(11-06-2025, 06:25 PM)NilsDN Skreiv: [ -> ]Vi har jo ingen midler. Trøim har midler. Hvis vi går i pluss får han penger, går det i minus må han betale. Det var oversikten 
Neste spørsmål da blir hvor mye penger Trøim vil bruke.
Ellers vil du jo se på årsberetningen for 2025, når den kommer, litt mer detaljert da. Men det er vel februar/mars neste år.
Nåja, det er den enkle besvarelsen

Trøim har selv uttalt at han ikke gjør dette for å gå i pluss, så derfor henger ingenting på greip.
Tidligere var det slik at logistikk og lønn var to forskjellige budsjett. Man kunne med andre ord ikke ha råd til lønning, men samtidig handle inn ny spiller til 10 mill - satt på spissen.
Jeg mener det starta med at Trøim sto for spillerlogistikken, og at Vålenga Elite (det het jo ikke det den gang - men allikevel) sto for "resten". Det er mulig det kun var slik da det var en investorgruppe, og at dette ble endret når Trøim tok over.
Det er vel ikke slik nå at Trøim tar overskuddet til hele klubbdriften uavhengig av hva det er, og betaler eventuelle underskudd på samme "sekkepost"?
Da har vi fått en elendig avtale i så fall.
Trøim har en avtale med Vålerenga Fotball Elite. Ikke breddeklubben.
Nei, Trøim gjør jo ikke det for å tjene penger. Poenget var vel mer at det er umulig å gi noen økonomisk analyse som du etterlyste

Jeg tenker at forrige medlemsmøte og redegjørelsen fra Graff i sommer tyder på at vi har en slags "forståelse" med Trøim/Magni om at vi i oppfølginga av årsmøtevedtaket om bærekraftig økonomi nå skal få "lov" til å bygge oss opp egenkapital og på den måten ha likviditet uavhengig av Trøim/Magni. Og skal vi det så må vi (endelig) sette tæring etter næring og det gjør at vi pr nå ikke har de største summene å operere med på overgangsmarkedet, selv når vi overgår budsjett på spillersalg. Det er hvertfall min tolkning. Og hvis det stemmer så tyder det på at Trøim/Magni er på vei ut etter 28, men samtidig vil at det skal foregå på en bra måte noe jeg også tror er til det beste for klubben.
Blir spennende å se på årsmøte til vinteren både regnskap, budsjett og videre hvordan vedtaket er fulgt opp.
(11-07-2025, 12:58 PM)Rad-17 Skreiv: [ -> ]Jeg tenker at forrige medlemsmøte og redegjørelsen fra Graff i sommer tyder på at vi har en slags "forståelse" med Trøim/Magni om at vi i oppfølginga av årsmøtevedtaket om bærekraftig økonomi nå skal få "lov" til å bygge oss opp egenkapital og på den måten ha likviditet uavhengig av Trøim/Magni. Og skal vi det så må vi (endelig) sette tæring etter næring og det gjør at vi pr nå ikke har de største summene å operere med på overgangsmarkedet, selv når vi overgår budsjett på spillersalg. Det er hvertfall min tolkning. Og hvis det stemmer så tyder det på at Trøim/Magni er på vei ut etter 28, men samtidig vil at det skal foregå på en bra måte noe jeg også tror er til det beste for klubben.
Blir spennende å se på årsmøte til vinteren både regnskap, budsjett og videre hvordan vedtaket er fulgt opp.
Her tror jeg du treffer godt. Men samtidig betenkelig at lønnskostnadene er så store i administrasjon og ledelse. Det sportslige med spillergruppa i sentrum, bør prioriteres ift lønn - det er på banen nøkkelen til sportslig og økonomisk suksess primært ligger, støttet av administrasjon og ledelse - utfordringen er å finne balansen her. Så tæring etter næring er stikkordet frem mot avtaleperiodens slutt.
(11-07-2025, 03:34 PM)Kroken Skreiv: [ -> ] (11-07-2025, 12:58 PM)Rad-17 Skreiv: [ -> ]Jeg tenker at forrige medlemsmøte og redegjørelsen fra Graff i sommer tyder på at vi har en slags "forståelse" med Trøim/Magni om at vi i oppfølginga av årsmøtevedtaket om bærekraftig økonomi nå skal få "lov" til å bygge oss opp egenkapital og på den måten ha likviditet uavhengig av Trøim/Magni. Og skal vi det så må vi (endelig) sette tæring etter næring og det gjør at vi pr nå ikke har de største summene å operere med på overgangsmarkedet, selv når vi overgår budsjett på spillersalg. Det er hvertfall min tolkning. Og hvis det stemmer så tyder det på at Trøim/Magni er på vei ut etter 28, men samtidig vil at det skal foregå på en bra måte noe jeg også tror er til det beste for klubben.
Her tror jeg du treffer godt. Men samtidig betenkelig at lønnskostnadene er så store i administrasjon og ledelse. Det sportslige med spillergruppa i sentrum, bør prioriteres ift lønn - det er på banen nøkkelen til sportslig og økonomisk suksess primært ligger, støttet av administrasjon og ledelse - utfordringen er å finne balansen her. Så tæring etter næring er stikkordet frem mot avtaleperiodens slutt.
hvor finner vi tallene for lønn i administrasjon og ledelse?
(11-07-2025, 05:06 PM)JackBlack Skreiv: [ -> ] (11-07-2025, 03:34 PM)Kroken Skreiv: [ -> ] (11-07-2025, 12:58 PM)Rad-17 Skreiv: [ -> ]Jeg tenker at forrige medlemsmøte og redegjørelsen fra Graff i sommer tyder på at vi har en slags "forståelse" med Trøim/Magni om at vi i oppfølginga av årsmøtevedtaket om bærekraftig økonomi nå skal få "lov" til å bygge oss opp egenkapital og på den måten ha likviditet uavhengig av Trøim/Magni. Og skal vi det så må vi (endelig) sette tæring etter næring og det gjør at vi pr nå ikke har de største summene å operere med på overgangsmarkedet, selv når vi overgår budsjett på spillersalg. Det er hvertfall min tolkning. Og hvis det stemmer så tyder det på at Trøim/Magni er på vei ut etter 28, men samtidig vil at det skal foregå på en bra måte noe jeg også tror er til det beste for klubben.
hvor finner vi tallene for lønn i administrasjon og ledelse?
Her for VÅLERENGA FOTBALL AS
https://www.proff.no/regnskap/v%C3%A5ler...GBCSHM10O5
Vi har ikke høye kostnader for lønn på administrasjon. Vi har lave.
Det vi fleipa med på forrige side ble en realitet.
Vi skriver:
Supercupfinalen kan bli avlyst
Slik det ser ut nå, vil Viking og Bodø/Glimt kapre Champions League-plassene. Brann og Tromsø kniver om plass tre og fire. Lillestrøm møter Sarpsborg 08 i NM-finalen 2025. Vinneren av dette oppgjøret er kun en eventuell supercupfinale unna ligaspill i Europa.
Det er nemlig ikke sikkert at det skal spilles en supercupfinale. Dersom Viking eller Bodø/Glimt (som begge i praksis er klare for CL-kvalik) vinner NM 2026, blir det ingen supercupfinale.
—
Så da må vi håpe på Brann og Tromsø i supercupen.
Med andre ble våre sjanser til Europa veldig mye mindre.
Utrolig at man får vite det nå.
Virker som at de finner på nye hindre underveis .
Skuffende men absolutt ikke overraskende..
Er noen seriøst overrasket over det?
Kampen spilles jo kun for å finne ut hvem som skal i Europa