VPN-forum

Full utgave: Lagbygge sesongen 2025/2026
Du leser nå en ned strippet utgave av innholdet på sida. Les den fulle utgaven med full formatering.
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Etter hva jeg har forstått forventes alle løperne våres å komme tilbake, forhåpentligvis til sluttspillet, inkludert Sondre Olden. Vi har da 15 løpere, 16 med Kokkim.
På backen har vi 8, inkludert Mowe som har vært mye utlånt, og har sånn halvveis tillit fra trenerteamet.
Dersom det stemmer at vi har hentet en center istedenfor en back synes jeg det er litt merkelig prioritering.

Hva skjedde med Birkheim Andersen, signerte han for Frisk?
(02-16-2026, 02:12 PM)TreogNitti Skreiv: [ -> ]Etter hva jeg har forstått forventes alle løperne våres å komme tilbake, forhåpentligvis til sluttspillet, inkludert Sondre Olden. Vi har da 15 løpere, 16 med Kokkim.
På backen har vi 8, inkludert Mowe som har vært mye utlånt, og har sånn halvveis tillit fra trenerteamet.
Dersom det stemmer at vi har hentet en center istedenfor en back synes jeg det er litt merkelig prioritering.

De har prøvd å hente back, men den backen de jobbet med glapp dessverre. 

Og er jo ikke sikkert alle de som er skadet er 100% sikkert kommer tilbake til sluttspillet, og skader kommer også etterhvert så bra med stor og bred tropp inn mot sluttspillet. Så jo bare i sluttspillet i fjor hvor mange spillere som falt av utover i sluttspillet.
(02-16-2026, 02:12 PM)TreogNitti Skreiv: [ -> ]Etter hva jeg har forstått forventes alle løperne våres å komme tilbake, forhåpentligvis til sluttspillet, inkludert Sondre Olden. Vi har da 15 løpere, 16 med Kokkim.

Hørte på podden til tv2 at han har hengt rundt frisk laget nå siste tiden og trener med de.
(02-16-2026, 02:39 PM)themenace Skreiv: [ -> ]

Hørte på podden til tv2 at han har hengt rundt frisk laget nå siste tiden og trener med de.

Han har jo spillt for dem,  og det var vel Vidar Wold som henta han i sin tid. Det teller jo sikkert litt, men rart hvis han velger Frisk fremfor oss.
Vålerenga har signert kontrakt med Cal O`Reilly. Canadieren har syv sesonger i NHL og over 1000 kamper I AHL.

https://www.vif-hockey.no/article/nm7ataj-49ejd/view
(02-17-2026, 08:11 PM)Halvblodsprinsen Skreiv: [ -> ]Vålerenga har signert kontrakt med Cal O`Reilly. Canadieren har syv sesonger i NHL og over 1000 kamper I AHL.

https://www.vif-hockey.no/article/nm7ataj-49ejd/view

Bra med poeng i AHL! Spennende.

Kjøpe, kjøpe, kjøpe, tape, tape, tape
Ser jo ut som en klassesignering. Et poengsnitt i AHL på 0,77. Til sammenligning hadde Cole Schneider som ble poengkonge i EHL i fjor et snitt på 0,74 i AHL. Han er jo på tampen av karrieren, men snittet imponerende 0,72 PPG forrige sesong i AHL. Kan bli bra det her.

Tar vi ikke bøtta i år er det ikke pga. forwards i hvert fall. Med denne signeringen, Kenna tilbake, og muligens Olden har vi fått inn en helt ny topprekke på slutten av sesongen, og ser kruttsterke ut fremover, med god bredde.
Vi er det laget som så langt har sluppet inn minst mål i ligaen etter Frisk Asker. Og jeg mener vi har to gode keepere, så defensiven skal også være bra nok.
Klarer vi å unngå skader på backene tror jeg vi har gode muligheter til å gå hele veien i år.
Vi har laget til det, så får vi se om vi har coachene til det.
Hadde gjerne sett en back istedenfor, men greit med litt rutine inn i sluttspillet
Angående back så har vi vel i hvert fall Määtänen som kan hentes opp fra U20 dersom det skulle bli behov?
Mener å huske at Sparta ønsket å beholde han der etter utlånet, men at han selv ønsket å reise tilbake til Oslo. Så da må de ha ment at han holder EHL nivå.
Noen som har noe mer info om Olden?
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28