ikke rart vi må selge spillere for x millioner hvert år. Tongue
Svar
(05-19-2026, 04:11 AM)Grimm Skreiv: Da er vi i så fall tilbake til MA-tidene med defensiv trener eller hva du vil kalle det. Ev. 2 assistenter da. Virker uansett litt folksomt, det er 12 stk i støtteapparatet allerede - ikke rart vi må selge spillere for x millioner hvert år. Tongue

Selv om jeg er enig i at lønninger må ned, så kan vi ikke spare oss til fant heller. 

MA ble jo latterliggjort for å skulle ha så stort trenerteam, men i dag er det vel ikke akkurat noen som hever øyebrynene over at klubber har spesialiserte trenere. Det er vel der lista ligger i dag.

Men det er litt ulike diskusjoner. Jeg mener vi ikke må sparke noen for å få plass til Thomas Holm, fordi Bakke og Myhre etterlot seg to ledige plasser i støtteapparatet, som foreløpig kun har blitt fylt opp av en person. Så er hvor mange trenere, og hvem de i så fall skal være, en annen diskusjon. Og lønnsbudsjettet vårt en litt annen diskusjon det også.

Når det gjelder det siste så er det ingen tvil om at Bakke og Myhre har vært en stor lønnspost. Vi vet jo ikke helt hva de har hatt i lønn så klart, men jeg tipper at Moesgaard og Holm vil tjene mindre enn Bakke og Myhre gjorde.
Svar
Alt handler om roller, ja.
Myhre mumlet noe som lignet at Bakke var en slags manager, mens han selv var sjefen på feltet som en hovedtrener.
Moesgaard er helt klart hovedtrener.
Hvis Fredriksen og Holm i praksis har samme rolle så er det ikke plass til begge - evt så må en av dem ta en annen rolle enn de har hatt før.
Svar
Tror ikke det bare handler om roller da.

Det handler også om forståelse. Forståelse av hverandre. Hvis Johs ønsker å spille fotball omen måte, så er det viktig at assistenter også forstår den måten. Jeg tror trenerteam er ment å skulle utfylle hverandre.

Men det er jo så klart avhengig av treneren også, hvor viktig sånne ting er. Bakke og Myhre var en duo der de utfylte hverandre. Kan jo hende Johs er annerledes og ikke like avhengig av en spesifikk person for å komplettere han selv.

Men jeg tipper Johs vil ha med Holm og at Holm har lyst til å komme. Og at det kun er timingen det står på, siden Holm har kontrakt kun ut året. Trond Fredriksen har kontrakt ut 2027.

Når vi hadde Bakke her så hadde vi Bakke, Myhre, Ribeiro. Så hadde vi Bakke, Myhre og Fredriksen når Ribeiro dro til Emiratene. Jeg ser sånn i utganspunktet ikke noe problem med Johs, TH og Fredriksen. Også Kåffa har da flere assistenter. I dag er det Holm og Dajani.
Svar
Tipper TH4 kommer i VM-pausen om ikke før.

Da får han hjulpet Isnes litt i gang, men så lenge han bare har kontrakt ut året så må han enten forlenge eller takke for seg ganske fort.
Ingen er tjent med at han går på oppsigelse et halvt år mens han venter på å komme hit.
Det tror jeg de har en veldig grei dialog på. Og at ikke Kåffa prøver å presse oss til å betale noen voldsomme summer.
Nå vet vi ikke om Moesgaard vil ha med TH4 over da, men det er nok sannsynlig.
Ei heller om Isnes har en assistent på lur han gjerne vil ha med, men det tipper jeg at også er sannsynlig.

DFH er jeg langt mer usikker på om kommer.
Svar
Vel, Kåffa startet trener jakten 1 måned før vi signerte han - så de er nok forberedt på alt..
Svar
(05-19-2026, 10:39 AM)Loffen Skreiv: Alt handler om roller, ja.
Myhre mumlet noe som lignet at Bakke var en slags manager, mens han selv var sjefen på feltet som en hovedtrener.
Moesgaard er helt klart hovedtrener.
Hvis Fredriksen og Holm i praksis har samme rolle så er det ikke plass til begge - evt så må en av dem ta en annen rolle enn de har hatt før.

Vær så snill, forskjellen er tydelig. I VIFs video om kampen ser vi samtalen og atmosfæren i garderoben i pausen. Han bruker ord som DRITT og snakker med overbevisning og indignasjon.

Laget kommer tilbake til kampen og dominerer de siste 45 minuttene, så enkelt er det. Han er på sidelinjen og dirigerer laget, roper og går frem og tilbake.

Til syvende og sist tror jeg at vi ikke trengte en manager og en altergutt, vi trengte en leder.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)