Avstemning Stem på alt du tror
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Vi vinner
18.42%
14 18.42%
Tap
2.63%
2 2.63%
Jeg blir våt som en drukna katt
7.89%
6 7.89%
Riisnæs starter
2.63%
2 2.63%
Riisnæs kommer inn
7.89%
6 7.89%
Siste kamp for Riisnæs på lenge
9.21%
7 9.21%
Det presenteres en ny spiller i pausen
9.21%
7 9.21%
FFK skårer på langt innkast
7.89%
6 7.89%
Vi selger mer enn 12 000 billetter
15.79%
12 15.79%
Rijks starter og skårer
18.42%
14 18.42%
Totalt 76 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plankekjøring og våte håndklær? Vif-FFK Lør kl 18 En kamptråd i tippeform
Når lag fra lavere divisjoner møter eliteserielag i cupen så får banemestrerne gjerne en krystallklar ordre, sørg for at banen er knusktørr. 
Da går ballen sakte og tilfeldighetene får fritt spillerom. 
FFK sin viktigste mann håndklesjfen har alltid den samme orderen. Våre håndklær må være nystrøkne og knusktørre for at vi skal kunne bruke vårt eneste våpen. Lange innkast. 
De tørker ballen en halvtimes tid og og sender ut sine beste kastere. 
Vidar Theisen og hans etterfølgere har allerede startet arbeidet med å gjøre banen vår så raskt som det overhode er mulig å få den og håndklærne tilsvarende våte. 
2,3 mm nedbør melder storm at det skal falle de seks timene før kampstart YR høyner til 3,9 mm da snakker vi norsk sommer da. Det er vel nestne en km nedbør til sammen. Regnet er vår venn. Vi husker da vel alle cupfinalen mot stabæk?  Tilbakeblikk: Cupfinalen 2008 VIF vs Stabæk Det er ikke lenge siden jeg fant billett til den kampen i min gamle regnjakke. 

På lørdag kan vi vente oss fartsrekord. Aldri har vel en ball gått fortere noen gang enn nå som banen blir sammenhengende vannet en liten uke i strekk. 
Min spådom er at ikke et øye er tørt klokka 20 og at det ikke kun er jentene som er våte etter at vi har sablet ned Fredrikstad
Øst er åpen og vi trenger ikke pausesjenk for å sikre en fuktig aften. 

Mot godset var det dødt løp på oddsen, 2,5 både for hjemme og borte. Og mange ble overrasket over laget vårt. Sørensen var syk, Carl Lange hadde et trøblete lår Riisnæs hadde vel noe trøbbel og Bjørdal måtte også matches forsiktig selv om han kom inn allerede etter 6 min da Stian måtte gi seg. 
Skal vi tro fantasy er det kun Bully som er skadet eller usikker, og ingen av våre snille gutter ble notert av dommeren i drammen så vi har heller ingen karantener å slite med. 
Kanskje har noen en oppdatering å komme med på Stian? 
For våre motstandere ser jeg ingen skader eller suspensjoner blant dem som har fått noe særlig spilletid i år. Men Fallou Fall og keeperen står i fare for å bli solgt. Om det er nok til at de ikke spiller lørdag vet jeg ikke. 
Men oddsen er klart mer i vår favør enn den var i drammen. Vår snitt odds hos de utenlandske er 2,14  mens bortelaget får 3,33. Det gjør oss til favoritter. 

Hvorfor er vi favoritter mot FFK vil du kanskje tenke, de var da helt overlegne da vi møttes tidligere i år. 
Joa det er sant.  Men fotball er ferskvare og det hele handler om form. 
Ser vi på deres fire siste kamper har de skårt ett mål og tatt ett poeng. 
Utvider vi og ser på deres siste 6 kamper så får de to tap til, der de blant annet røk ut av cupen mot oboslaget lsk. 
De står med 5-12 i målforskjell. 
Ikke er de noe godt bortelag heller. 1-1-3 står de med på bortebane i år, hørtes det kjent ut? 
Da er det sikkert fordi vi har den samme statistikken på hjemmebane. 
Vi har skårt åtte mål på våre hjemmekamper de har sluppet inn 8 på sine bortekamper 
De har bare skårt halvparten borte, men vi har sluppet inn hele 11 hjemme. 
Så da har vi ett mål bedre målforskjell enn dem. 
Det høres jo jevnt ut. 

Forskjellen er bare at vi er i monster form 
Ser vi på vår siste kamp så har vi vunnet 100 % av kampen vi har ikke sluppet inn mål og har skårt minst to mål i hver kamp. Vi har også skåra i samtlige omganger. I andre omgang har vi aldri brukt mer enn drøyt 20 sekunder på å skåre. 
Hopper vi over moldekampen så vant vi hele 4-1 mot sarp i treningskamp og det må da telle for noe. Sarp er forøvrig det eneste laget ffk har møtt uten å tape de siste seks kampene.  

Det er den aller siste kampen før registrerings vinduet åpner etter det får vi hjelp fra oven og laget blir langt sterkere, men nå må vi holde ut en eneste kamp til med de vi starta sesongen med. 

Slår vi FFK med ett mål står vi a poeng med dem og er ett mål bak dem på målforskjellen. Vinner vi med mer enn ett mål så trenger vi aldri å se oss tilbake. 
Da er det bare 2 poeng opp til glimt og femte plassen. Vi skal da vel være et bedre lag enn glimt. 

Det går to seriekamper både før og etter vår kamp den lørdagen så sjansen for å få sett fotball på tv er også stor om du liker det. Husk bare å ta med tørre sokker og tørt undertøy i snippveska så du slipper lungebetennelse. 

Skal vi gjette på et lag da nå som Bakke og Myhre har frie tøyler: 

Rijks
Sørensen Thorvaldsen
Lange Bjørdal
Ambina 
Vinicius Tshiembe Olsen Sjåtil 
Storevik 

Ser vi våre tilskuertall hjemme til nå så ser vi: 

14 859 mot viking
16 556 (utsolgt) mot RBK
16 556 (utsolgt) mot Brann
13 300 mot Ham Kam
13 592 mot Molde 

Det vil overraske meg mye om ikke dette blir den dårligst besøkte til nå, men hvor mange kommer. Bikker vi 12 000? 

Hvordan tror du det går? Får vi se Riisnæs fra start, et innhopp fra han eller ser vi han ikke mer i kongeblått (eller grønt) på mange år? 
Presenteres det ny spiller i pausen? 
Hvor våt blir du?
Skårer FFK på et langt innkast? Eller har de gitt seg med det og kaster kun flakser nå? 
Vil bluss slukke i regnet nå som vi endelig har fått lov?

Edit: 

Hvordan kunne jeg glemme det, det er jo nye regler på gang som vi første gang ser i denne kampen. 
1. juli blir den omstridde sekssekundsregelen i norsk fotball fjerna – NRK Sport – Sportsnyheter, resultater og sendeplan

Treneren vår er i hvert fall fornøyd så da må vel vi være det og 

– Det blir jo kokos. Eg synest dommarstanden har meir enn nok å henge fingrane ifrå før av, så skal dei begynne å telje sekund i tillegg.

– Du gler deg?

– Nei, det gjer eg ikkje.

Det seier Vålerenga-trenar Geir Bakke til NRK.

8 sekundersregelen er stridens kjerne. Det er en regel som skal sørge for at keeperne drøyer mindre tid når de har ballen i henda. 
Fram til i forregårs hadde de maks 6 sekunder på seg, men for at tidsbruken nå skal reduseres har man endret fra seks sekunder til 

åtte. Det burde jo gjøre susen. Det helt nye er at domemren nå skal telle, før ga de jo glatt faen. 

Våre venner i Noregs Fotballforbund har laget en faktaboks til oss: 

Målvakta har lov til å halde ballen i åtte sekund frå hen har kontroll på ballen.
Dommaren har ansvar for å telje ned. Dei siste fire sekundane skal tellas høgt med handa i vêret: «fire, tre to, éin».
Dersom keeper ikkje har frigjort ballen innan åtte sekund får motstandaren hjørnespark.
Dersom det skjer fleire gonger av same keeper, risikerer hen tilsnakk og gult kort.
Erstattar sekssekundsregelen.
Innførast for å redusere dryging av tid.

---
Kanskje skal vi prøve oss som dommere og vise fingre og telle hver gang Fredrikstad har innkast?

Er dette det beste som har skjedd norsk fotball siden VAR? Kjør debatt.
Svar
Passer vel best her,VIF har fått sin egen GIN !

Lanseres lørdag..

https://klanen.no/blogger/lasse-l/vaaler...destilleri
Svar
Forrige kamp var griseviktig.
Nå må vi bygge videre og få selvtillit for å komme oss ut av sumpa. De neste 2 er jo Bryne borte og Haugesund hjemme. Godt inn med poeng hadde vært digg.
Om laget så håper jeg Sørensen kommer inn og Hagen går ut. Er Bjørdal 100% blir vel hak foretrukket foran Sjøvold. Ellers blir det vel de samma som i Drammen
Svar
Fra nettavisen:

Fredrikstad er nå enig med MLS-klubben St. Louis City om et storsalg av midtstopperen Fallou Fall (21).

Lørdag spiller FFK borte mot Vålerenga. Det skjer med stor sannsynlighet uten Fall på laget.
Svar
(07-05-2025, 09:41 AM)Loffen Skreiv: Om laget så håper jeg Sørensen kommer inn og Hagen går ut.

Skjønner ikke helt hvorfor dem bruker Hagen. Synes ikke han har gjort noe spesielt.  Heller bruke Strand eller Bjørdal i hans posisjon.
Svar
Om Sjøvold så står det på fantasy appen "Lår,25% sjanse til og spille"..
Svar
Er det solgt mye billetter?
Svar
I overkant av 10.000 solgte 3 timer før avspark.
Svar
Uforståelig at Hagen starter istedet for Bjørdal.
Svar
Lange starter

https://www.vif-fotball.no/nyheter/lange...-elleveren
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)