(12-05-2025, 05:38 PM)Perkules Skreiv: [ -> ]Vet selvfølgelig ikke om bildet er tatt i dag, men ut fra bildet Leo Halmrast la ut på instagram for noen timer siden ser vi Kenna på is i vanlig treningsdrakt, dvs. ikke gul eller tilsvarende som blir brukt når spiller trener på is men likevel jobber med skade. Kanskje han er tilbake før jul?
Min kilde sier at Kenna ikke trener på is med laget.
(12-05-2025, 05:38 PM)Perkules Skreiv: [ -> ]Vet selvfølgelig ikke om bildet er tatt i dag, men ut fra bildet Leo Halmrast la ut på instagram for noen timer siden ser vi Kenna på is i vanlig treningsdrakt, dvs. ikke gul eller tilsvarende som blir brukt når spiller trener på is men likevel jobber med skade. Kanskje han er tilbake før jul?
Du eller andre som vet noe om statusen til Kenna? når er realistisk ‘comeback’?
Vet ikke noe mer enn det Kenna sier selv i denne. Er fra lørdag 6.12. før kampen mot Oilers. Etter 18:20
https://www.youtube.com/watch?v=iqyUsmUpsno&t=12s
Det som er sagt for en god siden var at han kunne være tilbake på is i januar. Han sier han er i rute.
Uten å vite noe mer om den type skade og operasjon tenker jeg at det ikke er vits å rushe, men ta noen uker ekstra uten kamper. Skal vi håpe at han spiller etter landslagspausen i februar hvor første kamp er 12. februar. hvor han i så fall rekker de 7 siste seriekampene?
Nå skal jeg fantasere litt. Jeg tror det kan skje endringer i laget. Og at det kan skje på følgende måter, hvor en eller flere forslag faktisk kan bli en realitet.
-- Ken Andre Olimb trener nå på is med laget. Fortsatt i gul "no-contact" drakt. Jeg har ikke hørt intervjuet selv. Men Morten Ask skal ha sagt før jul at målet er at Kenna spiller fra midten av februar. Det er en landslagspause tidlig i februar. Etter pausen spiller vi første gang 12. februar. Da er det sju kamper igjen av seriespillet.
-- Joona Voutilainen har ikke stått i målet de fem siste kampene. Først var han 2. keeper 18. des. Så var han syk og ikke med 20. des. I de to kampene i romjula og den første på nyåret var han 2. keeper. Arnkværn har altså stått de de fem siste kampene. Totalt har han 92,7 i redningsprosent som er nest best i EHL. Jeg føler at han er vår 1. keeper nå. Så tror jeg vel at Voutilainen står mot Sparta torsdag, men at Arnkværn står mot Oilers lørdag.
Jeg mener at VIF bør ha en norsk keeperduo. Det er liten vits å ha en utenlandsk 2. keeper. Kanskje skal vi hente tilbake Tobias Breivold som sliter i Mora IK i Hockeyallsvenskan. Han har vært 2. keeper i åtte kamper på rad og har ikke stått i målet siden 7.12. Ser for meg at selvtilliten ikke er på topp. Hent han tilbake til VIF. Kanskje allerede nå? Så får han bygge seg opp igjen i et kjent miljø. Vår finske keeper er neppe tilfreds han heller.
Gjør vi dette grepet åpner det seg en mulighet til å hente en ny import, helst en forward.
-- Sverre Rønningen er trolig ledig. Har ikke spilt kamp for Modo siden 28.11. Han skal ha vært syk og fikk lov til å reise hjem. Han skulle med landslaget til Slovakia men meldte forfall. Usikker på hans status nå. Men kunne forsterket oss veldig på backen om han er frisk og/eller skadefri. Var enorm for Storhamar i sluttspillet i fjor hvor han hadde 5+10=15 poeng på 12 kamper. Får vi inn Rønningen kan vi sende Herman Mowe på utlån.
-- Nick Caamano. Mot Lørenskog i romjula var han satt opp som 13. forward. Et klart signal om at man ikke er fornøyd. Åpnet sesongen OK, men har dabbet av. Har bare 1 poeng, 1 assist, siste åtte kamper han har spilt. Og han fikk jo fire kampers karantene. Dette kan bety at han skjerper seg og viser seg fra en bedre side når han er tilbake mot Lillehammer neste torsdag. Eller, vi ser oss om etter noe bedre enn Caamano. Er ikke sikker på om han er på laget når kalenderen viser februar.
(01-07-2026, 12:17 AM)sorum2 Skreiv: [ -> ]Nå skal jeg fantasere litt. Jeg tror det kan skje endringer i laget. Og at det kan skje på følgende måter, hvor en eller flere forslag faktisk kan bli en realitet.
-- Ken Andre Olimb trener nå på is med laget. Fortsatt i gul "no-contact" drakt. Jeg har ikke hørt intervjuet selv. Men Morten Ask skal ha sagt før jul at målet er at Kenna spiller fra midten av februar. Det er en landslagspause tidlig i februar. Etter pausen spiller vi første gang 12. februar. Da er det sju kamper igjen av seriespillet.
-- Joona Voutilainen har ikke stått i målet de fem siste kampene. Først var han 2. keeper 18. des. Så var han syk og ikke med 20. des. I de to kampene i romjula og den første på nyåret var han 2. keeper. Arnkværn har altså stått de de fem siste kampene. Totalt har han 92,7 i redningsprosent som er nest best i EHL. Jeg føler at han er vår 1. keeper nå. Så tror jeg vel at Voutilainen står mot Sparta torsdag, men at Arnkværn står mot Oilers lørdag.
Jeg mener at VIF bør ha en norsk keeperduo. Det er liten vits å ha en utenlandsk 2. keeper. Kanskje skal vi hente tilbake Tobias Breivold som sliter i Mora IK i Hockeyallsvenskan. Han har vært 2. keeper i åtte kamper på rad og har ikke stått i målet siden 7.12. Ser for meg at selvtilliten ikke er på topp. Hent han tilbake til VIF. Kanskje allerede nå? Så får han bygge seg opp igjen i et kjent miljø. Vår finske keeper er neppe tilfreds han heller.
Gjør vi dette grepet åpner det seg en mulighet til å hente en ny import, helst en forward.
-- Sverre Rønningen er trolig ledig. Har ikke spilt kamp for Modo siden 28.11. Han skal ha vært syk og fikk lov til å reise hjem. Han skulle med landslaget til Slovakia men meldte forfall. Usikker på hans status nå. Men kunne forsterket oss veldig på backen om han er frisk og/eller skadefri. Var enorm for Storhamar i sluttspillet i fjor hvor han hadde 5+10=15 poeng på 12 kamper. Får vi inn Rønningen kan vi sende Herman Mowe på utlån.
-- Nick Caamano. Mot Lørenskog i romjula var han satt opp som 13. forward. Et klart signal om at man ikke er fornøyd. Åpnet sesongen OK, men har dabbet av. Har bare 1 poeng, 1 assist, siste åtte kamper han har spilt. Og han fikk jo fire kampers karantene. Dette kan bety at han skjerper seg og viser seg fra en bedre side når han er tilbake mot Lillehammer neste torsdag. Eller, vi ser oss om etter noe bedre enn Caamano. Er ikke sikker på om han er på laget når kalenderen viser februar.
Helt enig, tenkt det samme angående keeper situasjonen, rart å bruke importkvota for å bruke nordmann mest.
Kunne gjerne tatt imot sverre rønningen, tror viss han hadde vært back duo med ASD hadde ikke bare vif blitt bedre men ASD også. spørs om han tørr å komme til VIF da?
Personlig syntes jeg vi har skuffa skikkelig igjen på backene iår også utenom larsson, så jeg er veldig for vi skal styrke blant backene.
Nick caamano. Skuffa veldig synest jeg, altfor nonchalant utpå isen syntes jeg. slår meg ikke som en ‘blør for drakta’ type og virker så lite gira.
Mister vi caamano og henter en ny en plus kenna er frisk håper vi endelig får 1 kanskje 2 klare goal getters, syntes vi har mangla det litt i år.
Hvis ryktene stemmer om hvorfor Sverre Rønningen ikke lenger er Modo-spiller så håper jeg for all del at Vålerenga skygger unna
(01-07-2026, 01:52 PM)Rad-17 Skreiv: [ -> ]Hvis ryktene stemmer om hvorfor Sverre Rønningen ikke lenger er Modo-spiller så håper jeg for all del at Vålerenga skygger unna
er han del i slosskampen på Storhamars julebord?
(01-07-2026, 03:37 PM)Morrison Skreiv: [ -> ] (01-07-2026, 01:52 PM)Rad-17 Skreiv: [ -> ]Hvis ryktene stemmer om hvorfor Sverre Rønningen ikke lenger er Modo-spiller så håper jeg for all del at Vålerenga skygger unna
er han del i slosskampen på Storhamars julebord?
Nei det var Krupic og Trym Gran,men ser på et Modo-forum at det har vært noe utenomsportslig med Sverre i Ørnskøldsvik,men vanskelig å tolke noe når flesteparten skal være luremus!
Men ser ut som han er på vei tilbake til bygda.....
https://www.tv2.no/direkte/0nr51/sportsd...r-i-dialog