Trådvurdering:
  • 5 stemmer - 2.4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bakke ut
(10-20-2025, 02:23 PM)Oldtimer Skreiv: Det er vel bare å innse at vi ikke har råd til å skifte ut Bakke nå, menj eg håper inderlig at man allerede er igang med å sondere markedet for å finne kandidater til vår neste hovedtrener.

Vi bør jo klare å gi trenerne våre kontrakter vi kan si opp da.

Jeg er helt med på at vi ikke bare kan si opp noen uten noen som helst form for etterlønn. Men vi kan ikke gi dem kontrakter som i realiteten er uoppsigelige heller fordi det koster for mye.

Molde, Haugesund, Godset og Sarpsborg har byttet trener i år. 25% av klubbene altså. Så hver gang vi inngår en trenerkontrakt med noen så er det 25-30% sannsynlig at vi må si opp treneren. Det må også reflekteres i lønn og kontrakt.

Så jeg synes trenerkontrakter skal inneholde maks 1 års etterlønn. Dersom oppsigelsen skjer mellom sesonger så er det maks 6 mnd hvis klubbens målsetting for den sesongen som er avsluttet ikke er innfridd. Det er fortsatt ikke synd på dem. Selv om Bakke får sparken etter sesongen så har han fortsatt tjent over 10 millioner på å være trener her i 2,5 år. Det er mer enn mange tjener på 10 år. I hele 2026 kan han ta ferie og fortsatt tjene bra. Og han kan spe på lønna med å sitte i diverse TV-studio og synse fram til den dagen dukker opp at noen har brukt for en gammel Eliteserietrener de kan resirkulere. Og den dagen kommer fort.
Svar
Helt enig, bare konstaterte at ulykken allerede er skjedd.
Denne ansettelsen var ekstremt uprofesjonelt av Jokke, han var så euforisk at han neppe overhodet tenkte tanken på at det kunne være aktuelt å si opp Bakke.
Svar
(10-20-2025, 08:40 AM)mestah Skreiv: Ikke sikkert Bakke visste om dette når det bildet ble tatt, men: Jeg kunne tenkt meg en hovedtrener som verbalt smeller tilbake hvis en spiller kaller oss for "søpla". Det er greit at de har jobba sammen før, men det ser ikke bra ut at han omfavner den spilleren som senket oss - etter at han kalte oss "søpla". Da får du stå over den kosen, også gjerne forsvare klubben din som du er hovedtrener for.

https://www.tv2.no/sport/kalte-vif-soppe.../18207880/

100% enig og det er litt dette jeg tenker på når jeg omtaler GB som grå også - hva slags signaler sender det? Ikke positivt i hvert fall.

Tror GB og PM må sette seg ned og kjøre streng egenevaluering snarest - de må innse at de kjører feil linje utad i media og helt sikkert innad i gruppa også. Det er ikke greit å tape fotballkamper når man er profesjonell spiller og trener - det skal gjøre vondt også dagene etterpå.

Floskler som «se i lengderetningen» i pre match intervjuet er liksom ikke nok.
Svar
(10-20-2025, 05:21 PM)Kroken Skreiv:
(10-20-2025, 08:40 AM)mestah Skreiv: Ikke sikkert Bakke visste om dette når det bildet ble tatt, men: Jeg kunne tenkt meg en hovedtrener som verbalt smeller tilbake hvis en spiller kaller oss for "søpla". Det er greit at de har jobba sammen før, men det ser ikke bra ut at han omfavner den spilleren som senket oss - etter at han kalte oss "søpla". Da får du stå over den kosen, også gjerne forsvare klubben din som du er hovedtrener for.

https://www.tv2.no/sport/kalte-vif-soppe.../18207880/

100% enig og det er litt dette jeg tenker på når jeg omtaler GB som grå også - hva slags signaler sender det? Ikke positivt i hvert fall.

Tror GB og PM må sette seg ned og kjøre streng egenevaluering snarest - de må innse at de kjører feil linje utad i media og helt sikkert innad i gruppa også. Det er ikke greit å tape fotballkamper når man er profesjonell spiller og trener - det skal gjøre vondt også dagene etterpå.

Floskler som «se i lengderetningen» i pre match intervjuet er liksom ikke nok.

Jeg synes holdningene til spillerne, trenerne og intervjuene taler for seg selv: nederlagene ser ikke ut til å skade.

Akkurat som det er en generell følelse av latskap i intensiteten og oppbyggingen av kampen, virker alle for late til å prøve noe som helst, de plasserer seg 20 meter fra hverandre, og kroppsspråket ved hver feil får det til å virke som om noe forferdelig har skjedd.

Den lignende, lunkne og repeterende diskursen ved hvert resultat er nesten som pølsevann, smakløst. I det minste koker vi ikke grillpølser i Valle.
Svar
(10-20-2025, 04:23 PM)Oldtimer Skreiv: Helt enig, bare konstaterte at ulykken allerede er skjedd.
Denne ansettelsen var ekstremt uprofesjonelt av Jokke, han var så euforisk at han neppe overhodet tenkte tanken på at det kunne være aktuelt å si opp Bakke.

Godt mulig det. Men fortsatt så må ansettelsen godkjennes i styret da. Så denne kan fint legges på Tuva og hennes styre. Jokke sto nok for den sportslige delen av beslutningen. Men den økonomiske ligger på styret.
Svar
Når det er sagt, vil jeg fokusere kritikken min her på dette forumet, siden jeg allerede blir angrepet for mine «negative meninger», som «du kom nettopp, du er ikke norsk, og du snakker om ting du ikke vet».

Jeg trodde det var en klubb for alle, men tydeligvis er det en klubb for noen.

Jeg vil fortsette å være irriterende, i hvert fall her.
Svar
(10-20-2025, 05:34 PM)papajoao Skreiv: Når det er sagt, vil jeg fokusere kritikken min her på dette forumet, siden jeg allerede blir angrepet for mine «negative meninger», som «du kom nettopp, du er ikke norsk, og du snakker om ting du ikke vet».

Jeg trodde det var en klubb for alle, men tydeligvis er det en klubb for noen.

Jeg vil fortsette å være irriterende, i hvert fall her.

Akkurat i denne saken er du langt fra aleine ihvertfall.
Svar
Enga blir nok ikke skikkelig competitive før Bakke forlater oss...og vi henter Karl Marius Aksum (seriemester med Mjällby i kveld).
Svar
(10-20-2025, 09:58 PM)Caanradi Skreiv: Enga blir nok ikke skikkelig competitive før Bakke forlater oss...og vi henter Karl Marius Aksum (seriemester med Mjällby i kveld).

Har trua på Karl Marius.
https://www.bbc.com/sport/football/artic...m4wjdr7xpo
Svar
Sorry, han blir garantert plukka opp lenge før vi har råd til å sparke Bakke.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 6 Gjest(er)