Avstemning Tipp på alt dere tror
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Vi vinner med mer enn ett mål
18.82%
32 18.82%
Vi vinner med ett mål
5.29%
9 5.29%
Vi vinner ikke
1.18%
2 1.18%
Rajkovic tar rekorden som tidens yngste eliteseriespiller
22.94%
39 22.94%
Thorvaldsen får målpoeng
15.88%
27 15.88%
Sæter spiller en halvtime eller mer
8.82%
15 8.82%
Vi får minst tre gule kort
1.18%
2 1.18%
Vi holder nullen
3.53%
6 3.53%
Hednstad kommer inn for sjåtil de andre 10 som har spilt de siste to treningskampene starter
5.88%
10 5.88%
Det kommer 11 500 tilskuere eller mer
16.47%
28 16.47%
Totalt 170 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Seriestart, Enga - Sandefjord Søndag 15.03 Kl. 17.00
(03-16-2026, 10:39 AM)hmchrist Skreiv: Bare sånn for å være et petimeter av en besserwisser. Ser at SIF er brukt ved et par anledninger i denne tråden. Det assosierer jeg (og trolig mange andre) med Strømsgodset Idrettsforening. Det er ingen I i Sandefjord Fotball. SF eller SFJ er derfor bedre forkortelser for Sandefjord.
Takk for oppmerksomheten Wink

Jeg burde vite om de har et nedsettende kallenavn eller noe sånt, men jeg synes de er ubetydelige nok til å ikke ha noen rivaler ...
Svar
(03-16-2026, 10:39 AM)hmchrist Skreiv: Bare sånn for å være et petimeter av en besserwisser. Ser at SIF er brukt ved et par anledninger i denne tråden. Det assosierer jeg (og trolig mange andre) med Strømsgodset Idrettsforening. Det er ingen I i Sandefjord Fotball. SF eller SFJ er derfor bedre forkortelser for Sandefjord.

Som en medpetimeter stiller jeg meg bak dette innlegget. Skulle jeg jeg på noe tidspunkt skrive noe som krever petimetring så er det bare å fyre løs.
Thank you for your attention to this matter.
Sincerely
JohnF
Svar
Litt heldige 3 poeng der ja. Så lenge vi ser forbedringer i spillet fremover er det helt ok. Men det var enkelte ting jeg irriterte meg en del over.

Det blir fryktelig mye nesten. Vi har periodevis bra grunnspill, men er fryktelig upresise i siste tredjedel. Målet viser hvor viktig Westergaard kan bli. God start på sesongen for Lange, som må jobbe hardt for spilletiden i år!
Skuffende at vi ikke klarer å ha initiativet større deler av kampen. Vi skal dominere hjemme!

Filip så på ingen måte ut som 70mill. Han gjør en del bra ting, men touchen hans er tidvis trefot. Håper dette er premierenerver. Han har sett bedre ut i treningskamper.
Finnsson viser hvor offensiv han er og han kommer garantert til å bidra masse der. Samtidig utrolig viktig vi klarer å holde igjen der når han drar på eventyr, ellers blir det fort farlig feil vei.
Kiil-Olsen starter meget bra. Klart bestemann i forsvarsfireren.
Hedvall. Makan! For noen redninger! Soleklar BB!
Gratulerer til Rajcovic! Blir noen veldig spennende år fremover!
Svar
Gledelig med 3 poeng, men ble veldig betenkt. Vi var rett og slett dårlige mot et lag som var veldig dårlige borte forrige sesong, og som har mistet sine 3 beste spillere.
Vi må opp mange hakk neste helg mot et RBK lag som antagelig er uhyre revansjesugent etter massiv kritikk for Molde matchen.
Svar
(03-16-2026, 12:34 PM)Oldtimer Skreiv: Gledelig med 3 poeng,  men ble veldig betenkt. Vi var rett og slett dårlige mot et lag som var veldig dårlige borte forrige sesong,  og som har mistet sine 3 beste spillere.
Vi må opp mange hakk neste helg mot et RBK lag som antagelig er uhyre revansjesugent etter massiv kritikk for Molde matchen.

Enig der. Heldigvis er RævBK også dårlige for tiden, men vi må opp mange hakk. Vi får skrive det av på at det er tidlig i sesongen. Touchen til Fillip kommer nok til å sitte bedre, samt pasningsspillet på midtbanen (til tider horribelt). Gleder meg til helga allerede.
Svar
Mitt spørsmål og undring er hvorfor vi IKKE introduserer start 11'en MENS de står i spille tunellen ?

Det må da være en bedre selvtillitsboost og høre publikum DER enn mens de sitter i garderoben etter oppvarming..

Var det ikke slik før? Eller ble de introdusert mens de sto på matta? Hva gjør andre klubber??
Svar
(03-16-2026, 02:24 PM)Glennsoe Skreiv: Mitt spørsmål og undring er hvorfor vi IKKE introduserer start 11'en MENS de står i spille tunellen ?

Det må da være en bedre selvtillitsboost og høre publikum DER enn mens de sitter i garderoben etter oppvarming..

Var det ikke slik før? Eller ble de introdusert mens de sto på matta? Hva gjør andre klubber??

Enig dersom Østblokka har vett nok til å juble for hvert navn som blir ropt opp, istedet for å holde på med en eller annen evighetssang. Litt usikker på om det er mulig å få til.
Svar
(03-16-2026, 02:47 PM)Oldtimer Skreiv: Enig dersom Østblokka har vett nok til å juble for hvert navn som blir ropt opp, istedet for å holde på med en eller annen evighetssang. Litt usikker på om det er mulig å få til.

Hjelpe meg.

Men altså; speaker på "normal lydstyrke" er en utfordring å høre på Blokka når man står litt utenfor de mest aktive.
Om de mest aktive hører noe som helst av speaker tviler jeg på.
Unntaket er etter scoring men der venter jo speaker med annonsering til første feiring har roet seg...
Svar
(03-16-2026, 11:19 AM)papajoao Skreiv:

Jeg burde vite om de har et nedsettende kallenavn eller noe sånt, men jeg synes de er ubetydelige nok til å ikke ha noen rivaler ...

Nord-vestfoldinger kaller dem wannabe-Bærum

Dårlig kamp, digg med 3 poeng. Sandefjord er gode på gørrkjedelig spansk possession-ball uten veldig mye framdrift. Skjønner likevel ikke hvorfor vi skal legge oss så dypt mot en targetspiss og to semi-trege vinger (med andre kvaliteter, altså).

Hedvall, Grunde og Westergaard var gode.
Sørensen, Kiil og Ivan var bra de også.
Lange var dårlig etter scoringa.
Bjørdal langt under pari. En halvmeter off i både posisjonering og pasninger. Men han kommer.
Sjåtil var som forventa. Bedre med Hedenstad, men har vi nå bare 3 backer? Det er litt krise...

Ole var som forventa.
Og Strand var jo helt gud!

Vinner på en dårlig dag. Litt tur er lov å ha, men det kan vi ikke regne med at fortsetter.
Svar
Vi strålte vel ikke akkurat spillemessig, men det gjorde Engas supportere. Herlig stemning både før, under og etter matchen. Masse folk og et enormt trøkk. Lerkendal neste.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)