Tråder: 18
Ble medlem: Oct 2023
Omdømme:
124
06-06-2025, 03:17 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 06-06-2025, 03:17 PM av Bohem33.)
Stian De Wahl sier til fotball tv at ryktene om at Ambina er solgt er helt feil. Det er interesse for han, men ikke noe konkret enda.
Det er en lettelse, håper det ikke blir noe konkret heller.
Tar man de andre ryktene fra Fotball TV så vil det jo være trist å miste Riisnæs, men om vi til høsten har
Promise, Sæter og ny dansk keeper inn
Riisnæs. Borch, Rijks (selv om jeg hadde foretrukket Braja), Storevik ut
Så vil jeg jo tenke at vi er styrka. Så må vi vel kvitte oss med en til fra den frie kvota og kanskje Lange
Og kanskje en norsk spiller eller to inn
Tråder: 0
Ble medlem: Jan 2025
Omdømme:
11
Laget har flere alvorlige svakheter, og jeg vet ikke om vi kan fikse dem alle i ett vindu.
Men å starte med en utmerket keeper er en god start. Når det gjelder Ambina, har vår policy alltid vært «hvis vi finner en erstatter, forhandler vi», så jeg tror vi kan forhandle om ham hvis vi allerede har en erstatter klar. Det samme gjelder danskene i troppen.
Tråder: 1
Omdømme:
6
Er det en ting Vålerenga har god erfaring med så er det trønderske spisser litt oppi åra. Kommer faktisk ikke på en eneste som passer den beskrivelsen som ikke har herja for oss. Det her må skje!
Ble medlem: Apr 2024
Omdømme:
17
Dere som sikler på Sæter,realistisk hva vil han koste?
5 mill? 7?10?
Tråder: 7
Omdømme:
21
Jeg tror ikke han kommer til å koste så allverdens i overgangssum, men sign-on og lønn derimot... Det blir dyrt.
Omdømme:
7
Lurer på hvordan de ser for seg at denne klubben skal utvikle seg over tid. Vi skal liksom bli topp 5 fra og med neste år. Men Jones ut før sesongen, og Riisnæs nå i sommer. Som vanlig i denne klubben er det ut med den beste i hvert eneste vindu, og inn med noe uprøvd som vi håper blir sånn ca like bra etter hvert.
Tråder: 1
Omdømme:
135
Er sikkert litt repeterende. Men de må kutte ut alt som ikke er klar fordel for Eliteserielaget. På den måten får de ned underskudd på drift, som betyr at spillersalg gir oss penger å bruke på erstattere.
Vi kan ikke bygge opp akademier eller noe annet hvis planen er å betale for deg med å svekke laget. Det er kun det Eliteserielaget tjener av penger på annen måte som kan brukes på sånt. Så kort og godt så må enten faste inntekter opp. Eller så må utgifter ned. Begge deler fullt mulig, det siste er enklere. Det vi gjør nå er i pisse i buksa for å holde varmen. Tredje mulighet er at Trøim bidrar med mer, fast over tid, sånn at de får forutsigbarhet.
Og vi trenger en helt ny avtale med Trøim eller andre. Intensjonen opprinnelig var at investorer skulle finansiere spillerkjøp, mens klubben skulle lønne dem. Dette er snudd helt på hodet der klubben, gjennom salg, finansiere kjøpene. Mens investoren må dekke driften.