Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
Stian De Wahl sier til fotball tv at ryktene om at Ambina er solgt er helt feil. Det er interesse for han, men ikke noe konkret enda.
Det er en lettelse, håper det ikke blir noe konkret heller. 

Tar man de andre ryktene fra Fotball TV så vil det jo være trist å miste Riisnæs, men om vi til høsten har

Promise, Sæter og ny dansk keeper inn

Riisnæs. Borch, Rijks (selv om jeg hadde foretrukket Braja), Storevik ut

Så vil jeg jo tenke at vi er styrka. Så må vi vel kvitte oss med en til fra den frie kvota og kanskje Lange
Og kanskje en norsk spiller eller to inn
Svar
(06-06-2025, 02:13 PM)BohemFraØst Skreiv: Nok en utlandskspiller ja, da må det jo ryke to ut.

Håper enda flere ryker jeg. Det Lange, Brajanac og Rijks tilbyr oss er enten ikke unikt nok eller godt nok til å forsvare å oppta en utenlandsplass. Egentlig litt fristende å putte Sørensen i den kategorien også. Dessuten må vi finne en ny klubb til Bitri.

Promise, Obasi er to vi neppe slipper, mens Ambina kan jo bli solgt da. Han står i hvert fall ikke på noen liste over de vi ønsker å kvitte oss med.

Vi kommer nok heller neppe til å kvitte oss med Vinicius. Jeg tror egentlig ikke Pallas heller, delvis fordi vi har Vinicius bare på lån inntil videre. Og delvis fordi vi ikke har noen andre venstrebacker, samt at Pallas akkurat har kommet.

Brajanac og Rijks ut og Sæter og ny utenlandsspiss inn får oss til 9 utenlandske. Lange for Kaasa får oss til 8. Da er det rom for keeper. Alternativt får vi et bra bud på Ambina, men er like langt. Da trenger vi en ny Ambina.
Svar
(06-06-2025, 03:20 PM)NilsDN Skreiv:
(06-06-2025, 02:13 PM)BohemFraØst Skreiv: Nok en utlandskspiller ja, da må det jo ryke to ut.

Håper enda flere ryker jeg. Det Lange, Brajanac og Rijks tilbyr oss er enten ikke unikt nok eller godt nok til å forsvare å oppta en utenlandsplass. Egentlig litt fristende å putte Sørensen i den kategorien også. Dessuten må vi finne en ny klubb til Bitri.

Promise, Obasi er to vi neppe slipper, mens Ambina kan jo bli solgt da. Han står i hvert fall ikke på noen liste over de vi ønsker å kvitte oss med.

Vi kommer nok heller neppe til å kvitte oss med Vinicius. Jeg tror egentlig ikke Pallas heller, delvis fordi vi har Vinicius bare på lån inntil videre. Og delvis fordi vi ikke har noen andre venstrebacker, samt at Pallas akkurat har kommet.

Brajanac og Rijks ut og Sæter og ny utenlandsspiss inn får oss til 9 utenlandske. Lange for Kaasa får oss til 8. Da er det rom for keeper. Alternativt får vi et bra bud på Ambina, men er like langt. Da trenger vi en ny Ambina.

Tror ikke vi gjør lurt i å kvitte oss med altfor mange samtidig. 
Men Braja har jo fått all verdens sjanser uten å få til noe så kunne vi kvittet oss med han hadde det vært gull. 
Så kunne Rijks starta de tre neste kampene og vi kunne evaluerte etter dem om han funker som backup for ny spiss (håper sæther) eller om vi skal hente inn en ny spiss som backup. 
Jeg synes Rijks hadde et bra innhopp sist. 
Det mange frykter med Sæter er jo at backupen må spille en del. 
Enig i at Pallas og Vinicius neppe ryker nå, men velger vi å utløse opsjonen eller kjøpe Vinicius i neste vindu så er det vanskelig å forsvare at Pallas skal være en fra i kvota i en back up back rolle. 
Obasi kunne vi jo ha lånt ut et halvt år siden han enda ikke har vært et minutt på banen, men tanken er kanskje at det er letere for Promise å komme inn om han er her.
Svar
Laget har flere alvorlige svakheter, og jeg vet ikke om vi kan fikse dem alle i ett vindu.

Men å starte med en utmerket keeper er en god start. Når det gjelder Ambina, har vår policy alltid vært «hvis vi finner en erstatter, forhandler vi», så jeg tror vi kan forhandle om ham hvis vi allerede har en erstatter klar. Det samme gjelder danskene i troppen.
Svar
(06-06-2025, 03:33 PM)Bohem33 Skreiv: Obasi kunne vi jo ha lånt ut et halvt år siden han enda ikke har vært et minutt på banen, men tanken er kanskje at det er letere for Promise å komme inn om han er her.

Jeg er i hvert fall skeptisk til å låne ut spillere som skal integreres.
Svar
Er det en ting Vålerenga har god erfaring med så er det trønderske spisser litt oppi åra. Kommer faktisk ikke på en eneste som passer den beskrivelsen som ikke har herja for oss. Det her må skje!
Svar
Dere som sikler på Sæter,realistisk hva vil han koste?

5 mill? 7?10?
Svar
Jeg tror ikke han kommer til å koste så allverdens i overgangssum, men sign-on og lønn derimot... Det blir dyrt.
Svar
Lurer på hvordan de ser for seg at denne klubben skal utvikle seg over tid. Vi skal liksom bli topp 5 fra og med neste år. Men Jones ut før sesongen, og Riisnæs nå i sommer. Som vanlig i denne klubben er det ut med den beste i hvert eneste vindu, og inn med noe uprøvd som vi håper blir sånn ca like bra etter hvert.
Svar
Er sikkert litt repeterende. Men de må kutte ut alt som ikke er klar fordel for Eliteserielaget. På den måten får de ned underskudd på drift, som betyr at spillersalg gir oss penger å bruke på erstattere.

Vi kan ikke bygge opp akademier eller noe annet hvis planen er å betale for deg med å svekke laget. Det er kun det Eliteserielaget tjener av penger på annen måte som kan brukes på sånt. Så kort og godt så må enten faste inntekter opp. Eller så må utgifter ned. Begge deler fullt mulig, det siste er enklere. Det vi gjør nå er i pisse i buksa for å holde varmen. Tredje mulighet er at Trøim bidrar med mer, fast over tid, sånn at de får forutsigbarhet.

Og vi trenger en helt ny avtale med Trøim eller andre. Intensjonen opprinnelig var at investorer skulle finansiere spillerkjøp, mens klubben skulle lønne dem. Dette er snudd helt på hodet der klubben, gjennom salg, finansiere kjøpene. Mens investoren må dekke driften.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: hmchrist, Mannenigata, 11 Gjest(er)