VPN-forum

Full utgave: Eliteserien 2025
Du leser nå en ned strippet utgave av innholdet på sida. Les den fulle utgaven med full formatering.
Vinicius skal få solid applaus fra meg i morgen ihvertfall....
(11-21-2025, 12:44 PM)Bohem33 Skreiv: [ -> ]Du har helt rett Nils, men jeg kan ikke tenke meg annet enn at Jokke også så og fryktet den muligheten. Hadde vi kunnet få på plass en permanent overgang eller opsjon der man også var enig med spiller før sesongen så hadde vi nok gjort det. Såpass tillit må vi ha til sirkusdirektøren vår. Jeg tipper Vini ikke ønsket det da og i mindre grad ønsker deg nå, dessverre. Men det var et godt lån da det skal han ha.

I mangel på egen suksess får vi nyte andres ulykke

https://www.tv2.no/sport/fotball/elitese.../18281913/

Hvordan ville mediene ha sett ut siste år om vi hadde floppa likte heftig og er det noen fra Molde vi har lyst på? Kjør debatt.

De har utvilsomt altfor stort stall til ikke å spille Europa.

Nei og du kan sikkert fint se for deg at Halmstad kan ha prøvd å selge han relativt aktivt.

Vini var vinn-vinn i mine øyne. I verste fall har vi en god venstreback en sesong, i beste fall kan vi også overta han permanent til en god pris. Vini ut betyr jo også en ledig plass på kvota og det er nok betydelig enklere å finne en god erstatter hvis vi leter i hele verden, ikke bare i Norge. Vi har jo uansett Pallas, som var vår planlagte venstreback i 2025 før Vini kom litt ut av det blå rett før overgangsvinduet stengte. Og en mulighet for god til å si nei til for en nyopprykket klubb som trengte kvalitet i alle ledd.

Uansett...vi har i hvert fall en god slump penger avsatt til å kjøpe Vini. Og sikkert en god kontrakt også. Og med det og et halvt år på oss samt en ledig utenlandsplass så tror jeg ikke det nødvendigvis er helt krise. Men så klart, avhenger jo av hvem vi finner så klart. Så nå der det vel bare å fly inn venstrebeinte prøvespillere fra Rio, Katmandu og alle andre plasser vi kan finne på kartet.

Og også helt enig angående Molde. Det er jo knapt så noen bryr seg. Mens hadde det vært oss hadde det vært noe helt annet. Og det er jo også et lite forvarsel om hva som kommer til å skje med hele Norges Bodø/Glimt den dagen det rakner der oppe. Som kan skje fortere enn man kanskje tror. KK har kun kontrakt der ut året.
Vi burde gått for sønnen hans istedenfor, virker som han er mer villig til å binde seg over en lengre tidshorisont.

https://www.fotballnerd.no/bombe-viniciu...storklubb/

(forsøk på en dårlig vits med lenke fra tulleavis, men det er jo fredag)

Litt mer seriøst så har du et stort poeng angående at vi hadde satt av penger til å utløse opsjonen.

Det kan da umulig koste mer for Sæter enn vi hadde måttet betale for Vini om vi skulle benytte oss av den.

Han har ikke spilt over en halvtime i serien mer enn en gang siden juli.
Totalt kom jeg til 108 min på 13 kamper (kun tatt med serie) så han er neppe mer fornøyd nå enn da han klagde i media tidligere.

Det ville i hvert fall blitt sirkus, men jeg tror virkelig at han og Grundetjern kunne utfylt hverandre godt.

Bodø vil nok floppe spektakulært en vakker dag. Kanskje er starten at de ikke vinner i år.
Knutsen ut kan fort skje, det var jo en stund veldig lave odds for at han skulle ta over Celtic, selv om det vel er færre som tror på det nå.
Men at han forsvinner kan fort skje allikevel.
Plutselig sitter de der med den nye stadion sin som de har budsjettert med at skal være så godt som full hver kamp og at de hvert år skal kvalle til Europa.
Med litt motgang så har de lange dyrere kontrakter de vil slite med
Høegh har kontrakt ut 2029 og er ikke i toppform om dagen
7 spillere har kontrakt ut 2028
Ingen av dem er vel særlig billige så flopper de neste år (ikke kvaller til Europa) er bodø fort i alvorlig trøbbel
Så får man en dyr stadion på toppen og det spørs hvor mange tilskuere de trekker om de ikke lenger kjemper i toppen.
Men vi får se. Jeg blir ikke overraska om tilstanden der er radikalt forandra om fire fem år.
Bryne taper idag og ender på kvalik uansett.
Så er spørsmålet om hvem man egentlig foretrekker får plass nr 16 av Bryne, Egersund, Aalesund eller (xxx).
Finansdirektøren i klubben foretrekker nok sistnevnte da buss er billigere enn fly.
Rent sportslig:: nja, det er vel lite spennende alle laga...
Bra at klagen vår ikke får noe å si. Foretrekker Aalesund. Trenger ikke flere små klubber nå.
Protesten mot KFK gir oss en 6. plass istedenfor en 9. plass. Det betyr vel noen ekstra millioner i premiepenger.
6. plass etter å ha vært i OBOS i fjor er jo overraskende sterkt, spesielt etter alle de barnemåla vi har sluppet inn. Men vi skulle jo egentlig bare hatt 1p mot kbk og 9. plass hadde vel vært mer korrekt. Sier noe om hvor mye marginer har å si i ES.
(11-30-2025, 09:15 PM)Grimm Skreiv: [ -> ]6. plass etter å ha vært i OBOS i fjor er jo overraskende sterkt, spesielt etter alle de barnemåla vi har sluppet inn. Men vi skulle jo egentlig bare hatt 1p mot kbk og 9. plass hadde vel vært mer korrekt. Sier noe om hvor mye marginer har å si i ES.

Skiller 8 poeng mellom KBK på 13, og vår 6.plass. Så en serie med 30 kamper blir i realiteten avgjort av 10% av dem, 3 kamper. Tap mot Glimt og mot Tromsø hjemme, samt om KBK hadde klart å holde orden på gule kort og vi hadde sloss om å unngå kvalikplassen.

Så kan man også si at vi ble en del bedre etter å ha fått ryddet unna spillere som åpenbart ikke holdt nivået til sommeren.

Synes uansett 6.plassen er noe flatterende med tanke på hvor ræva vi var hele våren. Nå kommer LSK, Start og kanskje Aalesund opp. Vi får se hvordan det går, men jeg tror ikke vi får 2 lag som i praksis rykker ned halvveis neste år. Bra med 6.plass, målet om øvre innfridd. Men dette kan ikke være en sovepute, vi må opp mange hakk.
https://www.vif-fotball.no/nyheter/obos-...-toppscore

Drives bra i klubben ser det ut som...
Bjørdal oppsummerer sesongen: https://www.youtube.com/watch?v=pDddULAhdpU