Trådvurdering:
  • 5 stemmer - 2.4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bakke ut
Samtidig mister fansen troen på ham. Ingen tror lenger at han har det som trengs. Vi er et desillusjonert lag.
Svar
Det blir trolig langt enklere for Bakke, Myhre, Siem, Jonsson og resten av ledelsen å gjøre jobben sin når «ha deg vekk»-bannerne igjen henger over tribunene.

Jeg er på ingen måte fornøyd med prestasjonen laget leverte i går, men å sparke trenerteamet nå vil bare sette i gang nok et sportslig prosjekt – et som i praksis gir administrasjonen mer tid. Det vil også skape en midlertidig moralsk nullstilling blant supporterne, og slik skyve de reelle og strukturelle problemene foran seg. Først når også dette prosjektet mislykkes, vil spørsmålene om administrasjonen for alvor dukke opp igjen.

Problemet er at et trenerskifte nå vil gjøre det langt vanskeligere å ta den nødvendige diskusjonen om årsakene til at klubben er der den er. Kritikk av økonomiske prioriteringer eller strategiske valg på styrerommet vil trolig bli møtt med budskapet om at man følger en økonomisk plan som først trenger å være i pluss i 2028 – og at nødvendige grep allerede er tatt sportslig.

Etter mitt syn står Bakke i en krevende situasjon der mange av forutsetningene for å lykkes ligger utenfor hans kontroll. Nettopp derfor mener jeg det viktigste for klubben nå er å gi trenerteamet tid, og i stedet rette søkelyset dit de virkelige beslutningene tas.
Svar
Å vite hvordan man skalerer laget og ha en minimumsstrategi og spillidentitet er ikke umulige ting og utenfor Bakkes kontroll.
Svar
Får håpe Jokke fyker ut døra sammen med Bakke. Å selge Riisnæs til Glimt er helt katastrofe. Null respekt igjen for noen i denne administrasjonen. Søppel.
Svar
(07-14-2025, 04:24 PM)papajoao Skreiv: Å vite hvordan man skalerer laget og ha en minimumsstrategi og spillidentitet er ikke umulige ting og utenfor Bakkes kontroll.

Totalt usaklig svar. 

Bakke har bevist flere ganger at han evner det.
Forskjellen på dette prosjektet kontra LSK-prosjketet hans for eksempel er at når LSK rykket opp forsterket de seg med Åsen og Helland. Når vi rykket opp solgte vi Jones. 

Også vet jeg ikke hva du legger i å skalere laget, men det spilles stort sett 11 mot 11. Og jeg vet ikke om troppen har blitt slankere siden Bakke kom, men mest trolig er det en mye billigere tropp, men fullt på høyde med den vi rykket ned med. 

Det siste VIF trenger er at fansen begynner å klage i frustrasjon. Mest trolig har vi ikke en mye bedre stall enn KFUM, men tabellmessig er det relativt likt. Jeg har ikke sjekket. Poenget mitt er der er det optimisme, mens vi raserer våre egne. (Inkludert meg til tider). VIF og KFUM har kanskje to ulike forutsetninger, men situasjonen per nå er skremmende lik om vi måler på ferdigheter spør du meg.
Svar
Bakkes taktiske struktur og ideer siden han tok over har vært ekstremt dårlige. Og jeg har sagt dette med selvtillit siden 2023. De absurde spillstrategiene de siste rundene, den fullstendig idiotiske linjeavstanden, den fullstendige mangelen på posisjonsbevissthet, spillfaser, alternativer og ideer. Vi slo OBOS med et forferdelig taktisk design. Vi ble avslørt flere ganger av dårlige lag, og han snublet i bunn og grunn over Jones og endte opp med å lykkes.

Hans 3-1-buildup, som avslørte Ambina, var en fullstendig katastrofe, både i OBOS og Eliteserien. I mars var hans taktiske svikt allerede tydelig i treningskamper, noe som skammelig ble avslørt i det latterlige tapet mot FFK.

Han gjør ofte laget verre ved å gjøre bytter, har ingen teknisk forståelse og har en statisk tilnærming til posisjonsfotball basert på lange pasninger og progresjon som er minst 10 år utdatert. Laget prøver en ny taktikk hver tredje runde, og ingen vet hvordan laget vil spille, spesielt ikke spillerne.

Han er mer fortapt enn en termitt i et stålverk. Han har ingen taktiske ideer, ingen evne til teknisk vurdering, ingen selvkritiske ferdigheter, og ingenting å tilby for lønnen sin. En fullstendig fiasko.
Svar
(07-14-2025, 06:13 PM)papajoao Skreiv: Bakkes taktiske struktur og ideer siden han tok over har vært ekstremt dårlige. Og jeg har sagt dette med selvtillit siden 2023. De absurde spillstrategiene de siste rundene, den fullstendig idiotiske linjeavstanden, den fullstendige mangelen på posisjonsbevissthet, spillfaser, alternativer og ideer. Vi slo OBOS med et forferdelig taktisk design. Vi ble avslørt flere ganger av dårlige lag, og han snublet i bunn og grunn over Jones og endte opp med å lykkes.

Hans 3-1-buildup, som avslørte Ambina, var en fullstendig katastrofe, både i OBOS og Eliteserien. I mars var hans taktiske svikt allerede tydelig i treningskamper, noe som skammelig ble avslørt i det latterlige tapet mot FFK.

Han gjør ofte laget verre ved å gjøre bytter, har ingen teknisk forståelse og har en statisk tilnærming til posisjonsfotball basert på lange pasninger og progresjon som er minst 10 år utdatert. Laget prøver en ny taktikk hver tredje runde, og ingen vet hvordan laget vil spille, spesielt ikke spillerne.

Han er mer fortapt enn en termitt i et stålverk. Han har ingen taktiske ideer, ingen evne til teknisk vurdering, ingen selvkritiske ferdigheter, og ingenting å tilby for lønnen sin. En fullstendig fiasko.

Det var da voldsomt til svartmaling..
Svar
(07-14-2025, 06:13 PM)papajoao Skreiv: Bakkes taktiske struktur og ideer siden han tok over har vært ekstremt dårlige. Og jeg har sagt dette med selvtillit siden 2023. De absurde spillstrategiene de siste rundene, den fullstendig idiotiske linjeavstanden, den fullstendige mangelen på posisjonsbevissthet, spillfaser, alternativer og ideer. Vi slo OBOS med et forferdelig taktisk design. Vi ble avslørt flere ganger av dårlige lag, og han snublet i bunn og grunn over Jones og endte opp med å lykkes.

Ja. Dersom du mener det er en smart å dekke en utgift på flere millioner for å
Bli kvitt Bakke og Myhre i tillegg til å ansatte en ny må du stå for det. Sjansen er stor for at nestemann havner i samme dritten. Personlig har jeg liten tro på at det gagner klubben å påta seg ekstra utgifter i dagens situasjon. I alle fall ikke nå. Bakke må eventuelt gå av selv fordi han føler han står i en motbakke som er for lang.
Svar
Kan ikke akkurat klandre folk for å se svart slik det går om dagen. Av de fire kampen (av 14!) vi har vunnet så er det kun to vi har spilt mot 11 mann hele kampen. Den enes var også mot en meget dårlig godset.
Har tidligere syntes vi ofte har spilt bra, men tapt pga noen få situasjoner i begge bokser. Nå spiller vi ikke engang bra. Faen jeg sliter med å se noe positivt her selv nå..

Det er åpenbart at vi kommer til å handle nå, men holder det? Om vi må ha spillere som kan avgjøre enkeltkamper selv (helst offensivt) for å kunne vinne kamper ligger vi fryktelig dårlig an!

Må Bakke gå? Tja... Ingen ville sagt noe på det, men det blir dyrt! I tillegg er det på ingen måte sikkert at vi får inn noe bedre..
Svar
(07-14-2025, 07:38 PM)Hvalkjøtt Skreiv: Kan ikke akkurat klandre folk for å se svart slik det går om dagen. Av de fire kampen (av 14!) vi har vunnet så er det kun to vi har spilt mot 11 mann hele kampen. Den enes var også mot en meget dårlig godset.
Har tidligere syntes vi ofte har spilt bra, men tapt pga noen få situasjoner i begge bokser. Nå spiller vi ikke engang bra. Faen jeg sliter med å se noe positivt her selv nå..

Det er åpenbart at vi kommer til å handle nå, men holder det? Om vi må ha spillere som kan avgjøre enkeltkamper selv (helst offensivt) for å kunne vinne kamper ligger vi fryktelig dårlig an!

Må Bakke gå? Tja... Ingen ville sagt noe på det, men det blir dyrt! I tillegg er det på ingen måte sikkert at vi får inn noe bedre..

Nettopp. Man kan ikke bare ta en utgift på 10.000.000 for å håpe på noe bedre.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 6 Gjest(er)