Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Treningskamper på Direktesport/TV2 Play vinter 2026
(02-22-2026, 01:51 PM)JackBlack Skreiv:
(02-21-2026, 06:41 PM)Wild Touch Skreiv: Denne kampen (moz KFUM) er mye kjedeligere enn den mot Tromsø.  Apold Åsen var gigantisk i den kampen.

Mest imponert over at Apold Aasen rakk å spille både mot Tromsø for Vålerenga og for Skeid mot Strømmen knappe tre timer senere..

He he, mente Sjøvold.
Svar
Føler meg klar til flere kamper nå .

Når slippes billettene til første hjemme kampen?
Svar
(02-22-2026, 06:03 PM)Glennsoe Skreiv: Føler meg klar til flere kamper nå .

Når slippes billettene til første hjemme kampen?

Første uken i mars.
Svar
Nu jævlar, nu drar det til sej

Vi er ferdig med treningskampene der man ikke ser på resultat og der man kjører jevne lag for at alle skal få spilletid og finne kampformen.

Lørdag var målet at flest mulig fra a-laget skulle få 90 min i en av de to kampene, fra og med neste treningskamp skal vi ta ut det beste laget vi har og bruke de to siste treningskampene på å spisse laget og relasjonene mot serieåpningen. Noen vil bli skuffet sier Myhre til Trikkeligaen om den vanskelige jobben med å velge ut våre beste 11, for stallen er bredere enn noen gang.

Det gjenstår to treningskamper, førstkommende fredag klokka 14 mot RBK og lørdag 7 mars mot godset

De som ikke spilte 90 lørdag 

Bully og Ofkir er de eneste jeg vet om som er langtidsskada.
Hedenstad fikk seg en smell i ribbeina for noen kamper siden, men var med for en god uke siden da vi møtte Djurgården (spilte 51 min) før dobbelt kampene lørdag sa klubben at han sleit litt med et kne, så det blir spennende å se neste gang.
Hvorfor Even ikke var med vet jeg ikke, landslag kanskje? 

Hedenstad 0
Even 0
Bjørdal 45
Sæter 45
Promise 45
Obasi 45
Kevin 60
Haren 70
Sjøeng 80
Rajkovic 86

Bjørdal spilte hele kampen mot Djurgården, hvorfor han kun fikk en omgang nå vet jeg ikke. 
Sæter har vært syk så det er vel grunnen hans. Han sto også over mot Djurgården 
Promise har jeg ikke hørt om noe på 
Obasi leverte en meget god søknad om å få være med i troppen og være en super reserve etter mål og assist, mange har vel ønsket seg utlån av han. Men kanskje er han i gang? Han skårte jo for stabæk mot lsk i treningskamp for litt siden og. 
Veldig gledelig å se at Kevin orker en hel time. Han er jo nylig tilbake fra skade, men nå tror han at han vil holde seg skadefri lenge 
Haren spilte 70 så det nærmer seg jo full kamp, han står over første kamp så er godt i rute til kamp nummer to får vi si. 
Sjøeng måtte vel gå av ti min før for at tredjekeeperen skulle få prøve seg. 
Rajkovic holdt nesten nitti det er sterkt. Putta gjorde han og. Jeg tror han får spilletid mot Sandefjord, men at han kommer fra benk. 

For ordensskyld kan vi også se på de som spilte 90 på lørdag

Hedvall 

Sjåtil 
Olsen 
Näsberg 
Kolbeinn
Strand (har spilt mest i forsvar i oppkjøringa)
Jarl
Pallas

Lange
Ambina
Westergaard
Hagen
Sjøvold

Grundetjern
Thorvaldsen
Sørensen

--------------

Skal vi prøve oss på å gjette lag i serieåpninga da og hvor det er tettest kamp 

Sæter/Grundetjern
Thorvaldsen/Sørensen Promise/Rajkovic/(Haren) 

Bjørdal* 
Ambina* Westergard (sistnevnte sloss vel med Sjøeng) 

Kolbein* (på stopper plass er det svært tett mellom Kevin, Näsberg og Olsen) Hedenstad (Strand om førstnevnte ikke er fit for fight tror jeg, men Sjåtil er også aktuell) 

Hedvall* 

De med stjerner ser jeg på som temmelig sikre, men det er langt færre enn vanlig. 

Angrepsrekka er vanskelig å sette sammen. 
Jeg tenker vel at Thorvaldsen er foran Sørensen, men jeg tror ikke vi tør å starte med to unge vinger. Første kamp er Haren suspendert så kanskje det blir Sørensen og Promise fra start?
Eller bryter vi prinsippet om at Thorvaldsen er venstre allerede i første omgang? Jeg føler vi er sterkest med Sørensen og Thorvaldsen på banen.  
Mellom Sæter og Grundetjern kan det bli en beinhard duell om Sæter er frisk og rask. Ingen av de har vel brillijert i oppkjøringa så langt, men det er noen uker igjen. 

Kaptein Bjørdal er vel bankers så lenge han er fit for fight. Han spilte som sagt kun en omgang. Kontrakten hans går ut etter sesongen og Jokke har sagt at vi vil strekke oss langt for å forlenge den. Bjørdal er positiv, men sier det også frister litt med utlandet. 

Ambina ser jeg på som helt sikker. Men er noe av poenget med å snu diamanten på midten at det også blir plass til Sjøeng? Eller er det Westergaards fysikk vi kan forvente å se. 
Det virker som man i år kjører to av tre defensive midtbanespillere for å kunne ha to offensive kanter. I fjor hadde vi ofte Strand som kant for å ha en med defensiv styrke der. 
Det gjør at Bjørdal kan være enda mer offensiv. Han hadde fire mål og syv assist i fjor og 7 mål 10 assist i obos året før. Får vi tall opp mot obossesongen så begynner det å hjelpe 

Kevin og Näsberg tror jeg er vår foretrukne stopper duo om alle er friske og raske, men Olsen var bra sist og kommer ikke til å gi seg uten kamp. 
Både Pallas og Sjåtil har sett bedre ut i oppkjøringa enn de gjorde under fjorårets sesong, det er veldig positivt. Men de er nok fortsatt et stykke unna førstevalg og det at vi bruker Strand såpass mye i forsvar sier vel noe om at vi anser oss som svakest i bakre firer. 

Jeg er meget spent på laget i de tre neste kampene, det er i hvert fall sikkert.
Svar
Synes dette virker som en veldig bra oppkjøring, så da får vi håpe vi ikke jinxer akkurat det da.

Men troppen virker fulltallig. Det sies ikke så mye fra offisielt hold om vi kan forvente noen flere inn. Eller ut. Men fravær av store salg gjør vel at pengebingen er ganske tom. Samtidig så er overgangsvinduet til Europa stengt, så da ligger det vel ikke akkurat i korta at vi mister noen heller.

Det jeg ønsker å se akkurat i dag da er jo at Raikovic signerer på sin kontrakt. Er rimelig sikker på at det er i dag han fyller 15. Men kanskje han ikke rakk det i storefri og må ta det i ettermiddag i stedet.

Det som i hvert fall er bra er at troppen har vært full ganske så lenge, sånn at de har fått trent mye sammen. Det er utvilsomt konkurranse om plassene for første gang på lenge, så alle må strekke seg for å kjempe til seg en startplass.

For de som har fulgt med en stund så kjennes det veldig uvant å se at vi er såpass i rute, at vi har såpass god dekning som vi faktisk har. Så gjenstår det å se da. Vi har utvilsomt gjort en god jobb i vinter på kvanitet. Litt mer usikker på kvalitet. Noen ganger henger jo det sammen da. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye bedre vår 1. 11'er har blitt, men vi har såpass med dekning at vi nok vil spille med et sterkt lag oftere enn i fjor. Og forsvaret kjennes litt usikkert. En høyreback av høy klasse og ditto midtstopper hadde jeg ikke sagt nei til.
Svar
(02-23-2026, 02:29 PM)NilsDN Skreiv: Synes dette virker som en veldig bra oppkjøring, så da får vi håpe vi ikke jinxer akkurat det da.

Men troppen virker fulltallig. Det sies ikke så mye fra offisielt hold om vi kan forvente noen flere inn. Eller ut. Men fravær av store salg gjør vel at pengebingen er ganske tom. Samtidig så er overgangsvinduet til Europa stengt, så da ligger det vel ikke akkurat i korta at vi mister noen heller.

Det jeg ønsker å se akkurat i dag da er jo at Raikovic signerer på sin kontrakt. Er rimelig sikker på at det er i dag han fyller 15. Men kanskje han ikke rakk det i storefri og må ta det i ettermiddag i stedet.

Det som i hvert fall er bra er at troppen har vært full ganske så lenge, sånn at de har fått trent mye sammen. Det er utvilsomt konkurranse om plassene for første gang på lenge, så alle må strekke seg for å kjempe til seg en startplass.

For de som har fulgt med en stund så kjennes det veldig uvant å se at vi er såpass i rute, at vi har såpass god dekning som vi faktisk har. Så gjenstår det å se da. Vi har utvilsomt gjort en god jobb i vinter på kvanitet. Litt mer usikker på kvalitet. Noen ganger henger jo det sammen da. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye bedre vår 1. 11'er har blitt, men vi har såpass med dekning at vi nok vil spille med et sterkt lag oftere enn i fjor. Og forsvaret kjennes litt usikkert. En høyreback av høy klasse og ditto midtstopper hadde jeg ikke sagt nei til.

Må vel kunne sies at den bakre rekken er vårt svakeste ledd. IMO er det bekymringsfullt. Tilbake til å få en i sekken tidlig så måtte ut og jage i 85.
Svar
Forsvarsrekka er svakeste ledd, ja.
Midtbanen må bidra defensivt.
Med diamant på midten må bakerste mann her ta ansvar som "ekstra" midtstopper.

Angrep er det beste forsvar blir fort mantraet denne sesongen (også).
Svar
Jeg mener vi vil bli sterkere defensivt med Ambina og Westergaard som to dype midtbanespillere. I fjor hadde vi en offensiv Bjørdal som etterlot seg rom, og den andre indreløperen klarte ikke å kompensere fullt ut, noe som gjorde at motstanderne havnet i overtall på midtbanen. Dette spredte seg bakover i banen der forsvaret ofte ikke turte å sette press.

Med Ambina og Westergaard får vi nå en solid defensiv base på midten, og kombinert med mer fysikk i boksen for å rydde opp på dødballer, tror jeg vi vil slippe inn færre mål. Offensivt ser det jo veldig lovende ut, spesielt i overgangsspillet. Gjenvinningene og kontringene fungerer godt nå !
Svar
@bohem regner med at du mente Sjøvold som midtbane, Sjøeng er allerede shaky nok som keeper når det gjelder pasninger i presset situasjonerWink Even har utfra ryktene vært skadet og tror det er derfor han ikke ble med til Marbella. En mulig grunn til at Bjørdal kun spilte en omgang sist helg var at han par dager før klaget over en stiv rygg.

@Nils, Rayko et fortsatt på Marbella så storefri hadde han ikke i dagWink Men utfra artikkelen med trikkeligaen fremstår han tydelig i sitt ønske om å skrive sin første proffkontrakt med oss. Han begrunner det med at han er lite interresert i å spille for et annet fotballakademi på kontinentet og tenker han vil få bedre læring av å.trene med A.laget. Dessuten har han det trygt og godt hos mor og farWink

Jeg synes forøvrig vår prøvespiller gjorde en grei figur så håper vi henter før overgangsvinduet stenger. Da vil han og ha fylt 18 år. Han blir ikke myndig før i mars.Han er i følge Bakke veldig strerk og knuste Ambina i en duell, noe ikke alle gjør. Synes han ellers viste tegn på god fotball forståelse i kampen mott Kåffa og prøvde seg på flere stikkere.Har skjønt at det i såfall er snakk om et lån ut sesongen med opsjon så det bør vi kunne ta oss råd til. Tror heller ikke vi har så mye cash så tenker det kan være en fin løsning. Andre nye spillere inn kan vi umulig få nå. Vi har allerede den største troppen i serien. Synes uansett også at troppen ser ganske solid ut. Tenker faktisk 11 eren har blitt bedre med Westergård som åtter og troppen har også økt i kvantitet med Sæter som avlaster for Grunde. Kan ikke huske sist vi hadde dobbeldekning på alle plassene,mulig det var i den første perioden til Rekdal.

Det blir interessant å se hvem vi starter mot bartene på fredag. Jeg tror at de fleste som spilte mot Kåffa vil starte med unntak av Lange som går ut for Bjørdal og Haren som blir erstattet med Sørensen. Grunde starter nok på topp. Sæter har fortsatt ikke spilt en full kamp.
Svar
Even er ikke skadet. Han har vært med g17 landslaget og spilt to kamper den siste uken
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)