07-31-2025, 12:48 PM
07-31-2025, 01:48 PM
(07-31-2025, 12:48 PM)Ingar Skreiv: [ -> ]Henrik Larsson klar.
https://www.tv2.no/sport/ishockey/henrik.../17958051/
Troppen ser da ganske bra ut, men jeg mener fortsatt at flere av de framover burde vært bytta ut.
Vi vil få 2 sterke femmere og 2 rekker framover på banen som ikke er mer enn middels.
Uansett ser laget bedre ut enn på mange år, og vi får håpe alle de "voksne" gutta er sultne nok, så blir det bra

07-31-2025, 02:20 PM
Synd med Sebastian,trodde virkelig han skulle være med videre.Veldig bra short-hand-spiller.Synes også vi ser bedre ut enn på lenge.Spennende å se om de som har prestert godt i andre ligaer klarer å gjenskape det her.
08-12-2025, 10:44 PM
09-02-2025, 03:15 PM
-- Ken Andre Olimb langtidsskadet
36-åringen må gjennomgå operasjon, og vil tidligst være klar for spill etter jul.
Olimb forlot isen tidlig i første periode i lørdagens treningskamp mot Frisk Asker etter en takling der han landet forkjært i isen.
De første undersøkelsene av medisinsk personell og informasjon basert på analyser av MR-bilder viser nå at skaden må opereres, noe som sannsynligvis vil holde ham utenfor isen i hele 2025-delen av årets sesong.
Utover det er det vanskelig å stadfeste nøyaktig når han vil være disponibel for spill igjen, men dette vil avhenge av prosessene med rehabilitering og opptrening.
http://vif-hockey.no/article/pwmat1w-49ejd/view
---------------------
Mener det er en tabbe av Morten Ask å fylle kvota med seks utlendinger fra start. I fjor startet VIF med fire utlendinger før de signerte Partanen i november. VIF burde ha startet sesongen med maks fem utlendinger, og funnet en nordmann i stedet. Da ville de hatt mulighet til å erstatte Kenna nå.
Dette viser at det var en gedigen tabbe å ikke signere Sebastian Johansen. En så god og lojal norsk spiller finne man ikke mange av. Med han i troppen kunne vi startet sesongen med bare fem utlendinger.
36-åringen må gjennomgå operasjon, og vil tidligst være klar for spill etter jul.
Olimb forlot isen tidlig i første periode i lørdagens treningskamp mot Frisk Asker etter en takling der han landet forkjært i isen.
De første undersøkelsene av medisinsk personell og informasjon basert på analyser av MR-bilder viser nå at skaden må opereres, noe som sannsynligvis vil holde ham utenfor isen i hele 2025-delen av årets sesong.
Utover det er det vanskelig å stadfeste nøyaktig når han vil være disponibel for spill igjen, men dette vil avhenge av prosessene med rehabilitering og opptrening.
http://vif-hockey.no/article/pwmat1w-49ejd/view
---------------------
Mener det er en tabbe av Morten Ask å fylle kvota med seks utlendinger fra start. I fjor startet VIF med fire utlendinger før de signerte Partanen i november. VIF burde ha startet sesongen med maks fem utlendinger, og funnet en nordmann i stedet. Da ville de hatt mulighet til å erstatte Kenna nå.
Dette viser at det var en gedigen tabbe å ikke signere Sebastian Johansen. En så god og lojal norsk spiller finne man ikke mange av. Med han i troppen kunne vi startet sesongen med bare fem utlendinger.
09-02-2025, 09:48 PM
Jeg håper og tror at Morten Ask jobber for å erstatte Kenna så snart som mulig.
Alternativer kan være:
-- Få Matushkin over på norsk pass så raskt som mulig slik at det kan hentes inn en ny utenlandsk forward,
-- Kjøpe en spiller fra annen EHL-klubb. F.eks Aron Jessli.
-- Leie inn Mikkel Eriksen fra Färjestad hvor han har en junior-kontrakt med A-laget.
Alternativer kan være:
-- Få Matushkin over på norsk pass så raskt som mulig slik at det kan hentes inn en ny utenlandsk forward,
-- Leie inn Mikkel Eriksen fra Färjestad hvor han har en junior-kontrakt med A-laget.
09-03-2025, 04:02 PM
(09-02-2025, 09:48 PM)sorum2 Skreiv: [ -> ]Jeg håper og tror at Morten Ask jobber for å erstatte Kenna så snart som mulig.
Alternativer kan være:
*drømmer* en investor åpner lommeboka og enga kjøper Sondre Olden ut av nåværende kontrakt i sveits.
09-05-2025, 07:18 PM
Vårt Oslo har snakket med Morten Ask som jakter en erstatter for Kenna Olimb. Hva det kan bli er for tidlig å si. Men det kan bli en sjuende utlending. Altså en for mye. Ask sier at andre klubber har forsøkt seg på en slik løsning.
Jeg mener det kan være smart å hente en ny utlending. Setter litt press på de andre som nok føler de har en sikker plass på laget. Og så har vi en norsk keeper jeg mener er minst like god, om ikke bedre, enn vår nye finske keeper. Skal Arnkværn stå i mål, og det kan bli i flertallet av kampene, kan finnen sitte på tribunen. Vi bruker da en reservekeeper fra U-20 laget eller fra samarbeidsklubben Grüner. Eller det løser seg selv om en av importene er skadet.
Jeg ville ha gått for Markus Modigs som var i Frisk mot slutten av sesongen sist. Totalt 17 poeng på 21 kamper. Roy og Morten kjenner jo han godt derfra.
https://www.eliteprospects.com/player/15...kus-modigs
Jeg mener det kan være smart å hente en ny utlending. Setter litt press på de andre som nok føler de har en sikker plass på laget. Og så har vi en norsk keeper jeg mener er minst like god, om ikke bedre, enn vår nye finske keeper. Skal Arnkværn stå i mål, og det kan bli i flertallet av kampene, kan finnen sitte på tribunen. Vi bruker da en reservekeeper fra U-20 laget eller fra samarbeidsklubben Grüner. Eller det løser seg selv om en av importene er skadet.
Jeg ville ha gått for Markus Modigs som var i Frisk mot slutten av sesongen sist. Totalt 17 poeng på 21 kamper. Roy og Morten kjenner jo han godt derfra.
09-06-2025, 10:00 AM
(09-05-2025, 07:18 PM)sorum2 Skreiv: [ -> ]Vårt Oslo har snakket med Morten Ask som jakter en erstatter for Kenna Olimb. Hva det kan bli er for tidlig å si. Men det kan bli en sjuende utlending. Altså en for mye. Ask sier at andre klubber har forsøkt seg på en slik løsning.
Vil ikke si finnen har imponert meg så mye heller, jada bare vært oppkjøring men synets arnkvern er samme nivå om ikke bedre. I dag kom jo nyheten om at Jørgen Hanneborg ikke skal spille i Krakow. Om Finnen ikke begynner å imponere så ser jeg ikke grunn til at han skal ta en plass fra utlandskvota. Kan heller hente en Hanneborg som står uten kontrakt da og bruke kvota på en foward.
09-06-2025, 03:28 PM
(09-06-2025, 10:00 AM)themenace Skreiv: [ -> ]Hanneborg sa vel at han ønsket å fortsette i Sverige eller Finland, og er helt sikkert ikke interessert i vende hjem til Norge ennå!(09-05-2025, 07:18 PM)sorum2 Skreiv: [ -> ]Vårt Oslo har snakket med Morten Ask som jakter en erstatter for Kenna Olimb. Hva det kan bli er for tidlig å si. Men det kan bli en sjuende utlending. Altså en for mye. Ask sier at andre klubber har forsøkt seg på en slik løsning.
Vil ikke si finnen har imponert meg så mye heller, jada bare vært oppkjøring men synets arnkvern er samme nivå om ikke bedre. I dag kom jo nyheten om at Jørgen Hanneborg ikke skal spille i Krakow. Om Finnen ikke begynner å imponere så ser jeg ikke grunn til at han skal ta en plass fra utlandskvota. Kan heller hente en Hanneborg som står uten kontrakt da og bruke kvota på en foward.