Trådvurdering:
  • 3 stemmer - 4.33 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykter og ønsketråd overgangsvindu vinter 2026
(11-14-2025, 07:58 PM)Glennsoe Skreiv: Fra lokalavisen,glomdalen
Slik lyder begrunnelsen fra juryen:

«For en sesong for den danske supervingen. Han kombinerer fart, teknikk og avslutningsstyrke, og har vært helt avgjørende i jakten på opprykk for laget fra de dype skoger. En jury bestående av Norsk Toppfotball og TV 2 kårer Lucas Ravn-Haren til årets spiller i OBOS-ligaen 2025.»

Kantspilleren har så langt i år scoret 20 mål, og levert 10 assist. Det gjør han til den ubestridte målpoengkongen i OBOS, og han er på delt toppscorerplass med Thomas Lehne Olsen i LSK.

Her har Jokke vært på jobb.
Svar
(11-14-2025, 02:09 PM)mestah Skreiv:
(11-14-2025, 01:37 PM)NilsDN Skreiv: Ja, veldig bra. Forventer vel ikke å høre hans innerste tanker, eksakt saldo på konto og hvem vi i hemmelighet forhandler med.

Men en oppdatering på Vini hadde vært bra. Kanskje en muntlig bekreftelse på Haren og om Rajkovic en spiller de ser for seg er aktuell for en 11'er alt i 2026? Og litt mer generelt hva vi kan forvente kanskje? Holder de seg til målsetningen om topp 5, og hvordan vurderer de at de er i rute til å klare det?

Forventer ikke akkurat det, nei. Men en generell oppdatering på hvordan økonomien er i år vs. i fjor, det kunne vært interessant. Hvor mye bedre stilt er vi økonomisk på vei inn i dette vintervinduet enn vi var i fjor. 

Noe detaljert svar gir han nok ikke, men interessant å høre tankene hans om hvor langt vi har flyttet oss det siste året. Både med tanke på stallen, og økonomisk.

I følge NTF ligger vi på Grønn sone økonomisk og opp fra fra gul i fjor. Virker som vi har orden på sysakene sånn sett. Vi har hatt et par større salg i år med Younes og Riis som har gitt en del kr i klubbkassa. Så er det nå slikt at vi fortsatt er en selgende klubb og vi er nok avhengig av salg til å drifte klubber fremover neste år også så lenge vi ikke spiller i Europa .  Ser på det som sannsynlig at Sørensen er neste mann ut i vintervinduet. Vi bør kunne få inn 15-20 mill for han. Så vil det nok bli Ambina sin tur i vinduet etter forutsatt at han har en god vårsesong. Der kan vi fort få 30 mill. 

Nå har vi fått inn Haren som erstatter for Sørensen og det er gull at vi iallfall er i en posisjon der vi kan hente spillere før andre går ut. Tenker det da som sannsynlig at Thorvaldsen tar venstre kant  plassen og Haren går inn i  høyre. 

Forventer at vi allerede har noen navn på blokka om hvem som potensielt kan gå ut og inn. Jokke vil nok ikke si så mye om det, men jeg håper vi i vinduet som kommer allerede får hentet inn Ambina sin erstatter. Sandal har vært nevnt her. Kunne kanskje vært noe. Også må vi jo hente en ny spiss og enten signe en Vini eller få en ny VB.
Svar
Halmstad melder at opsjonen på Vinicius gikk ut i sommer og Vålerenga ikke benyttet seg av denne

https://www.fotbollskanalen.se/allsvensk...a-fallet-/
Svar
Hæ? Galskap om det er sant

Hvem  har sovet i timen her?
Svar
(11-17-2025, 10:51 PM)Glennsoe Skreiv: Hæ? Galskap om det er sant

På Mercato på fotball.tv nevnes det at vi har et par spillere som er aktuell for andre klubber som Sørensen og Ambina.

I tillegg nevner Stian de Wahl at vi fremdeles har en opsjon på Vinicius. Den er ikke utløst enda fordi vi ikke er enig med Vinicius. Årsaken skal være fordi Vinicius vil vente litt da det er interesse fra Asia som kan betale mye høyere lønn. Opsjonen vi har avtalt med Halmstad er på 7 millioner.
Svar
Krisemaksimering her,men mister vi Vinicius,Ambina og Sørensen er vi svekket

Haren kan erstatte Sørensen(som har vært en skygge av seg selv siden han fikk plass i startelveren)

Sjøvold kan erstatte Ambina men er ikke like stabilt god ennå. Regner med at Ambina får straffen sin så fort nff har våknet fra festen sin,tipper 3 kampers karantene.

Pallas kan erstatte Vinicius men er ikke helt der ennå.
Svar

Normalt ville jeg sagt oss, men jeg tror faktisk Halmstad er en enda større roteklubb. Skal ikke glemme at Vini er her pga administrativt rot hos dem. 

Saken dukker jo opp nå fordi arbeidstilatelsen til Vini i Sverige skal vurderes på nytt av Migrationsdomstolen. Og det kan jo være at Halmstad har overdrevet sannsynligheten for at Vini reiser tilbake for i det hele tatt å få dem til å se på saken en gang til.

Men jeg er ikke helt sikker på hvem som har rett her da. Vi har i hvert fall den oppfattelsen at vi har en opsjon på Vini som vi fortsatt kan bruke. Det har jo Jokke sagt selv i oktober og jeg tror også at det er kilder rundt Vålerenga som er kildene til Stian De Wahl. 

Foran sesongen så var jo flere andre svenske klubber interessest i han. Men uten arbeidstillatelse i Sverige så går jo ikke det. Så det kan jo bare være Halmstad som gjør hva de kan for at flere klubber fatter interesse. Og på den måten redusere sannsynlighetene for at Vini takker ja til oss, sånn at Halmstad kan selge han for full markedspris til en tredje klubb.
Svar
(11-17-2025, 11:18 PM)Glennsoe Skreiv: Krisemaksimering her,men mister vi Vinicius,Ambina og Sørensen er vi svekket

Haren kan erstatte Sørensen(som har vært en skygge av seg selv siden han fikk plass i startelveren)

Sjøvold kan erstatte Ambina men er ikke like stabilt god ennå. Regner med at Ambina får straffen sin så fort nff har våknet fra festen sin,tipper 3 kampers karantene.

Pallas kan erstatte Vinicius men er ikke helt der ennå.

Pallas kan ikke erstatte Vinni. Verken nå eller i fremtiden. Pallas sine offensive involveringer er og vil være fraværende. En spiller som ikke er god nok til å ta opp plass i utlendingskvota.
Svar
Her må det roes ned. Jeg har sett Rajkovics spille flere kamoer i høst og han er ikke i nærheten av å være klar. Pr nå så er kanspillerrne på G17 en god del bedre. For all del, helt nydelig talent, men han er 14 år. La han få ro. Jeg kan ikke fatte at klubben virkelig ville lage så mye oppstyr rundt signeringen. Gang på gang ser man at "for mye, for tidlig" slår feil vei. Det er ingen grunn til å kjøre full hype-modus og skape forventninger som ikke er realistiske.
Svar
(11-17-2025, 11:01 PM)ØstInfo Skreiv:

På Mercato på fotball.tv nevnes det at vi har et par spillere som er aktuell for andre klubber som Sørensen og Ambina.

I tillegg nevner Stian de Wahl at vi fremdeles har en opsjon på Vinicius. Den er ikke utløst enda fordi vi ikke er enig med Vinicius. Årsaken skal være fordi Vinicius vil vente litt da det er interesse fra Asia som kan betale mye høyere lønn. Opsjonen vi har avtalt med Halmstad er på 7 millioner.

Er bekymret for at Vini forsvinner ut. Jeg tror ikke han signerer noe tilbud fra oss hvis han lukter at han kan få bedre betalt et annet sted. En god spiller, men jeg tror ikke han føler på noen stor klubblojalitet allerede nå. 

Så her tror jeg Jokke kommer til å måtte dra en ny venstreback opp av hatten, dessverre.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 24 Gjest(er)