Tråder: 0
Ble medlem: Oct 2023
Omdømme:
14
(07-04-2025, 07:33 PM)Flemmern Skreiv: Det blir iallefall feil å legge skylda på Riisnæs for at han ønsker å spille i den posisjonen han er best i. Bakke og Myhre har valgt sin filosofi, og de mener Riisnæs passer best på en eller annen ving. Hvis din arbeidsgiver endrer din stilling slik at du får en helt annen arbeidshverdag enn din kompetanse tilsier, og en annen arbeidsgiver ønsker å bruke dine spisskvaliteter og kanskje gir bedre lønn, er det ganske enkelt å bytte beite.
I denne situasjonen blir det helt feil å peke på andre enn Bakke og Myhre. Det er ingen grådig spiller eller agent her.
En ting er sikkert, alle agenter er enten grådige eller dårlige.
Jeg tenkte med en gang på Felix. Som ville spille midtbane, mens DEF spilte han som høyreback. Som vi alle vet, endte med å spille høyreback i Brann, før han endte opp på landslaget som midtbanespiller.
Dag Riisnæs fortjente sin sang, det gjør sønnen hans på midtbanen osgså.
I følge Transfermarkt så er hans sønn, Engas mest verdifulle spiller 3,5 m euro, nummer 2 er Ambina 2,5 m euro.
Omregnet til norske kroner: 41 371 158,39
Så når noen snakker om 20 m norske kroner til en annen norsk klubb, så har jeg minst to alternativer.
- Bakke er ikke verdt 41 millioner. Spark Bakke
Spill Magnus på midtbanen.
-Hvis ikke Jokke (Han er ikke verdt, 41 millioner), ser at Magnus skal spille på midtbanen alt. venstre ving. Bend it.
Spark Jokke.
Amen.
Tråder: 10
Ble medlem: Nov 2023
Omdømme:
21
(07-05-2025, 12:24 AM)engaman Skreiv: Ser Rosenborg fansen mener siden Ole Sæter er utilgjengelig i helgas kamp pga skade/kjenning, så tror de det er fordi han venter på overgang til Vålerenga!
Han er jo født kjeks, så det er vel ikke en atombombe om han faktisk er skadet?
Tråder: 1
Ble medlem: Apr 2024
Omdømme:
32
07-05-2025, 09:20 AM
(Dette innlegget blei sist endra: 07-05-2025, 09:22 AM av Glennsoe.)
(07-05-2025, 12:24 AM)engaman Skreiv: Ser Rosenborg fansen mener siden Ole Sæter er utilgjengelig i helgas kamp pga skade/kjenning, så tror de det er fordi han venter på overgang til Vålerenga!
Enkelte Brann fans mener Brann bør hente inn Sæter,siden de nettopp solgte stjernespissen
Rbk gnir seg i henda over tanken på en budkrig..
(07-05-2025, 01:43 AM)Ettlagioslo Skreiv: Der fikk jeg ut av det både vite noe gøy. Sjelden det skjer. Fyr inn.
Har du sagt A ..
Tråder: 4
Omdømme:
23
(07-05-2025, 01:43 AM)Ettlagioslo Skreiv: Der fikk jeg ut av det både vite noe gøy. Sjelden det skjer. Fyr inn.
Spennende!
Noen som allerede har vært oppe til diskusjon?
Omdømme:
38
Sliter med å se hvorfor alle her inne vil endevende klubben for en spiller som har under en håndfull gode kamper i Eliteserien. Dersom vi kan få 30.000’ for en spiller med denne historikken bør det aksepteres. Da setter klubben et eksempel for fremtidige juniorer i samme slengen - de spiller der får beskjed om å spille.
Dersom vi sparker Bakke/Jonsson for å beholde Riisnæs er jo realiteten at Riisnæs er borte om 18 måneder uansett. Det har jo både Magnus selv - og agenten bevist nå. Hadde valget vært Riisnæs i 10år vs Bakke/Jonsson stiller det seg annerledes, men realiteten er at om han ikke går til Glimt nå havner han i Belgia, Nederland etc i løpet av 18 måneder uansett.
Lange har langt mer sluttprodukt fra sentral midtbane enn hva Riisnæs har. Lange blir mer og mer synlig for hver kamp som går nå.
Ble medlem: Dec 2023
Omdømme:
5
(07-05-2025, 06:31 AM)ForrestGump Skreiv: (07-04-2025, 07:33 PM)Flemmern Skreiv: Det blir iallefall feil å legge skylda på Riisnæs for at han ønsker å spille i den posisjonen han er best i. Bakke og Myhre har valgt sin filosofi, og de mener Riisnæs passer best på en eller annen ving. Hvis din arbeidsgiver endrer din stilling slik at du får en helt annen arbeidshverdag enn din kompetanse tilsier, og en annen arbeidsgiver ønsker å bruke dine spisskvaliteter og kanskje gir bedre lønn, er det ganske enkelt å bytte beite.
I denne situasjonen blir det helt feil å peke på andre enn Bakke og Myhre. Det er ingen grådig spiller eller agent her.
Jeg tenkte med en gang på Felix. Som ville spille midtbane, mens DEF spilte han som høyreback. Som vi alle vet, endte med å spille høyreback i Brann, før han endte opp på landslaget som midtbanespiller.
Dag Riisnæs fortjente sin sang, det gjør sønnen hans på midtbanen osgså.
I følge Transfermarkt så er hans sønn, Engas mest verdifulle spiller 3,5 m euro, nummer 2 er Ambina 2,5 m euro.
Omregnet til norske kroner: 41 371 158,39
Så når noen snakker om 20 m norske kroner til en annen norsk klubb, så har jeg minst to alternativer.
- Bakke er ikke verdt 41 millioner. Spark Bakke
-Hvis ikke Jokke (Han er ikke verdt, 41 millioner), ser at Magnus skal spille på midtbanen alt. venstre ving. Bend it.
Spark Jokke.
Amen.
Transfermarkt er ikke fasit. Jokke har vel ikke noe med hvor Riisnæs spiller.
Blir veldig anekdotisk å vise til Felix hele tiden. Mange spillere som har gått fra VIF og IKKE har lykkes i andre klubber også, selv spillere vi har brukt i posisjoner de ikke spilte videre i.
Tråder: 9
Omdømme:
109
07-05-2025, 11:24 AM
(Dette innlegget blei sist endra: 07-05-2025, 11:25 AM av Flemmern.)
(07-05-2025, 06:31 AM)ForrestGump Skreiv: (07-04-2025, 07:33 PM)Flemmern Skreiv: Det blir iallefall feil å legge skylda på Riisnæs for at han ønsker å spille i den posisjonen han er best i. Bakke og Myhre har valgt sin filosofi, og de mener Riisnæs passer best på en eller annen ving. Hvis din arbeidsgiver endrer din stilling slik at du får en helt annen arbeidshverdag enn din kompetanse tilsier, og en annen arbeidsgiver ønsker å bruke dine spisskvaliteter og kanskje gir bedre lønn, er det ganske enkelt å bytte beite.
Du kjenner alle agenter personlig?
Eller er det en del av pensum for å bli agent mener du?
Sjelden jeg har sett en så dust kommentar.
Mike Kjølø er ikke som "skummen" av agenter. Dette er en fyr som bryr seg om mennesker og legger til rette for at alle parter skal bli fornøyde.
For de som mener han er grådig og dust, les dere litt opp på hva han har gjort for Vålenga.
Mike er en veldig bra mann for Vålenga, bare så det er sagt. De som produserte bannera sist, har ikke filla peiling - men hva kan man forvente av enkelte?
Jeg kunne skrevet så mye mer, men velger å la det bli med dette.
Ble medlem: Nov 2024
Omdømme:
4
(07-04-2025, 11:24 AM)NilsDN Skreiv: Er såpass mange som har en viss innsikt i hva som skjer internt at jeg ikke tror det er bare røyk uten ild.
Det bør slås ned på. Så stikker det ikke dypere enn at hvis han kommer tilbake en gang så holder det med et unnskyld.
Men vi bør statuere et eksempel og sette sånne på 2.laget. Hvis vi aksepterer det så skjer det igjen. Og igjen.
Dette er personalpolitikk tatt ut ifra boka fra PT Barnum og 30-tallets kloster-skoler ..
Om vi som klubb agerer på den måten skaper vi kun en frykt-kultur, og er rett tilbake på DEF's metoder. Skriking, masing, firkantethet og sjuke krav om produksjon under press.
Dette er ikke metoden som funker best, dét veit vi med sikkerhet pr idag.
Dersom ryktene stemmer, og B/G blir neste stoppested fir gutten, vil jeg si meg enig med de som har ment at agenten har gjort en dårlig jobb, for å bli satt til feil jobb i et lite utstillingsvindu som kanskje ikke vil fungere på ønsket måte, er mer enn "ikke optimalt".
Det er en komplett Admiral Ackbar; Det er en felle!
Han vil ikke råtne bort, men trene med et effektivt lag. Men fortsatt i potensiellt feil posisjon fram til han har opparbeidet seg den eksplosive farta han har blitt vurdert å trenge, fram til han kan ta over Berg sin rolle. Dét ser ihvaffel ut som det sikreste kortet å spille pr idag, siden SM-rollen der ikke nødvendigvis er tilpasset hans stil. Han tar med for seg i samme mønster som Pirlo (uten de 20 til 30 meter, duppende, langpasningene) pga flere typer pasningsteknikk, vendinger, høy toppfart, og skudd fra distanse.
Jeg håper seff at vi selger han til en topo 8 - liga, og ikke landets minst underholdende by (som er grunnen til at alle der er godt trente, skal jeg banne på) men skjer det vil jeg se midten av 40-tallet i kronasjer.
Ikke i oppførsel fra oss mot spillere som tross alt ikke er deres moderklubb heller.
Dersom vi som klubb benytter oss av rasshøleri mot spillere, mister vi muligheten til å hente yngre talenter. De vil i større stil bli skremt bort av gammsldagse holdninger om disiplin og kustus, og da forsvinner lojaliteten i lokalmiljøet, og forankringa vi har pr idag, i nærområdene.
Ble medlem: Nov 2023
Omdømme:
30
Ble medlem: Feb 2024
Omdømme:
7
(07-05-2025, 12:30 PM)Stenzenga Skreiv: Spiss ut og keeper inn Plis si at dette er Hedvall
|