07-05-2025, 08:15 PM
| Avstemning Stem på alt du tror Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen. |
|||
| Vi vinner | 14 | 18.42% | |
| Tap | 2 | 2.63% | |
| Jeg blir våt som en drukna katt | 6 | 7.89% | |
| Riisnæs starter | 2 | 2.63% | |
| Riisnæs kommer inn | 6 | 7.89% | |
| Siste kamp for Riisnæs på lenge | 7 | 9.21% | |
| Det presenteres en ny spiller i pausen | 7 | 9.21% | |
| FFK skårer på langt innkast | 6 | 7.89% | |
| Vi selger mer enn 12 000 billetter | 12 | 15.79% | |
| Rijks starter og skårer | 14 | 18.42% | |
| Totalt | 76 stemmer | 100% | |
| * Du stemte på dette valget. | [Vis resultater] |
|
Plankekjøring og våte håndklær? Vif-FFK Lør kl 18 En kamptråd i tippeform
|
|
07-05-2025, 08:17 PM
I ‘etter kamp intervjuet’ nå nettopp klaget Bakke på at vi ikke gutsa nok i dueller og det ble for mye tilfeldigheter. Forstod ikke hvorfor det ble sånn… Idiot. Dette var nok taktisk blunder fra ham selv. Starter med Hagen og Lange sentralt på midten og er dermed på hæla fra første øyeblikk. Lange er bra med ball, men svak i duellspillet. Hagen er svært svak i duellspill og kontradekning (må være ES’ tregeste spiller) og bare måtelig god med ball (også der for treg). Alt i alt taper vi vel 95% av alle dueller over hele banen mot et fysisk overlegent lag, men rotårsaken til at vi aldri får kontroll er at de hele kampen løp gjennom vår midtbane uten særlig motstand. At Ambina heller ikke hadde noen god kamp hjalp jo ikke.
Fremover var det dårlige bevegelser og svak presisjon i pasningsspillet. Bakover var det ekstremt usikkert og nølende forsvarsspill hele veien. Og om det var et bevisst valg å spille med ‘falsk venstreback’ så bør Bakke droppe det til neste kamp. Vinicius er ofte god offensivt, men like ofte håpløs defensivt, spesielt plasseringsmessig. Mistet tellinga på hvor mange ganger ffk kom gjennom på vår venstreside. Begge midtstoppere måtte flere ganger ruse ut for å avskjære ffk på vår venstre, noe som etterlot enorme hull bak dem. At vi ikke greide å justere dette i løpet av 90 min sier sitt om trenernes taktiske evner. Vel, greit nok med et poeng etter en kamp hvor vi strengt tatt er nest-best i 80 min. Fortjente i hvert fall ikke mer.
07-05-2025, 08:26 PM
Ikke at dette er en unnskyldning eller rettferdiggjøring, men idioten som dømte kampen mens han spiste det røde kortet var absurd.
07-05-2025, 08:48 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 07-05-2025, 08:51 PM av Wild Touch.)
(07-05-2025, 08:15 PM)Oldtimer Skreiv:(07-05-2025, 08:01 PM)papajoao Skreiv: Riisnæs viste i det minste at han kan spille som back. At vi ikke gutsa nok i dueller er jeg HELT enig i, men det er Bakke sin jobb å fyre dem opp før dem.går på banen. Huske han ble ansatt litt pga. at han var en "god motivator" (07-05-2025, 08:17 PM)Hermansen Skreiv: I ‘etter kamp intervjuet’ nå nettopp klaget Bakke på at vi ikke gutsa nok i dueller og det ble for mye tilfeldigheter. Forstod ikke hvorfor det ble sånn… Idiot. Dette var nok taktisk blunder fra ham selv. Starter med Hagen og Lange sentralt på midten og er dermed på hæla fra første øyeblikk. Lange er bra med ball, men svak i duellspillet. Hagen er svært svak i duellspill og kontradekning (må være ES’ tregeste spiller) og bare måtelig god med ball (også der for treg). Alt i alt taper vi vel 95% av alle dueller over hele banen mot et fysisk overlegent lag, men rotårsaken til at vi aldri får kontroll er at de hele kampen løp gjennom vår midtbane uten særlig motstand. At Ambina heller ikke hadde noen god kamp hjalp jo ikke. At vi ikke gutsa nok i dueller er jeg HELT enig i, men det er Bakke sin jobb å fyre dem opp før dem.går på banen. Huske han ble ansatt litt pga. at han var en "god motivator"
07-05-2025, 08:55 PM
Jeg savner pondus og duell styrke. Vi blir litt veike og mangler guts og arbeidskapasitet.
Den intensiteten savner jeg! Vi blir nølende. Vi har så store mangler på kvalitet i laget. Det er et enormt problem at vi har for mange "middels gode" spillere i troppen.
Som i fjor(i cupen) så ble det uavgjort hjemme mot FFK.
Den gang hadde FFK et bedre nivå, så her snakker vi null fremgang for Enga siden Obos-sesongen. Håpløst å starte med Hagen, så lenge Bjørdal er fit for minst 60 min. Og å sette inn på Brajanac de siste 20 min er som å tilføre laget overkokt spaghetti. Null duellkraft, ingen fart...hva tenker Bakke? Måtte da vært bedre å fortsette med Rijks selv om litt sliten. Og statistikken på hjemmebane fortsetter utrolig nok like elendig som i 2023. Noen snakker om forbannelse, men vet ikke jeg...laget et rett og slett ikke bedre for øyeblikket. Får bare håpe at nye spillere inn nå snart klarer å heve laget...og kanskje redde en hederlig 10. plass.
07-05-2025, 09:19 PM
På 21 kamper på hjemmebane i Eliteserien har vi vunnet 3!!! ganger. Så vi er ikke direkte medgangsupportere.
Men dette er absolutt ikke akseptabelt. Jokke, Bakke og Myhre har denne sommeren til å stille med slagkraftig lag, hvis det ikke blir bedring i løp av høsten tror jeg det ville vært best om dem alle sier adjø. At Hagen fikk spille 90 minutter idag, hva skal man si?? Hvis vi ikke har noen andre alternativer så står det dårlig til med spillerlogistikk. Og kan noen si hvorfor Thorvaldsen er flyttet over til venstre når han regelrett herjet på høyreside?? Strand er like god hvor enn han spiller, og det er positivt sagt. Thorvaldsen må tilbake hvor han hører hjemme på høyre kant. Nei, har ikke helt troen på sportssjef samt trenerduo per idag..
07-05-2025, 09:24 PM
Fryktelig å se på byttene idag. Vi bytter første når vi blir tvunget til det. Vi gjør deretter 3 bytter til men beholder Hagen hele kampen.
Sørensen inn på tampen er jo også bare dust. Og Brajanac gir vi i hovedsak løpeballer. Fryktelige greier... Skjønner ikke hvorfor vi ikke bytter Sørensen for Rijks rundt 70. Det hadde gitt mening. Som andre har vært inne på, grunnen til at vi ikke taper er at Fredrikstad sine spisser er elendige. Jeg gruer meg til Glimt-kampen hvis det ikke skjer store ting de neste ukene. Venstresiden vår defensivt idag var elendig. Det positive er at vi scorer på den muligheten vi skaper. Og den kom etter meget bra spill. Så er det sørgelig at vi ikke evner å gjenskape noe lignende flere ganger
07-05-2025, 10:07 PM
Ambina ut med strekk skade,vi må da ha Bjørdal fra start neste kamp
07-05-2025, 11:38 PM
Ingen tvil om at både trenere og Jokke har sin del av ansvaret der. Bakke er vel en av de beste lønnende trenerne i serien. Dette er ikke godt nok. Selv med det laget vi har, må vi forvente at de presterer bedre og ansvaret ligger på han.
Jokke må også steppe up. Når TIL og FFK finner gråstein som de gjør om til gull, presterer vi å gjøre det motsatte med større ressurser. Ja han hentet, Illic, Ambina og Vinni, men forventer mer! Merker jeg begynner å miste tålmodighet med det sportslige apparatet her. Dersom de tenker de ikke kan gi oss mer enn dette, bør de være ydmyke nok til å si opp jobben. |
|
« Neste nyere | Neste eldre »
|
Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)