Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 1 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - S08 kamptråd
Jeg var vitne til en nesten-ulykke i går også. En ung mann skulle fyre av to bluss samtidig, holder blussene nedover og mot inngangen/trappa opp til tribunen. Ei jente som skulle opp på tribunen holdt på å få det rett i ansiktet! 1,5 meter avstand.
Svar
https://www.vg.no/sport/i/mPJJ0g/brannve...forsvarlig

NFF fikk dispensasjon fra Justis- og beredskapsdepartementet til pyrobruk i toppfotballen for et drøyt år siden. Det kreves fortsatt at man får godkjenning fra den lokale brann- og redningsetaten.

Oslo brann- og redningsetat avslo Vålerengas søknad, men klubben fikk det gjennom etter en runde i Oslo kommunes klagenemnd.

Dispensasjonen har strenge begrensninger og dekker uansett ikke de scenene som utspilte seg i hovedstaden søndag. Dalen er klar på hva brannvesenet mener.

– Vi forholder oss til de vedtak klagenemnda i Oslo kommune har gjort. Vårt standpunkt er uansett det samme som det har vært hele tiden. Vi mener at pyrotekniske produkter ikke hører hjemme på norske fotballarenaer, eller andre idrettsarenaer for den saks skyld, sier Dalen.
Svar
Jeg synes det er merkelig at Ikaros ikke har lagt seg flate enda.
Dette ender nok med en straff som gjør at Østblokka blir tomt i hvertfall for en kamp.

Hvis det skjer så blir Østblokka tomt for at Ikaros skulle feire seg selv, og kommer til å ødelegge for mange tusen og ikke minst klubben og spillerne.
Svar
(08-19-2025, 08:02 AM)Kriger'n Skreiv: Jeg synes det er merkelig at Ikaros ikke har lagt seg flate enda.
Dette ender nok med en straff som gjør at Østblokka blir tomt i hvertfall for en kamp.

Hvis det skjer så blir Østblokka tomt for at Ikaros skulle feire seg selv, og kommer til å ødelegge for mange tusen og ikke minst klubben og spillerne.

Enig. Ikaros kan legge seg paddeflate, det er langt på overtid. De skyter på spillerne våre og familiene på langsidene. Selvfølgelig er dette ikke greit. Alle skjønner at det kanskje ikke var meningen, men da må jo noen fortelle og beklage for dette. 

Det ødelegger også samarbeidet med klubben og muligheter for pyro fremover. I tillegg er det så forbanna flaut og selvskadende at jeg har ikke ord for det. 

Jeg digger pyro og stemningen fra Østblokka, det er en stor grunn til at jeg drar på kamp. Men jeg drar tidvis med barn, og det Ikaros gjorde mot 08 det gjør folk utrygge og at folk holder seg hjemme. 

Men ja, nå blir det vel tomme tribuner uansett..
Svar
Ikaros bør få hele regningen når samskjonsutvalget kommer med reaksjonen. At de ikke forstår at dette er ødeleggende for klubben sier sitt.

Er samtidig veldig kritisk til at de som skal sørge for sikkerheten slapp gjennom batterier på stadion.
Svar
(08-19-2025, 11:25 AM)Blue 1978 Skreiv: Ikaros bør få hele regningen når samskjonsutvalget kommer med reaksjonen. At de ikke forstår at dette er ødeleggende for klubben sier sitt.

Er samtidig veldig kritisk til at de som skal sørge for sikkerheten slapp gjennom batterier på stadion.

Jeg har også tenkt det samme, at sikkerhetssjekken ved inngang er alt for dårlig.
Her er det garantert en eller flere som lar folk passere uten å sjekke godt nok. Får håpe det ikke er bevisst, men når det gang på gang slippes inn folk med elementer som ikke skal være på stadion, begynner jeg å lure på om det er et samarbeid. 

Her er det folk som bevisst ønsker å fremme seg selv og trampe på klubben. Er dette hva en "ekte" supporter er?
Hvis resultatet nå blir tomme tribuner, kan dette bli en millionsmell for klubben. Her må de skyldige stilles til ansvar, og estimert tap av inntekt gå samme vei + eventuell bot.
I tillegg må ansvarlige nektes adgang til kamper i en viss periode. Regner med at ikke alle innad i Ikaros visste om dette, så det gjelder nok kun et fåtall.
Svar
Tipper fyrverkeri folka frivillig ikke kommer på de 2 neste hjemmekampene men drar på bortekampene i steden...
Svar
(08-19-2025, 11:25 AM)Blue 1978 Skreiv: Ikaros bør få hele regningen når samskjonsutvalget kommer med reaksjonen. At de ikke forstår at dette er ødeleggende for klubben sier sitt.

Nåja, jeg har aldri blitt sjekka så dårlig at de ikke hadde oppdaga et batteri.

Jeg tenker de smugla det inn sammen med tifoene.
Svar
Tidenes beste tifo-show i Norge og 4-0 til Vålerenga!
https://www.instagram.com/reel/DNiISD4tL...ODBiNWFlZA==
Svar
(08-19-2025, 01:41 PM)VIF123 Skreiv: Tidenes beste tifo-show i Norge og 4-0 til Vålerenga!
https://www.instagram.com/reel/DNiISD4tL...ODBiNWFlZA==

Enig! Det var helt episk (bortsett fra fyrverkeriet)! 

Det er det som gjør det så surt at diskusjonen i ettertid handler om fyrverkeriet, når dette egentlig var et spinnvilt tifo-show som viser hvor overlegne Østblokka er. Mange har stått på og jobbet sjukt mange timer for å forberede dette, men så har man ødelagt hele ettermælet med å skyte fyrverkeri på andre tilskuere og spillere. 

Fullt fortjent når det er såpass overtenning. Men det er j*vlig synd.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)