07-11-2025, 08:04 PM
Måtte benken bli klovnens beste plass.
|
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
|
|
07-11-2025, 08:04 PM
Måtte benken bli klovnens beste plass.
07-11-2025, 08:12 PM
Sønnen står og synger med «tøffe-stemme» om farens sang.
Ja, vi veit det spill osv osv. Guttungen har vel ikke følt samsvar mellom egen utvikling og klubbens progresjon da(?). Da blir det fort en samtale på cafe med spiller og agent. Dag Riisnæs hadde en 1 1/2 sesong som var ok for VIF og han fikk snust på landslaget. Sønnen får nok en litt bedre karriere men etter å ha blitt lei av å hive innkast for Bodø ender han opp i Malmö også går ferden videre til Benelux. Ferden til junior kunne fått respekt, men blir det noe av at vi selger denne spilleren nordover spørs det om de som holder på med drift skjønner hva slags klubb dem er ansatt I.
07-11-2025, 08:36 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 07-11-2025, 10:32 PM av Majorstuen.)
(07-11-2025, 08:00 PM)Blue 1978 Skreiv:(07-11-2025, 07:34 PM)NilsDN Skreiv:(07-11-2025, 06:22 PM)Blue 1978 Skreiv: Der er jævla kiipt ar han selges nordover, men forstår han veldig godt også. Vi har bare oss selv å takke. Satser på feil spillere og/eller på feil plasser. Trøsten er at vi nå får litt penger på bok til å kjøpe nye spillere . Mislyktes de vil det blir tøft fremover, men håper på det beste. Nils har rett her. Han er ikke god nok til å spille sentralt i banen i dag - Felix opplevde jeg som god nok når han var her, men tapte konkurransen mot Thiago Holm. Jeg må innrømme at jeg ikke har noe som inside på hva som har skjedd rundt Riisnæs, men jeg ser at flertallet her inn argumneterer med at han vil bort på bakgrunn av posisjon på banen. Dersom det er tilfelle gir det ikke mening å reise til Glimt for å spille Back - dersom det er planen. Han er heller ikke et unikum i norsk fotball som noen skal ha det til. Han har under 5 U21-kamper for Norge i en alder av 21. Men, jeg mener helt oppriktig at Riisnæs har noen ekstrem ferdigheter, men per i dag får han ikke vist disse ofte nok. Noe som derimot ikke er en påstand, men fakta er det at Riisnæs får langt mer utnytte av ferdighetene sine i en kantrolle kontra en sentral midtbanerolle i Eliteserien i dag. Dersom det stemmer at han skal spille på høyreback i Glimt er ikke trenerteamet vårt alene om å mene at han ikke er klar for en sentral rolle i eliteserien. Og sammenligne med Felix med blir feil i mitt hodet - han var jo alltid god for oss på midtbanen. Riisnæs er langt fra like synlig sentralt som ute på kanten. Ikke at det er direkte sammenlignbart, men verdens beste trener valgte å flytte De Bruyne ut på høyre for å gjøre han mer involvert. Det fungerte ganske bra for De Bruyne. For oss her inne er det jo 100% bevist at Riisnæs bidrar mer fra høyrekant eller venstreback, så hvorfor noen ønsker at trenerteamet skal gi etter for sine tanker rundt dette er i alle fall for meg uforståelig.
07-11-2025, 11:02 PM
Det kan godt hende at dere har rett i at han ikke vil være god nok som indreløper for Glimt. Det er ordvalget jeg reagerer på som Riis ikke har fortjent. Han har vært lojal mot vår klubb i mange år, har blitt brukt på mange plasser og aldri blitt satset på hans favorittposisjon . Han gir oss og en god sum med penger. Det står det respekt av, uansett om man er uenig med valget hans.
Personlig mener jeg at hans styrke ligger i hans fotballforståelse og teknikk. Jeg kan vanskelig se for meg at han vil satses som back eller ving over tid fordi han mangler fart. Han er ikke treg, men bare ikke rask som er viktige egenskaper på de plassene i min bok Sjøvold er og soleklar førstevalg på høye siden til Glimt og jeg sliter med å se for meg at BG er villige blåse 30 mill på en spiller som vil være en back alternativ. Men uansett time will show
07-11-2025, 11:09 PM
(07-11-2025, 08:00 PM)Blue 1978 Skreiv: Vi har ikke alltid vært enige, men har alltid synes du hadde fornuftige svar @nils Denne er derimot lavmål. Å kalle Riis for tilbakestående er rett og slett respektløst. Er rimelig sikker på at Glimt ikke blåser bort så mye penger på han dersom de ikke ser potensialet i gutten. Tipper han er topp 3 dyreste kjøpene som har blitt gjort mellom ES lag noen sinne. Jeg tror han på sikt vil bli en av de beste indreløperne i serien om ikke den beste. De ser og på ham som backalternativ nå fordi konkurransen er knallhard i midten. Greit nok å være snurt fordi han flytter nordover, men får være måte på. Det representerer ikke verdiene til klubben. Skuffende lesning ! Jeg sa vel aldri at han ikke var god? Det er ikke første gang en fotballspiller ikke er rakettforsker-materiale. Å gå til Glimt i den alderen der er karrieremessig selvmord. Bør gå til Belgia, Nederland eller noe sånt. Og så eventuelt gå videre derfra. Glimt kommer ikke til å selge han med det første. Blir fort et par år der oppe og da er han egentlig for gammel. Husker han var i tenkeboksen før han forlenget med oss. Måtte føle seg satsa på. Så ble han det og det ble ny kontrakt. Men det bare driter han i og presser på for å få gå til en annen norsk klubb. Bort fra moderklubben og bort fra den klubben faren spilte i. Virker ikke være den helt store strategen han her. Brenner alle broer for å tvinge gjennom en overgang som i beste fall er en omvei, i verste fall en blindvei. Hva tenker du han vinner på å gå til Glimt?
07-11-2025, 11:19 PM
Vålerenga som hovedstadsklubb skal faen ikke selge til Glimt! Hele greia er så jævla pinlig. Hva slags rådgivere er det han har? Fy faen, jeg er så forbanna! Noen av dere kan synse så mye dere vil om hva han skal spille i Glimt, who fookin cares. I min bok er han en jævla sviker. Jeg driter i 30 mill, det kommer til å gå i det berømte sluket. Mulig jeg blir litt Trump her nå men mulig han er litt tilbakestående som en sa her inne. Håper han aldri igjen ikler seg en Vålerenga drakt. Han kan dra til hælvete for min del.
07-11-2025, 11:33 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 07-12-2025, 12:54 AM av Majorstuen.)
(07-11-2025, 11:02 PM)Blue 1978 Skreiv: Det kan godt hende at dere har rett i at han ikke vil være god nok som indreløper for Glimt. Det er ordvalget jeg reagerer på som Riis ikke har fortjent. Han har vært lojal mot vår klubb i mange år, har blitt brukt på mange plasser og aldri blitt satset på hans favorittposisjon . Han gir oss og en god sum med penger. Det står det respekt av, uansett om man er uenig med valget hans. Det er jo ingen fasit på hvordan denne historien ender så jeg skal ikke kverulere mer på mitt, men jeg har behov for å understreke at jeg ikke under noen omstendighet mener at Riisnæs har vært lojal mot VIF. I mitt hode har Riisnæs fått proffkontrakt av favorittklubben i ung alder. Han har fått muligheten til å trene med A-laget fra 15-16 års alder. VIF har hele tiden anerkjent talentet hans. Han har fått spille på uvante posisjoner fra ung alder for at han skal få matchet seg mot de beste selvom han kanskje ikke har vært klar for det. Han har også fått flere kamper fra ønsket posisjon uten å gripe den. Når han endelig presterer noe stabilt i en alder av 20 år, etter 3 år med tillit der klubben har prioritert han ovenfor andre stortalenter velger han å ønske seg til Glimt tre-fire måneder etter at han offentlig uttalte at han elsker VIF. Om du legger til at VIF har lagt til rette for at han skal komme opp i seniorstallen fra 2020 så er det enda flere år med prioriteringer fra klubbens side. Det er synd at han går til Glimt. Om jeg setter meg i hans situasjon kan jeg forstå valget - det er lett å bli smigret. Spesielt i utfordrende tider. Men å si at han har vært lojal mot VIF - Nei. Det har han ikke. Han har vært en utgift for klubben siden 2019 uten å bidra til noe som helst annet enn et håp for fremtiden. Når fremtiden er her så blir han solgt etter eget ønske. Han har aldri vært lojal mot VIF. Han har dratt utbytte av fasilitetene og drar videre når han nærmer seg klar for bruk. Sakarias Opsahl, Kurd Rønning, Sjøvold er tre talenter jeg kom på i farten som har blitt nedprioritert blant annet for å gjøre plass til Riisnæs. Det er ikke sånn at klubben ikke ofrer noe for å få frem talenter. Dersom bakke hadde visst dette i fjor hadde Sjøvold garantert fått flere minutter under forrige sesong i obos. For min del er han velkommen tilbake når som helst. Men at det skapes splittelser i at han drar skyldes mest sannsynlig potensial + etternavn og ikke prestasjonene hans.
07-11-2025, 11:58 PM
(07-11-2025, 11:09 PM)NilsDN Skreiv:Nei, men du skrev at han var lettere tilbakestående, noe som fremstår for meg som en høyst ugrei beskrivelse. Skal ikke påstå at han er rakettforsker eller er på mensa nivå, men han er heller ikke mer evneveik enn andre fotballspillere.(07-11-2025, 08:00 PM)Blue 1978 Skreiv: Vi har ikke alltid vært enige, men har alltid synes du hadde fornuftige svar @nils Denne er derimot lavmål. Å kalle Riis for tilbakestående er rett og slett respektløst. Er rimelig sikker på at Glimt ikke blåser bort så mye penger på han dersom de ikke ser potensialet i gutten. Tipper han er topp 3 dyreste kjøpene som har blitt gjort mellom ES lag noen sinne. Jeg tror han på sikt vil bli en av de beste indreløperne i serien om ikke den beste. De ser og på ham som backalternativ nå fordi konkurransen er knallhard i midten. Greit nok å være snurt fordi han flytter nordover, men får være måte på. Det representerer ikke verdiene til klubben. Skuffende lesning ! Stråler ikke av glede av at han drar nordover jeg heller og det kan godt hende at han vil angre på valget, men nå er det slikt at det bare er BG som har lagt så mye penger på bordet som vi vet om iallfall. Og jeg selger han heller til Glimt for 30 mill enn til Brugge for 15. Folk glemmer at det er takket være de pengene at det vil kunne kjøpes inn spillere. Jeg har null innsikt i klubbens økonomi, men registrer at man ikke engang kan ta seg råd til å kjøpe Grundetjern før kontrakten hans går ut om 6 mnd og har heller ikke landet noen andre spillere i dette vinduet ennå. Dette forteller meg at bankkto ikke er stappfull akkurrat.
07-12-2025, 12:06 AM
Men hvilke fordeler tenker du han oppnår med å gå til Glimt?
07-12-2025, 12:23 AM
(07-12-2025, 12:06 AM)NilsDN Skreiv: Men hvilke fordeler tenker du han oppnår med å gå til Glimt? Dobbelt lønn her og nå tipper jeg. Ellers fint lite. Helt enig med deg. Hadde han blitt hos oss ville en klubb fra topp 8-10 plukket ham for langt mer innen et par år. Mistenker agenten har overbevist ham om at toget er i ferd med å gå, og at Europaspill i Bodø er redningen. Det er mer spenn for agent og klapp på ryggen fra Kjetil Knutsen. Overgangen ser tipp topp ut fra agentens perspektiv. Fint for B/G. Ikke så topp for Vålerenga, og nokså dårlig for Riisnæs sin del. Det er lett å surre seg inn i et «høyt henger de og sure er de»-narrativ når overganger blir bitre, men her tror jeg faktisk Riisnæs kommer dårligst ut av alle parter. |
|
« Neste nyere | Neste eldre »
|