Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 2.5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålenga Damer 2025
Har vi helt slutta å snakke om damene våre?
Eller er den snakken flytta et annet sted kanskje?

Hvis ikke, er det på tide å dra fram en ny tråd. Damene har jo ligget i toppene hele sesongen, og kriger som vanlig med Brann og Rosenborg.
Idag spiller vi borte mot Brann og leder 1-0 til pause og har med det tabelltopp.

Vi har forøvrig mistet 2 av våre største profiler. Først forsvant Janni Thomsen, og nå nylig Thea Bjelde.
Men vi har fått inn flere nye fjes. Spesielt Eline Hegg (23) og Marie Moen Preus (11) ser meget spennende ut.

Dagens kamp kontrolleres ganske greit, men spesielt Sævik ser ut til å spille med tresko så langt. Klarer ikke ta imot en eneste pasning dessverre.

Årets lag ser du her

Dagens kamp ser du her
Svar
Kontrolleres kampen greit?
Har jo kun vært å forsvare seg etter de 7-8 første minuttene.
2-3 store sjanser til Brann.
Kan ikke fortsette sånn.
Redd Brann snur dette.

Forøvrig rart at Sævik som i utgangspunktet skal være teknisk god ikke klarer enkle mottak, ja.
Svar
(08-16-2025, 05:06 PM)Caanradi Skreiv: Kontrolleres kampen greit?
Har jo kun vært å forsvare seg etter de 7-8 første minuttene.
2-3 store sjanser til Brann.
Kan ikke fortsette sånn.
Redd Brann snur dette.

Forøvrig rart at Sævik som i utgangspunktet skal være teknisk god ikke klarer enkle mottak, ja.

Keeper har ikke hatt en redning, og da mener jeg vi har god kontroll. Brann har ikke skapt store sjanser synes jeg, men har ikke sett hvert sekund.
Irriterende at lyden henger 3 sekunder etter, noe jeg har klaget inn til TV2.
Sævik har vært meget dårlig ja, skjønner ikke at det er mulig faktisk, så god hu normalt er.

Og der er det 1-1

Tvedten tatt av? Hvis det ikke er skade, skjønner jeg ikke helt hva trenerteamet driver med. Virka ikke fornøyd i det mini-intervjuet heller.
Tennebø som har vært så mye skada er jo helt natta utpå der, så hvorfor hu får fortsette eller i det hele tatt starte, er en gåte for meg.
Og vi trenger ny keeper. Enblom har aldri vært god nok.
Svar
Kan jo umulig ende bra dette hvis kampbildet fortsetter som nå.
Gir fra oss ballen med en gang.
Og Sesay er foreløpig for ung og lett der oppe på topp.

Og enig angående lyden, ja. Håpløst.
Greit noen minutter i starten, men når de blir gjort oppmerksom på det, så burde det jo være greit å gjøre noe med.
Svar
Fortjent tap, elendig coaching av Lexerød!
Der så vi forøvrig hvor dårlig keeper vi har, ganske utrolig at hu er førstekeeper. Lurer jammen på kvaliteten av de 2 andre.
Svar
Og der røyk trolig muligheten for seriegull to minutter på overtid.
Surt når det var så kort tid igjen, men en mer fortjent seier enn den Brann fikk nå skal man lete lenge etter.
Enga skapte jo null bortsett fra scoringen etter 6 min.
Skremmende dårlig.
De nye spillerne er enten skada eller ikke kommet inn i systemet ennå.
Og 3-4 spillere som f.eks Tennebø har ikke klart å komme opp på nivået fra fjoråret.
Kan fort ende med bare bronse
Og exit fra CL-kvalik.

Og bare en liten tanke...hvorfor viste ikke Brann samme innsats og vilje da de møtte Lyn hjemme tidligere i sesongen?
Fascinerende det der med mobilisering "bare" det er Enga som står på motsatt banehalvdel.
Svar
(08-16-2025, 06:02 PM)Caanradi Skreiv: Og der røyk seriegullet.
Surt når det var så kort tid igjen, men en mer fortjent seier enn den Brann fikk nå skal man lete lenge etter.
Enga skapte jo null bortsett fra scoringen etter 6 min.
De nye spillerne er enten skada eller ikke kommet inn i systemet ennå.
Og 3-4 spillere som f.eks Tennebø har ikke klart å komme opp på nivået fra fjoråret.
Kan fort ende med bare bronse
Og exit fra CL-kvalik.

Jeg mener at Enblom og Vickius er for dårlige. Vi har ingen sjef på midten, selvom Brekken kan bli god på sikt, om hun forblir skadefri.
Lexerød sin analyse er jo helt tullete. Han mener tapet kom som et resultat av for dårlig omstilling i forsvar (forenklet, ikke sitat). Hvilken kamp har han sett?
Vi tapte fordi vi gjør for mange pasningsfeil, både offensivt og defensivt. Så kan man gjerne argumentere for at om man hadde omstilt seg raskere og mer korrekt, hadde man hatt flere pasningsalternativer. Allikevel er det fortsatt like mange spillere på banen, uavhengig av hvor de er.
Han må tørre å si at jentene er for dårlige idag, spesielt de som skal dra lasset (les: Sævik). 

I kjent arrogant stil, legger jo Sævik skylda på sine lagvenninner. Mener hu kun fikk kjenne på ballen 3 ganger iløpet av kampen, og at "de andre" må spille mer fram og på henne.
Hu var nok borti ballen langt mer enn 10 ganger, og klarte vel aldri å spille en lagvenninne ila hele kampen, og i tillegg ikke klarte å ta imot en ball. Toppa det hele med å sette andre under press på elendige pasninger.

All ære til Brann, som til tross av manko på 4-5 spillere, pissa på oss i 80 minutter. 7k tilskuere forteller meg at Brann kommer til å dominere kvinnefotball framover.
Svar
Savnet av Thomsen og Bjelde er stort, ja, Flemmern.
Orket ikke se intervjuer etter kampen.
Virker som en rar uttalelse fra Lexerød,.

Fikk jo ikke i gang noe eget spill.
Vet ikke om jeg kan huske en like dårlig kamp av Enga-damene de siste 3-4 årene.
Men noe av æren for det skal selvfølgelig Brann ha, ja.
Trodde de skulle bli mer preget av målet i mot, men det virket nesten motsatt.
At dette SKAL vi ta uansett. Ingen frykt.

Bare å håpe at Enga-damene kan komme seg litt utover høsten og at de kvalifiserer seg for CL.
Men HJK er nok ingen enkel nøtt på deres hjemmebane.
Landslaget har jo slitt mot Finland selv om det endte godt i EM.
Og så trolig eventuelt Slavia Praha etter det.

Går i bølgedaler dette. Brann og Rosenborg har sine dårlige perioder også.
Enga kommer sterkere tilbake.
Et lite "generasjonsskifte" akkurat nå.
Svar
Surt tap, men ikke ufortjent nei. Var vel ikke én pasning >10m som nådde mottager så da blir det tungt. Gullet røyk nok dessverre der (og mot Liiin, irriterende nok) men 2. plass og CL kvalik bør gå greit. Får håpe vi kommer inn i sporet igjen til da.
Svar
1-0 til Enga på straffe etter første omgang i CL-kvalik borte mot HJK, men skremmende dårlig spilt.
Ikke skapt en eneste sjanse.
Mangler helt samhandling. Hva øver de på på trening?

Så Brann slå Inter 2-1 borte tidligere i dag.
De er for øyeblikket milevis foran oss.
Spillere som har vært skadde og ikke tilbake i matchform + skader på spillere som skulle forsterket oss
får vel ta noe av skylda.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)