Tror vi må ha litt tålmodighet med Sondre Olden. Ikke sikkert han går rett inn på laget. Var skadet i to måneder i høst. Har spilt fem kamper rundt jul og nyttår. Men ikke de to siste der nede. Kanskje fordi de visste han ville hjem til Norge. Men skaden(e) har satt han litt tilbake formmessig.
Så har vi Kenna Olimb som er et stort spørsmålstegn. Jeg er redd han kanskje ikke rekker noen kamper i inneværende sesong. Og at det er grunnen til at VIF har jobbet med å få Sondre Olden hjem.
Uansett blir det et luksusproblem å ta ut laget når nå også Caamano er ferdig med karantene.
Jeg prøvde å sette opp de to første rekkene hvor vi ikke rører førsterekka så klart. Så er jeg sikker på at planen er at Olden er tenkt å være den sniperen vi ønsker oss sammen med Ryan Lasch i andrerekka. Grunnen til at jeg setter opp Røymark som center der er fordi at som mot Oilers er han center mens Modigs er ving. Roy Johansen prøver å la være å røre om for mye. Selv om Modigs gjør noen flere poeng føler jeg at Røymark er en bedre to-veis center og er en bedre mann å ha sammen med Lasch som har mye pucktap og en utpreget offensiv ving som Olden. Røymark en favoritt hos Roy.
Ser for meg rekkene slik om vi er fulltallige.
Karterud - M. Olimb - McLaughlin
Olden - Røymark - Lasch
Finstad - Brekke - Modigs
Caamano - Halmrast - Christiansen
Nystuen (Torrissen)
(01-10-2026, 11:42 PM)Ser for meg rekkene slik om vi er fulltallige. Skreiv: [ -> ]Karterud - M. Olimb - McLaughlin
Olden - Røymark - Lasch
Nystuen (Torrissen)
Enig i det meste her, men Modings må spille i 2 rekka mellom Olden og Lasch, Røymark kan spille i 3 rekka. Modings er rett og slett en bedre spiller enn Røymark.
Spent på å se hvor Petter Birkheim Andersen ender opp, vært lenge uten kontrakt etter det gikk skeivt i frankrike.
Er jo lenge siden han takka for seg der, noe som vet hva situasjonen hans er?
Er det en som kunne styrka forsvaret vårt?
(01-10-2026, 10:37 PM)engaman Skreiv: [ -> ]Sondre Olsen er klar for Vålerenga og har signert kontrakt ut 2027/28 sesongen
https://www.vif-hockey.no/article/gioat8n-49ejd/view
(01-10-2026, 11:42 PM)sorum2 Skreiv: [ -> ]Tror vi må ha litt tålmodighet med Sondre Olden. Ikke sikkert han går rett inn på laget. Var skadet i to måneder i høst. Har spilt fem kamper rundt jul og nyttår. Men ikke de to siste der nede. Kanskje fordi de visste han ville hjem til Norge. Men skaden(e) har satt han litt tilbake formmessig.
Så har vi Kenna Olimb som er et stort spørsmålstegn. Jeg er redd han kanskje ikke rekker noen kamper i inneværende sesong. Og at det er grunnen til at VIF har jobbet med å få Sondre Olden hjem.
Uansett blir det et luksusproblem å ta ut laget når nå også Caamano er ferdig med karantene.
Jeg prøvde å sette opp de to første rekkene hvor vi ikke rører førsterekka så klart. Så er jeg sikker på at planen er at Olden er tenkt å være den sniperen vi ønsker oss sammen med Ryan Lasch i andrerekka. Grunnen til at jeg setter opp Røymark som center der er fordi at som mot Oilers er han center mens Modigs er ving. Roy Johansen prøver å la være å røre om for mye. Selv om Modigs gjør noen flere poeng føler jeg at Røymark er en bedre to-veis center og er en bedre mann å ha sammen med Lasch som har mye pucktap og en utpreget offensiv ving som Olden. Røymark en favoritt hos Roy.
Ser for meg rekkene slik om vi er fulltallige.
Karterud - M. Olimb - McLaughlin
Olden - Røymark - Lasch
Nystuen (Torrissen)
Så en video fra morgentrening i nye VIF appen at Kenna er på is i rød drakt (ikke gul no-contact drakt).
Usikker på om morgentreningene på kampdag er roligere eller på annen måte gjør at Kenna kan stille som vanlig, men det er mulig dette betyr at ting nærmer seg?
Morgentrening på kampdag er vel rolig som du er inne på. Ikke noe 5 mot 5 spill der tror jeg? Så det trenger ikke nødvendigvis bety at han er veldig nærme.
Vi ser brede og sterke ut på løpersiden hvis Kenna blir klar. Jeg aner ikke når, men føler meg ganske trygg på at vi ser han denne sesongen. Spørsmålet er hvor klar han er skulle han blir kastet rett inn i tøffe semifinaler eller noe i den duren. Vi får vel bare se når det skjer noe. Tror Roy og Morten ønsker å holde kortene litt tett til brystet, og dempe forventniger. Samtidig er det jo helt korrekt det de sier i siste episode av Jordaljournalen, men jeg tror jeg man kan være litt mer optimistiske enn de ga uttrykk for. Jeg er dog litt bekymret for at Kenna er skjør, mtp. hvor enkelt han slo opp den skulderskaden etter så lang tid ute.
På backen lurer jeg på om Roy og Morten har tillit til Herman Mowé i et sluttspill? Vi bør absolutt gå inn med 8 backer som trenerne er trygge på, siste sesongers historie tatt i betraktning. Jeg antar vi var etter Rønningen, når en spiller av det kaliberet vender tilbake til Norge. Noen som vet om det er aktuelt å signere Birkheim Andersen? Er maks 3 måneder igjen av inneværende sesong, så kostnaden er vel moderat.
I intervjuet før dagens kamp sa Roy at det mest sannsynlig blir å hente inn en ny spiller om ikke Kenna kommer tilbake.
Arnkværn er jo førstevalg nå, skal de kjøre 7 importer igjen da, og plassere Voutilainen på benken?
(01-15-2026, 07:50 PM)TreogNitti Skreiv: [ -> ]Arnkværn er jo førstevalg nå, skal de kjøre 7 importer igjen da, og plassere Voutilainen på benken?
Han kan de sende hjem. Arnkværn er så mye bedre, og vi har ikke råd å kaste bort en utlendingsplass på en "reservekeeper".
Vi taper idag fordi Saxrud duster seg ut med utvisning. MEN det å sette Lasch i tredje rekka ødelegger rekke 2 også. Da har vi plutselig bare en rekke som produserer sjanser (ja jeg vet de putta et mål, men de skulle produsert langt mer).
Tapet må deles mellom Saxrud og Roy - helt utrolig. Bare å gratulere Storhamar med nok et gull. Vi har driti oss ut så mye mot drittlaga iår at det faan ikke er mulig.
Bra fram til utvisninga, men alt "rakner" når vi får 2x2 minutter.
Fikk ikke sett kampen i dag, men jævlig skuffet.
Veldig merkelig med Lasch i tredjerekka.
Helt enig ang. utlendingsplass på andrekeeper, men vi burde samtidig ha en som er brukbar, ellers er jo sluttspillet fort ødelsgt hvis det skjer noe med Arnkværn. Og jeg vet ikke om det finnes noen norske alternativ? Så jeg tviler på at han sendes hjem.
Ble tipset om å se/høre intervjuet på TV 2 Play som ble gjort med Roy før torsdagens kamp på Lillehammer.
Han sier der at vi bare har 13 forwards tilgjengelig nå inkl Sondre Olden. Han teller ikke da med Torrissen som har hjernerystelse. Han sier videre at vi må ha flere. At VIF hadde åtte mann ute i finalene mot Storhamar i fjor. Vi håper fortsatt på Kenna. Men pga usikkerheten leter de nå etter en ny spiller. Underforstått en ny forward.
Vi har disse 13 forwards nå:
Mathis Olimb
Martin Røymark
Magnus Brekke Henriksen
Mikkel Christiansen
Stian Kaltrud Nystuen
Pontus Finstad
Jørgen Karterud
Leo Halmrast
Ryan Lasch
Nick Caamano
Blake McLaughlin
Markus Modigs
Sondre Olden
Christian Torrissen (hjernerystelse)
Ken Andre Olimb (skulderoperert)
Mr. X - ny spiller inn ?
Vet ikke hvor lenge Torrissen er ute. Vedr Kenna så har vi sett et blide med han fra første treningen til Sondre Olden hvor han hadde blå drakt som de andre. Ikke den gule no-contact drakta. Det gjør med optimistisk. Kan han være klar om ca fire uker rekker han 6-7 seriekamper.
Skal vi hente en ny spiller må det skje før 15. februar. Men hvordan skal kabalen gå opp? Skal vi ha en sjuende import og ha en på tribunen i hver kamp? Og hva trenger vi? Jeg tenker det skal være en stor og tøff center.